streda 19. augusta 2015

Fay's wishlist #1


Ahojte,
po dlhšej odmlke, počas ktorej som sa venovala väčšmi druhému blogu (čo je, len pre vysvetlenie, RPG stránka, ktorú vedieme s Lotte a obe sme do nej v posledných dňoch vkladali mnoho síl) sa zase objavujem i tu. Veľmi ma mrzí, že som tu bola niekoľko dní/týždňov neaktívna a všetka zodpovednosť padla na plecia mojej milovanej Lotte. Na začiatku augusta som mala veľké plány – chcela som chodiť von, chcela som fotiť. A pritom som sa každé ráno sotva odlepila od postele. Tie horúčavy ma skrátka zabíjali. Nechcelo sa mi robiť nič, nie to ešte premýšľať nad nejakým zmysluplným článkom.

Avšak už som tu a prinášam článok, ktorý som mala odložený medzi rozpísanými už dlhšiu dobu. Jedná sa o klasický wishlist, ktorý som, ako veľmi skromné dieťa, spojila i s book wishlistom. Hneď na začiatku článku sa vás pýtam, čo si v poslednej dobe želáte najväčšmi vy?


Pomyselné číslo jedna v čase, keď som tento wishlist písala, zaujal fotoaparát. Celý jeho názov znie Fujifilm Instax Mini 8 a jedná sa o foťák na štýl polaroidu, čo znamená, že akonáhle stlačíte spúšť, do pár sekúnd držíte fotku vo vašich rukách. Najviac ma na tomto celom zaujalo to, že každá fotka je unikát a jediná svojho druhu. A i to, že mám šancu držať v rukách „instantné spomienky“ kedykoľvek si zaželám. O čosi ťažšie bolo presvedčiť o tomto rodičov – ako rodinných pokladníkov – no podarilo sa a od pondelka jeden takýto foťák vlastním. Je pravdou, že papiere – či filmy, nazvite to ako chcete – sú poriadne drahé, preto som sa skromne rozhodla, že hoci budem Alfonza (lol, nazvala som foťák Alfonzo :D) nosiť stále so sebou, vyťahovať ho budem len pri špeciálnych udalostiach. Fotoaparátu budem určite venovať osobitný článok.

Číslo dva patri šatám na stužkovú. Nuž, asi nie je tajomstvo, že mám osemnásť rokov a o pár dní (zdesený výkrik a plač, že prázdniny za chvíľu končia) nastupujem do štvrtého ročníka. A s tým sa, okrem maturitnej skúšky (ďalšia várka plaču a výkrikov) spája i stužková. A ako každé dievča, chcem vyzerať aspoň tak pekne, ako to je možné. Nekladiem vysoké nároky, nepotrebujem žiadne tony volánikov, čipky a neviem čoho ešte – predsa len, nechcem vyzerať ako nejaká torta. Takže k bodu dva zatiaľ len toľko. Nebojte sa, čoskoro vás zahltím fotkami.

Číslo tri, ako vidíte na obrázku hore, je Wreck this journal. Netuším, ako sa táto knižka nazýva v slovenskom preklade, no stavím sa, že ju všetci poznáte. Ja sama som si ju objednala z internetu možno rok predtým, ako sa okolo nej strhla mánia tu na Slovensku. Ako pravý lenivec som splnila pár úloh a odvtedy nijako nepokročila. Preto je mojím tretím želaním splniť všetky úlohy. Možno to nejakým milovníkom kníh príde ako knižné barbarstvo, ale keď sa do toho dostanete a otvoríte sa všetkým možnostiam, pustíte uzdu fantázii, je to neskutočná sranda.

Nuž, a štvrtý obrázok – štvrté želanie – patrí takzvaným washi tape, alebo v mojom ponímaní, keďže zase raz neviem a nepoznám slovenský ekvivalent tohto názvu, farebné pásky s veselými a krásnymi vzormi. Tu sa zase raz ukazuje ako dlho mám tento článok rozpísaný, pretože medzitým som si stihla kúpiť prvé balenie. Nie sú to len obyčajné pásky, spája sa s nimi mnoho vecí, ktorými ich môžete vyzdobiť, skrášliť a rozveseliť si tak i všedné veci. Spomeniem ich i v mojom Back to school DIY, ktorý chystám. Avšak ten článok odkladám, pretože mi len pripomína, ako veľmi sa blíži škola (zase ďalšie zdesené výkriky a plač).

Bodom číslo štyri – či skôr želaním číslo štyri – sa končili „obyčajné“ želania a teraz nastupujú knižné a zbožné priania. Piate želanie teda patrí knihám Kto je Mara Dyerová?/The Evolution of Mara Dyer (Mara Dyerová 2)The Retribution of Mara Dyer/Nemám poňatia ako sa to volá v slovenčine (Mara Dyerová 3).
Prečo? Nuž, vec sa má ľahko. Dávno, pradávno, som si kúpila prvý diel tejto trilógie – a keďže som mrochta lenivá, ešte som si nezaobstarala pokračovanie. Pravdou je, že prvý diel je neskutočne úžasný, čo ste sa mohli dozvedieť v mojej recenzii. Takže preto.

Zbožným prianím číslo šesť, je kniha od legendy beat generation (bítnikov atď.) Jacka Kerouaca, román Na ceste. Stavím sa, že ste okolo tohto autora či dokonca knihy, šli minimálne okolo – alebo v iných slovách, určite ste to už niekedy počuli. V skratke, poviem vám o tom asi toľko, čo vám môže prezradiť wikipédia:
Kniha pochádza z obdobia, keď Spojené štáty prechádzali stabilitou – no prejavovali sa „choroby americkej civilizácie.“
Beatnici odmietali ideál Američana s jeho istotami, pevným cieľom a dali sa na cestu úteku od k akémusi modernému primitivizmu. Istotu budúcnosti nahrádzali zintenzívneným prežívaním prítomnosti. Knihu rozpráva hlavný hrdina – Sal Paradise. Hovorí o ceste naprieč Amerikou, krížom krážom, spolu s ďalšími postavami. Neviem ako vás, no mňa tento opis chytil natoľko, aby som tú knihu túžila mať doma.

Sedmička patrí knihe od autorky menom Harper Lee, ktorá za ňu dostala Pulitzerovu cenu. Hádate správne, jedná sa o To Kill a Mockingbird (CZ: Jako zabít ptáčka, SR: Ako zabiť vtáčika). Dala by som ruku do ohňa (keby som bola sadistka, neplánujem to urobiť), za to, že o tejto knihe každý počul minimálne raz. Zaoberá sa vážnymi témami ako napríklad rasová neznášanlivosť, znásilnenie, nerovnosť a podobne. Dej sa odohráva vo fiktívnom meste MaycombAlabame. Rozprávačom je šesťročná Scout Finchová, ktorá žije spolu so starším bratom Jemom a ovdovelým otcom, Atticusom Finchom, ktorý pre mnohých čitateľov pôsobí ako vzor čestnosti. Jem a Scout sa spriatelia s chlapcom Dillom, ktorý prichádza do mestečka, aby zostal cez leto spolu so svojou tetou. Trojica detí je zdesená a zároveň aj fascinovaná mužom, ktorý žije v ich susedstve. Nie je to nikto iný ako samotár „Boo“ Radley. Nejdem písať nič ďalšie, pretože to je kniha – aspoň podľa mňa – ktorú raz musí prečítať každý. A keď nie prečítať, aspoň si vyzistiť nejaké informácie. Ja sama som o nej doteraz len počúvala, no čoskoro dúfam príde rada i na mňa. Motív malého mestečka plného klebiet, neznášanlivosti a zároveň nevinnosti je, pre mňa, veľmi zaujímavý a nemôžem sa dočkať momentu, kedy ju konečne prečítam.

Záver článkučíslo osem patrí piatemu pokračovaniu série od Georga R. R. Martina, A Song of Ice and Fire (SK: Pieseň ľadu a ohňa). Piate pokračovanie je v angličtine známe ako A Dance with Dragons a v češtine to vyšlo ako Tanec s draky (ak sa pýtate prečo hovorím o češtine, má to jednoduchý dôvod – v češtine som sériu, teda prvý diel, začala čítať a v češtine, prípadne angličtine, ju i plánujem dokončiť. Navyše, o slovenskom preklade sa ani len neoplatí hovoriť.)
Podľa tejto knihy (vraj aspoň čiastočne, keďže túto sériu scenáristi veeeeľmi veľa vecí menili) bola natočená piata séria rovnomenného seriálu. Seriálu, ktorý všetci milujeme a zároveň nenávidíme, pre dosť očividné dôvody. A to isté platí možno i väčšmi pre knižnú sériu. Skutočne, ak ste to ešte nečítali – alebo nepozerali – začnite. Keď však budete napäto očakávať šiestu knihu a sériu, nezvaľujte to na mňa! Rovnako trpíme my všetci :D

Tak, toto by bol asi koniec tohto článku. Aký je váš názor na moje želania – a hlavne, čo si myslíte o knihách, ktoré som tu spomenula? Rada si to prečítam. Prajem krásny zvyšok dňa.

5 komentárov:

  1. Wreck this jurnal jsem si vyrobila sama a psala jsem si ho podle sebe :) docela mě to bavilo a občas se k tomu i vracím :)

    http://never-say-never-and-never-say-forever.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj tak sa dá :) určite to bolo super, je skvelé vracať sa k tomu :)

      Odstrániť
  2. tretí diel Mary nie je v slovenčine :/ najprv mi z toho bolo do plaču, ale na koniec som predala prvé dve a všetky si kúpila v anj :) a zvládla som to prečítať - to som na seba hrdá,lebo anj kniha ma baví málo ktorá.

    booklovers-world.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť

© knižné univerzum 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis