piatok 14. augusta 2015

Charles je Charlotte, aneb PRETTY LITTLE LIARS Summer Finale

Zdravím.
Opäť sa k vám hlásim po niekoľkých dňoch neaktivity. Musím povedať, že som si posledné dni užívala natoľko, že ma ani nenapadlo písať čosi na blog. Šla som na motokáry, trávila čas s priateľom a jeho rodinou a jednoducho si užívala posledné týždne leta. Letné dni dosahujú vrchol čo sa týka teplôt a priznám sa, že mi to už lezie dosť na nervy. O čomsi takom sa však budeme baviť niekedy inokedy, v inom článku.

Dnešný príspevok mal byť pôvodne piaty diel zo série BEFORE I DIE, ale Fay mi vnukla fajn nápad - mám za sebou poslednú epizódu zo seriálu Pretty Little Liars a po štyroch rokoch sme sa konečne dozvedeli kto je to monštrum, čo mučí dievčatá len pre zábavu. Vravím si - prečo o tom čosi nenapísať? Som si vedomá toho, že to nepatrí medzi články, na ktoré ste zvyknutí, ale aspoň sa spoločne môžeme v komentároch podeliť o rôzne názory na finále série 6A.

POKIAĽ STE EPIZÓDU EŠTE NEVIDELI, NERADÍM VÁM OTVÁRAŤ ČLÁNOK - SÚ V ŇOM ZAKOMPONOVANÉ SPOILERY.

Neplánujem sa hrať na experta v oblasti Pretty Little Liars vzhľadom k tomu, že síce som prvé štyri série videla asi trikrát, ale samotný seriál nepatrí do top trojky mojich najobľúbenejších. Beriem ho skôr za relax a počas celého sledovania som sa akosi nestarala o to, kto bude vo finálnej verzii -A. Jediné, čo som od seriálu samotného čakala bolo asi len to, aby bol/a -A poriadny zmrd a mal skutočný dôvod na mučenie dievčat vrátane Alison. Finále PLL bolo teda jedným veľkým sklamaním.

Úprimne? Nevedela som si za písmenkom -A predstaviť nikoho konkrétneho a to z toho dôvodu, že Marlene King sa pekne chytila do svojej vlastnej pavučiny. Som toho názoru, že temer každý, kto aspoň trochu premýšľa nad obsahom a nepozerá to len ako ovečka, mi dá za pravdu v tejto veci, - a síce, že sme si už všetci zvykli na totálne nezmyselnosti seriálu. Vezmime si napríklad hneď začiatok - Maya a jej rodičia sa nasťahujú do domu DiLaurentisových a všetok majetok Alison dajú preč. V inej sérii je v dome opäť pani DiLaurentisová a Alisonina izba je zariadená tak, akoby odtiaľ nikdy nezmizla. A to je len jeden z malých nezmyslov celého seriálu. 
Odhalenie -A bolo skutočné prekvapenie pre každého fanúšika, ktorý sa chcel nechať prekvapiť, ale príbeh za tým bol absolútne nezmyselný. Tu začína celé to sklamanie z poslednej epizódy. Je pravda, že mi lichotí, že skutočné meno -A a Charlesa je v podstate Charlotte, ale žeby to skutočne bola CeCe Drake? Chápem celú tú vec s tým, že sa Charles narodil ako dievča v chlapčenskom tele pretože v tejto dobe je to síce nezvyčajné, ale nie abnormálne. Rozumiem aj celému príbehu o Charlesovi, ale stále sa tam nachádzajú obrovské medzery.

Jason a Charles boli relatívne "dosť vyspelí" v období, kedy bola Alison batoľa a preto môj mozog nepoberá fakt, že ju Charles skoro utopil zo samej lásky. A to bez irónie. Koľko mohli mať rokov? Päť, šesť? Scénka s plačúcou Alison a absurdná hláška: "Ukážem ti, čo pomáha mne, keď plačem." A pustí do vane vriacu vodu a vyslovene tam Ali hodí. V takomto veku by deti už mali rozmýšľať a Charles nebol nijako nenormálny - len sa cítil príliš dievčensky. Charles, Charlotte, CeCe, whoever nebol/a psychopat. Marlene z neho len psychopata chcela urobiť, a práve preto to nedáva žiaden zmysel.

Charles sa dostáva do Radley, stretáva tam Bethany, ktorá vzápätí vo flashbacku zabije madam Cavanoughovú len tak, zo srandy. Prečo niekoho nesotiť zo strechy, keď môže, však? Ďalšia nezmyselná vražda. Obvinia Charlesa, pripíšu mi nejakú abnormálnu poruchu a dopujú ho práškami miesto Bethany. Po operácii sa z Charlesa stáva Charlotte, ktorá je vlastne zrazu strašne chytrá lebo číta trilión kníh. Mona nebola schopná vnímať keď do nej sypali prášky, z Charlotte sa stal malý génius. Nerealistický BULLSHIT.
A po vražde Alison - tú tiež zabila Charlotte, samozrejme, zo samej lásky (opäť bez irónie) pretože si vlastnú sestru pomýlila s Bethany - sa začína príbeh CeCe Drake. Neverím, že sa stretli tri dievčatá v rovnakom oblečení, s rovnakými vlasmi, rovnakým postojom, výškou, chôdzou, hlasom, vystupovaním a gestami. CeCe omylom trafí Alison kameňom - však len polovicu života prežila po boku Bethany a nebola schopná ju rozoznať od Ali - Mona zas zabila Bethany v domnienke, že je to Ali. Opäť bola taká hlúpa, že nedokázala rozlíšiť Bethany od Alison. Poznáte ten pocit, keď na schodoch, respektíve chodbe, počujete nejaké kroky a presne podľa nich dokážete rozlíšiť daného člena domácnosti? Čosi také sa v Pretty Little Liars, samozrejme, nemôže stať.

Následne sa Mona dostáva do Radley po mučení dievčat a jej prášky ju natoľko ohromia, že nie je schopná vnímať (CeCe je predsa Mary Sue, ju žiadne prášky nedokážu odrovnať) a mýli si CeCe s Alison. Tie dve mi v živote neprišli podobné, ale fajn, beriem. Dozvedá sa špinavé tajomstvá, pravdepodobne aj pravidlá -A hry. Za zmienku stojí taktiež to, že ona ich vlastne mučila z lásky pretože chcela mať živé bábiky. 

A jej motív na -A hru (v ktorej mučila aj samotnú Alison, dostala ju do väzenia, uniesla ju, narafičila na ňu smrť Mony a všetky podobné veci - tiež z lásky)? Dievčatá jej zobrali Alison. Celý motív sa v podstate točí okolo toho, že CeCe miluje svoju sestru, Ali. A preto ju mučí. Lebo ju miluje. Makes sense, right?! Je potrebné poznamenať aj to, že Charles/Charlotte mala rada aj Jasona. A preto ho chcela zabiť a skoro sa jej to podarilo v tom výťahu.
Už po informáciách o Tobym ako o -A som mala o Marlene istú mienku, ktorú mi vo finále šiestej série potvrdila. Tá ženská nemá gule na to, aby mohla režírovať takýto seriál. Nemá gule na to, aby vytvorila skutočného zloducha. Nemá gule na to, aby seriál dával zmysel. A nemá gule na to, aby si všetko premyslela predtým, než čosi spraví. Nechápete o čom hovorím? Poviem vám.

"Toby je -A." - Ale nie, on iba ochraňuje Spencer.
"Spencer je -A." - Ale nie, ona iba verí tomu, že Toby žije.
"Ezra je -A a má premakanejší brloh než -A samotné." - Ale nie, on len píše knihu o Alison.
"Mona a Lucas v tom išli spolu." - Ale nie, len sa bránili pred Alison, ktorá v podstate nič neurobila.
"Alison je -A." - Ale nie, to sa s nami -A len zahráva.
"Sara Harvey je Red Coat a Black Widow." - Veď na to nemá žiaden dôvod keďže je z iného mesta, tak prečo by nemučila niekoho, koho ani nepozná?
"CeCe Drake je Charles DiLaurentis, ktorý je Charlotte DiLaurentisová, ktorá je -A." - Ale nie, veď ona to nemyslela v zlom, ona len miluje svoju sestru.
Jediná skutočne zlá postava a reálne -A pre mňa vždy bola, je a aj bude Mona. Ona na to mala dôvod, bola psychopatická mrcha a chcela dievčatám ublížiť. PLL malo skončiť odhalením Mony, toť môj názor.

Ešte som si pripravila ospravedlnenie CeCe, ktoré malo riešiť celú jej -A hru a všetky jej, samozrejme, odpustili:
Alison: "Napadla si ma v mojej vlastnej obývačke!"
CeCe: "Chystala si sa odísť a ja som o teba nemohla opäť prísť. Muselo to vyzerať reálne, aby si to brala vážne. Nie som zlý človek, Ali."
Alison: "Skoro si nechala Ariu a Spencer zmrznúť v mrazáku."
CeCe: "Skoro."
Alison: "Narazila si autom do Emilynho domu!"
CeCe: "Áno, a tiež som ju skoro rozrezala napoly, a čo? Stalo sa jej niečo? Nie. Stalo sa niečo jej mame? Nie."
CeCe: "Nikdy by som nedopustila, aby sa im stalo čosi naozaj zlé. Stojí za hovno niekoho zabiť aj keď si to zaslúži."

Dáva to zmysel? Najmä po tom, čo za teror si v DollHouse vytrpeli? A keď sa už bavíme o tej arkáde - nie je z reálneho hľadiska možné, aby nejaké dievča ukradlo zabezpečenú (pravdepodobne pancierovú) dodávku s väzňami. Ďalšia z nereálnych vecí v PLL.

Ja teda s koncom prvej polovice šiestej série spokojná nie som, a čo vy? Určite mi napíšte svoj názor do komentárov, budem rada za každú diskusiu.
Zdroje obrázkov: google.com
Charlotte.

14 komentárov:

  1. Taky jsem o tom na blogu psala!:) budu ráda když se podíváš:)
    annatruksa.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Plně s tebou souhlasím.. Marlene nás celý seriál nabádala abychom si všímali detailů a teď na těch detailech celé finále pohořelo.. Za mě prostě obrovské zklamání a nevěřím Marlene, že to měla tak dlouho dopředu promyšleno.. Adulla

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kvôli tým detailom polovicu fanúšikov PLL asi kleplo lebo sa dívali aj na odtieň šálky na stole. :D
      Tiež si myslím, že to nemala takto premyslené už dlho. Keby to skutočne mala premyslené nenašlo by sa toľko medzier, toľko nezmyselných vecí a podobne. Skôr som toho názoru, že sledovala názory fanúšikov a podľa toho sa zariadila. Ten koniec bol celý zlý, určite to CeCe nerobila z lásky. Kto z lásky zdroguje dievčatá a vyfotí ich ako krysy... Štyri roky čakania a ten motív je nakoniec úplne nahovno.
      Charlotte.

      Odstrániť
  3. JA SOUHLASIM S KAZDYM BODEM, akorat u me byl serial dost oblibenej (vlastne je jedinej na kterej se koukam, protoze me ty ostatni nejak omrzely, diky prvnim dvoum seriim a druhy pulce treti serie pll kdy me to jeste mega bavilo a davalo to smysl hlavne diky mone)...je nemozny aby cece tohle vsechno delala jen z lasky, to v tom pripade musela bejt fakt narusena a ne ze jenom ''narusena'' protoze to o ni prohlasil jeji otec. v rozhovorech se vsude omylalo ze BIG -A bude mit vetsi duvod nez Mona, ze to bude fakt mega nabuseny....ja taky tohle -A videla spis jako fakt mega narusenou osobnost, plnou nenavisti protoze tomu nasvedcovalo fakt hodne veci...navic proc tohle Cece delala holkam, kdyz nejvic by to mel odnyst jeji otec, ze ji takhle odsoudil jako blazna, ze ji poslal do radley, ze ji nenavstevoval...a to s tema praskama je tak mega pravdivy - kdyt mona byla totalne mimo a to porad, navic jestli cece mela horsi ''diagnozu'' tak musela mit i silnejsi leky a takhle + bethany podle toho flashbacku nevypadala jako mala alison, a cece uz vubec ne (!!!!) takze nechapu logiku toho proc si je pletly ale bylo to tak i u toho rhyse, ze si myslely ze je to jason (v pll maj hodne slepy lidi).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máš pravdu. Big -A alias CeCe nemala v podstate žiaden rozumný dôvod a Marlene na nás vybehla s tým, že sa medzi CeCe a Alison dievčatá postavili. Pochopila by som veľmi jednoducho, keby ju nejak šikanovali ta transexualitu alebo čosi podobné, ale toto bol ten najprimitívnejší dôvod, aký mohli uviesť. Rhys pobavil, mne tiež neprišiel ako Jason, skôr ako Jamie Dornan. :D
      Charlotte.

      Odstrániť
  4. Jako Cece jsem fakt viděla třeba na Red Coat.. Uplně mi tam na ní seděla.. a velké -A mohl být co já vím klidně i pan D. :-D Hlavně nějaký chlap do kterého bychom to nikdo neřekli. Jasný, že po tom, co si každý druhý člověk myslel, že to bude Wren ho tam Marlene nechtěla dát ale proboha mohlo tam být plno jiných mužskejch :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Riadny šok by bol, keby bol za -A napríklad Caleb alebo ktosi taký. Nejaký na prvý pohľad dobrák, ktorý im veľmi pomohol alebo čosi také. To by bolo úžasné, polovica fanúšikov by bola šialene naštvaná, ale všetci by v kútiku duše obdivovali Marlene, že sa skutočne odvážila na čosi také zákerné a zlé. Ukázala by všetkým, že má na to, režírovať taký seriál. Bohužiaľ, ukázalo sa, že nemá. Sama si potopila vlastný seriál. Mne by ani nevadilo keby malo PLL 4 série a veľké -A bola Mona. :D
      Charlotte.

      Odstrániť
  5. Ja ten seriál neznášam odkedy som ho začala pozerať, tých nereálnych vecí je tam kopa a už od samého začiatku, ja som pri každej jednej epizóde len prevracala očami a nadávala, lebo tam absolútne nič nedáva zmysel, je prehnané a absolútne nemožné, aby sa stalo. :D ale som zotrvala lebo som chcela vedieť kto je A a že či to pre mňa aspoň trochu spasí ten seriál a dá tomu trošku zmysel - ale nie lol. Tá posledná časť bola najväčšia pičovina na svete :D fakt neexistuje nič čo by som nenávidela viac ako PLL lolol.
    no a inak som chcela toto, že síce upozorňuješ v článku na spoilery, ale už ten nadpis je megaspoiler!! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Haha, presne poznám ten pocit, keď niečo nemá človek rád a díva sa na to už len z princípu. Mňa PLL bavilo približne do tretej série a potom som si tak nejak uvedomila, že Marlene začína dosť prestreľovať. Raz dokonca zahlásila, že si myslí, že príbeh nie je nudný a že má ešte divákom čo povedať, a tak sa dozvieme kto je -A až v polovici siedmej série. Vieš, že hej. Nakoniec si uvedomila, že si sama môže za úpadok seriálu a snažila sa to čo najrýchlejšie vykryť. Neúspešne. :D
      Ten nadpis mi ako spoiler nepríde - veď už kdesi v 6x04 zistili, že Charles má prsia, a teda že -A bude dievča. Prišlo mi to nejaké také automatické, že Charles je Charlotte už vtedy a nezamýšľala som sa nad tým. :D
      Charlotte.

      Odstrániť
  6. Naprosto souhlasím. Klidně ať je CeCe -A, ale hlavně, prosím, AŤ TO DÁVÁ SMYSL....v tom příběhu mají díry.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zatiaľ to, bohužiaľ, veľmi zmysel nedáva a tie medzery sú naozaj očividné. Navyše som ani nepochopila ten úplný koniec - 5 rokov vpred a zas ich ktosi naháňa? Prišlo mi to ako úbohý pokus zaujať, aby fanúšici ostali seriálu verní.
      Charlotte.

      Odstrániť
  7. Upřímně s tebou vůbec nesouhlasím, je hodně těžký vymyslet nějakou zápletku, a aby to nakonec dávalo smysl a já jsem s poslední epizodou važně spokojená. Bez tebe bych ty díry ani nenašla, protože když se chce všechno jde. Lidem se nelíbilo ,že to skončil a ze -A je Cece a tak začali hledat chyby. Me to davá všechno smysl a jsem ráda, že to skončilo takhle. :) Přijde mi dost kruté tenhle seriál takhle zkritizovat.

    Chica loca♡

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja Marlene zásluhy za zápletky neberiem a zdá sa, že si môj článok nepochopila. Absolútne nezáleží na tom, či je -A CeCe alebo dokonca nejaká teta z Rosewoodskeho kvetinárstva, ide o tú pointu, a síce, že Marlene tam má nevysvetlené, nezmyselné miesta. A na polovicu otázok odpovedala zbabelo - v rozhovore. Snáď sa už netýkajú seriálu, že ich tam nezakomponovala?
      A práve, malo to dávať zmysel. Presne to je vec, ktorú Marlene nedodržala a naozaj mi to prišlo tak, že sa snažila len rýchlo čosi vymyslieť, aby bolo. Videla úpadok seriálu a spravila úbohý pokus na jeho zachránenie - neúspešne.
      Ja by som pokojne na odhalenie -A počkala aj do konca siedmej série pokiaľ by dávalo skutočný zmysel. A nie je to kruté, je to čosi ako recenzia, vlastný názor. Ľudské názory sa vždy líšia a ja ti tvoj neberiem, len sa ti snažím tak nejak objasniť zmysel mojich slov. :)
      Charlotte.

      Odstrániť

© knižné univerzum 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis