pondelok 31. augusta 2015

Zošity podľa Charlotte: Oslaď si nadchádzajúce PEKLO!

Zdravím.
Netušila som, že niekedy napíšem článok tohto typu a možno sa za to aj trošku hanbím, ale pochytila ma ďalšia z mojich kreatívnych nálad a využila som inšpiráciu od Fay. Tá dávala pred nejakým časom príspevok DIY - zošity do toho pekelného miesta, ktoré-nehodno-menovať. Neplánovala som, že si aj ja vyzdobím zošity podľa seba, ale, nuž, stalo sa! A mám pre vás aj pár dizajnov, ktoré by mohli slúžiť ako inšpirácia pre vás.

V poslednom čase dostávam strašné vyhrešenia, že sa vraj teším do miesta-čo-nehodno-menovať, budem sa iba učiť a na nič iné nebudem mať čas. Haha, dovoľte mi vyviesť vás z omylu. Neteším sa do toho ústavu, ale som srdcom umelec a keď si môžem vyrobiť čosi vlastné a osladiť si trochu nadchádzajúce peklo, s nadšením sa do toho pustím. Okrem iného mám rada nakupovanie potrebných pomôcok a vecí. To sa udialo dnes (článok som začala písať 27.8., vytváranie trochu trvá) a moja milovaná mamička na mňa minula neskutočné peniaze, len aby mi urobila radosť a skrášlila posledný rok na gymnáziu. Týmto by som sa jej chcela poďakovať a ospravedlniť za to, že ju občas stojím polovicu výplaty. Ďakujem, mami!

Vrhnime sa už na samotný článok. Ako prvé som si pre vás prichystala fotografie toho, čo som si zakúpila a možno vás trochu inšpirovala, ak neviete, čo všetko si máte zabezpečiť. Ja som maturant a určite toho nepotrebujem tak veľa, ako nejaký začínajúci prváčik, berte to, prosím, na vedomie. Zo štrnástich či pätnástich predmetov budem mať tuším len osem, haha, o koľko menej starostí. Aj tak dúfam, že sa tohtoročné maturity nejakým zázrakom zrušia. Som ale naivná, však?

Tu sú fotografie celého nákupu. Zakomponovala som tam aj nákup spred niekoľkých dní - diár a populárne washi pásky. Nie všetko je určené tak úplne do školy, ale skôr na tvorbu jednotlivých zošitov a podobných užitočných vecí.
Prvou a asi najzákladnejšou vecou sú zošity. Či chcete, alebo nie, na písanie čosi potrebujete. A viem, že po mesiaci bude písanie poznámok vyzerať nasledovne: hen útržok papiera, tam útržok ďalšieho papiera, a hentam vytrhnutá strana zo slovenčiny. Na začiatok, ale buďme poriadni. Na prvom obrázku môžete vidieť diár veľkosti A5. Ten nemám tak celkom do školy, ale slúži mi ako maličký denník. Bude slúžiť, ešte som doň nič nenapísala. Je však krásny. Vedľa neho sa nachádza prvý vyrobený zošit od mojej maličkosti. Postup nemám sfotený, a tak sa budete musieť uspokojiť len s finálnou verziou. Vedľa sú zošity v tvrdej väzbe, 4 kusy.
Ďalšou nezbytnou súčasťou povinnej výbavy každého študenta je peračník. Ja som ten svoj po cca deviatich rokoch vymenila za nový. Plyšového medvedíka nahradil plyšový tigrík a je úplne úžasný! Nájsť ho môžete v kauflande, predávajú aj verziu žirafy.
Perá a obaly na zošity. Za normálnych podmienok by som si asi obaly na zošit nekúpila, ale nechcem, aby sa mi tie moje v tvrdej väzbe zničili, nedajbože, aby sa mnou navrhnutý motív odlepil. Perá sú samozrejmosť. Ja mám tú smolu, že aj keď si kúpim desatoro pier, žiadne v mojich rukách nechce písať a riešim to tak, že si nejaké požičiam od spolužiačky bez možnosti vrátenia. Za to tiež ďakujem! Teraz som si kúpila Maped farebné perá, ktoré ma od spolužiačky ešte nikdy nesklamali a tak dúfam, že vydržia. Okrem iného sú v maturitnom ročníku dôležité aj zvýrazňovačky na všetky dôležité veci.
Veci určené na výrobu zošitov. Páska na vytvorenie mašličiek, lepiace bločky a dve tuby osvedčeného lepidla.
Toto tiež nie je vhodné do školy, ale na výzdobu zošitov. Washi pásky a farebné papiere + výkresy.
Poslednou vecou sú tepláky na telesnú. Telesnej sa, žiaľ, nevyhneme ani posledný rok, a tak som chcela mať aspoň nejaké užitočné tepláky. Nájdete ich v Pepcu za veľmi dobrú cenu v mužskom oddelení. Mne sú tak o číslo väčšie, ale S-ko nemali. Prisahám, že nie som až taká tučná ako vyzerám na fotke.

To by bolo všetko k povinným nákupom a môžeme sa pustiť do samotnej tvorby vlastných zošitov. S tými v tvrdej väzbe sa pracuje podstatne lepšie, ale môžete zvoliť, pochopiteľne, aj zošit klasický.

DO IT YOURSELF: Zošity do ústavu

ZOŠIT ČÍSLO 1: Faylotte


Potrebujeme:
  • Farebný výkres - ja mám všetky zošity veľké, takže A4. Tieto farebné výkresy môžete nájsť v Pepcu za 0,79€.
  • 3 kusy kancelárskeho papiera - na podklad na zošit, aby nám nič nepresvitalo.
  • Čierny a biely výkres - opäť, Pepco za 0,79€. Potrebujeme to na vystrihnutie obláčikov
  • Žltý výkres - tiež patrí k sade a tento krok je ľubovoľný, len keby ste na zošit chceli ešte čosi dolepiť.
  • Ceruzka.
  • Centrofixa.
  • Washi pásky.
  • Pravítko.
  • Lepidlo a lepiaca páska.
  • Hrubý/obyčajný zošit.
  • Anilinky.
  • Nožnice.
Postup:
Najprv som si pripravila samotnú modrú stránku prednej strany na zošit, a až potom to celé lepila. Môj začiatok vyzeral asi tak, že ako prvé som ceruzou písala dookola slovíčko faylotte. Začínam ho neznášať, poviem vám úprimne. Kdesi po štyroch riadkoch som to vzdala pri predstave, že to všetko budem aj tak musieť prejsť s centrofixou. Napísané slová som prešla centrofixou a zvyšok dopísala. Veľa námahy.
Keďže je tento zošit v podstate inšpirovaný prednou obálkou knihy TFIOS, potrebovala som si vystrihnúť obláčiky z čierneho a obyčajného výkresu. Som kretén a, pochopiteľne, som svoj postup zabudla sfotiť, takže dodatočne som siahla po nepodarenom obláčiku a vyfotila jeho. Chudák. Ak sa pýtate prečo práve TFIOS - s Fay sme si zvykli robiť srandu práve z toho názvu, keď sme vyfailovali nejaké slovo a doplnili ho miesto "fault" alebo "stars". Proti samotnej knihe, samozrejme, nič nemám. Je to len úsmevná spomienka, ktorá poslúži keď budem v koncoch na hodine Občianskej náuky. A navyše, aspoň si v škole urobím promo na stránku. Dve výhody v jednom.
Vystrihnuté obláčiky, s ktorými som aspoň ja osobne mala strašný problém, si nalepíte na podkladový modrý výkres. Centrofixou napíšete požadované slovo na bielu časť (pokojne aj "OKAY", výber je na vás) a na čiernu som použila bielu farbu aniliniek, keďže som pri sebe nemala ani bielu ceruzku, ani kriedu a nič podobné. Použiť môžete aj hocičo zo zmieňovaných. Na TFIOS obálku som narazila na youtube a dievča si obláčik vybodkovalo, aby to vyzeralo ešte krajšie. Urobila som to isté. Na spodku som zlepila čierny výkres so žltým a pridala adresu stránky - veď predsa promo. Potom som si vystrihla obdĺžniky z výkresu, pridala meno, predmet a triedu, a zlepila washi páskou.
Všetko som nalepila na zošit lepidlom - 2 kusy obyčajného kancelárskeho papiera na zadok zošitu, jeden kus dopredu a naňho svoj modrý výkres. Zaistila som to všetko lepiacou páskou, aby sa občas roka nič neodlepilo. A keďže chcem, aby moje zošity zostali v dobrom stave po celý školský rok, hodila som ich do obalu. Voilá, máte hotovo.


ZOŠIT ČÍSLO 2: Hra washi pások a baliaceho papiera


Potrebujeme:
  • 2 kusy kancelárskeho papiera
  • Výkres
  • Ceruzka
  • Čierna fixa.
  • Washi pásky
  • Pravítko
  • Lepidlo a lepiaca páska
  • Hrubý/obyčajný zošit
  • Baliaci papier
  • Pastelové farebné papiere - v Pepcu za 0,79€
  • Nožnice
Postup:

Každý postup tvorenia zošitov sa začína rovnako. Z oboch strán si nalepíme ako prvú vrstvu obyčajný kancelársky papier a naňho výkres. Zdá sa, že je to tá najjednoduchšia časť, ale ja ju zo všetkého najviac neznášam, aspoň teda po tých šiestich zošitoch, ktoré som počas posledných dní vytvorila. Je to najviac nudná časť a nie je v nej obsiahnuté skutočne nič zaujímavé. Trochu zaujímavejšie už je, keď lepíte farebný výkres ako pri predchádzajúcom zošite, ale o tom viac trochu neskôr.
Prednú stranu som oblepila washi páskami - dva rôzne druhy, aby to nevyzeralo nejak jednotvárne. Presne taký istý postup bude platiť aj pri jedinom výtvore, ktorý som zabudla vyfotiť, ale bude to ešte o to jednoduchšie, že tam nebudete mať žiadne citáty. Po nalepení Washi pások som si odmerala akú výšku a šírku má to prázdne biele miesto. To som následne vyplnila baliacim papierom, ktorý doma máme už nejaký ten piatok, a práve preto vám nemôžem povedať odkiaľ pochádza - neviem. Na zadnú stranu som nalepila ten istý papier na celú šírku a vyzerá to asi nejako takto  ↓.
Celkom pekné, nie? Dole v pozadí môžete vidieť zošit Faylotte a ten, čo som nesfotila.
Posledným krokom sú tieto citáty. Pôvodne som si ich chcela nalepiť iba na baliaci papier, ale zvážila som fakt, že by to mohlo byť príliš tenké, preto som pridala aj kúsok výkresu. Výkres som zabalila do papiera a končeky spojila lepiacou páskou. Na to som lepidlom prilepila vybraný citát. To, čo môžete vidieť na obrázku vyššie nie je citát, je to môj instagramový popis. Chcela som čosi stručné a výstižné. Viem, že mi tam chýba slovko "blogger", ale prišla som na to až vtedy, keď už bolo neskoro. Nevadí. Citáty som prilepila už spomínanými washi páskami a našla som tam miesto aj na lepiaci bloček v tvare srdiečka, kde som vypísala tie najzákladnejšie a povinné údaje. Voilá, druhý zošit je hotový. Zároveň je mojim najobľúbenejším.


ZOŠIT ČÍSLO 3: All the Bright Places inspired


Potrebujeme:
  • 2 kusy kancelárskeho papiera, 2 kusy výkresu
  • 2 kusy modrého papiera/výkresu
  • Ceruzka
  • Čierna a modrá fixa
  • Stužku
  • Pravítko
  • Lepidlo a lepiaca páska
  • Hrubý/obyčajný zošit
  • Baliaci papier
  • Ružový, žltý a modrý (iný odtieň než podklad) farebný papier, všetko v pastelových farbách
  • Nožnice
Postup:

Začíname úplne rovnako. Kancelársky papier, naň výkres, naň farebný papier z oboch strán. Priložila som si prvý štvorček, aby som zistila, či je mnou zvolený rozmer dobrý, a či sa dané štvorčeky zmestia pekne pod seba.
Keď som zistila, že áno, tak som si vystrihla štvorčeky o veľkosti 5,5x5,5 centimetrov. Je ich toľko, koľko sa nachádza aj na prednej a zadnej obálke knihy All the Bright places. Mimochodom, je to môj nový knižný prírastok a budem o tom robiť samostatný článok, len ešte stále čakám, kým dorazia sľubované balíčky. Papieriky zboku som vynechala pretože ten zošit nie je až taký hrubý a nevyzeralo by to pekne. 
Naaranžovala som si prvú stránku a postupne lepila jeden papierik po druhom s lepidlom. Následne som si vypísala predmet a všetky potrebné veci. 
Kvietok som vystrihla z baliaceho papiera, dokreslila stonku a rádoby ju "prilepila" washi páskou. Srdiečko a maličký kvietoček nad tým som taktiež vystrihovala z baliaceho papiera. Prvú stranu máme hotovú. pri tej druhej opakujeme postup. A áno, na druhom obrázku nižšie sa konala evolúcia banánu v čokoláde - jeden sa už rozkladal v mojom brušku.
Obalíme, na bok použijeme stužku, aby nedošlo k poškodeniu a tretí zošit je úspešne medzi živými!


ZOŠIT ČÍSLO 3: Butterflies


Potrebujeme:
  • 2 kusy kancelárskeho papiera
  • 2x Výkres
  • Ceruzka
  • Čierna fixa.
  • Washi pásky
  • Pravítko
  • Lepidlo a lepiaca páska
  • Hrubý/obyčajný zošit
  • Baliaci papier
  • Farebné papiere
  • Nožnice
Postup:

Počiatočný postup je rovnaký ako pri zošite číslo 2. Ja som si ešte predtým vystrihla motýliky podľa šablóny, ktorú som si sama načrtla a mám teda šesť malých a jedného veľkého. Po základnom postupe - a že bol v tomto článku omieľaný už niekoľkokrát - si priložíme motýliky a prerozdelíme podľa toho, ako ich chceme mať. Po jednom ich polepíme na prednú stránku a malo by to vyzerať nejako takto:
Následne som si ich ozdobila podľa potreby a zadnú stranu som obalila celú baliacim papierom. Na neho som nalepila toho väčšieho motýlika, ktorého som si anilinkami vymaľovala dofialova. Obalíme, aby sme zabránili poškodeniu a zošit číslo štyri je na svete. Je to celkom ľahká a zábavná práca, čo poviete? Určite sa nechajte inšpirovať.


ZOŠIT ČÍSLO 5: Hra washi pások a baliaceho papiera #2


Potrebujeme:
  • 2 kusy kancelárskeho papiera
  • 2x Výkres
  • Washi pásky
  • Pravítko
  • Lepidlo a lepiaca páska
  • Hrubý/obyčajný zošit
  • Baliaci papier
Postup snáď nie je potrebné opakovať.

ZOŠIT ČÍSLO 6: Dotyk histórie


Potrebujeme:
  • 2 kusy kancelárskeho papiera
  • Čierna fixa.
  • Lepidlo a lepiaca páska
  • Hrubý/obyčajný zošit
  • Farebné papiere
  • Nožnice
  • Čierno-biele obrázky
  • Noviny
Postup:
Myslela som si, že toto bude najhorší zošit v tom zmysle, že bude stáť najviac času a aj moje drahocenné nervy, ale, musím podotknúť, že som sa mýlila! Ukázalo sa totiž toto - zabral najmenej času a vôbec som pri tvorbe nemala chuť ho vyhodiť von oknom. Minula som skoro všetko lepidlo, ale to nevadí, veď je to posledný zošit a po záložkách už nebudem potrebovať nič lepiť. Pravdepodobne to však dokúpim, však človek nikdy nevie. Začíname rovnako ako predtým.
Voľný čas, za ktorý schne predná a zadná obálka využijeme tak, že si zoženieme nejaké staré, najlepšie mierne zažltnuté noviny a roztrháme ich na kúsočky rôznych veľkostí. Tie moje sú z roku 2002 a trhanie som si skutočne užila.
Prichádza lepenie. Postupne pridávam ďalšie a ďalšie útržky článkov a následne vypĺňam prázdne miesta. Konečný výsledok môžete vidieť vyššie. Nie je to také ťažké, ako sa zdá, naozaj.
Počkala som, kým to zaschne a za ten čas som si vytlačila niekoľko obrázkov. Vraj Hitlera, Mussoliniho, Tita, Stalina, Lenina a ani nikoho podobného si nemôžem dávať. Znamenalo by to, že sympatizujem s diktátorskými systémami. Škoda, že to nie je pravda. Ja mám proste rada tú históriu a chcela som mať na zošite najväčšie zvery vo svetových vojnách. Bohužiaľ, škola by pre to nemala pochopenie... Polepila som ich na prednú i zadnú stranu a posledný zošit je úspešne na svete!

Dúfam, že som vám týmto článkom nejakým spôsobom pomohla, dodala potrebnú inšpiráciu alebo hocičo iné. O svoje výtvory sa pokojne podeľte v komentároch, nechajte link na váš DIY článok a ja si ho milerada pozriem! 
Charlotte.

12 komentárov:

  1. Moc pěkné :) Nejvíce se mi líbí ten historický a ten s těmi obláčky. Jen tak mimochodem na té fotce vůbec nevypadáš tlustě... :)

    http://deathless-ginger-wight.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne! Ak chceš, určite sa inšpiruj tiež, je to celkom zábava. Niektorí vravia, že sa neoplatí mrhať časom na čosi také, no mne sa to celkom páči a verím, že sa mi z toho bude aj ľahšie učiť. :)
      Charlotte.

      Odstrániť
  2. Uplne super clanok a tiezosity taktiez ;-)
    Paci sa mi to velmi , no neviem ci by som ja obetovala svoj cas a toto si zrobila so skoly :D ja len smarim zosit do tasky jedine zviraznovacky su moje naj kamky s nimi si vyznacujě vsetko dolezite :-D
    https://clodyteenmummy.wordpress.com/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne za milý komentár! :)
      Ja som duša kreatívna, a teda mi čosi také nevadí a rada tým rozvíjam fantáziu a vymýšľam nové veci. Zvýrazňovačky som doteraz nepoužívala, ale v maturitnom ročníku sa to hodí, no. :D
      Charlotte.

      Odstrániť
  3. Že zošity do ústavu :D :D :))) Práve si mi rozveselila deň :)) A musím povedať, že toto je veľmi vydarené a nádherné a originálne DIY!!! Krásne zošity, sú úchvatné, veľmi podarené. A najmä sa mi páčia tie inšpirované knižnou predlohou ;) Kebyže ešte chodím do školy, tak si ihneď dáky spravím :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada! :) Nechcem to-slovo-ktoré-netreba-menovať ešte spomínať a ústav mi prišiel ako najlepšia vhodná alternatíva. :D Ďakujem krásne za taký pekný a milý komentár. :3 Nechodíš? Prečo som si o tebe myslela, že chodíš do školy? o.O :D A to si potom šťastný človek. :D
      Charlotte.

      Odstrániť
  4. Strašně se mi líbí ten sešit All the Bright Places! Vážně krásné a hlavně originální... Pro každého milovníka knih :).
    A přeju ti krásný poslední rok gymnázia :) Mě letos čeká kvinta... :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne za taký milý komentár! :)
      Určite mi to osladí slovenčinu aspoň trochu a primäje sa učiť. Teda, aspoň tomu chcem veriť. :D
      Ďakujem, ôsmy rok sa blíži a zajtra nastáva peklo. Uži si to, ešte ťa čaká dosť do konca, ale určite to bude stáť za to. :)
      Charlotte.

      Odstrániť
  5. wow parádní sešity ! :) a skvělý nápad

    OdpovedaťOdstrániť
  6. prvý a posledný zošit sú najsuper! a nie si vôbec tučná, keby si videla mňa :D
    ľúbezná

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za pekný komentár. :3 Nuž, čosi som pribrala, ale snáď to nie je až tak vidieť. :D
      Charlotte.

      Odstrániť

© knižné univerzum 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis