streda 5. augusta 2015

Sounds of summer 2015

Takže, keďže sa nám škola pomaličky blížija viem, nikto to nepočuje rád, ale už je august guys! – rozhodla som sa urobiť zoznam pesničiek, s ktorými som sa zoznámila toto leto a vybudovali sme si spolu veľmi krásny vzťah. V podstate som si z nich vytvorila playlist a ten počúvam vždy, keď niekto v mojom okolí spomenie školu, či už rodičia, reklamy v telke, rádiu, rozhlase... A verte či nie, pomáha to. A i preto, aby ste mali vy aspoň maličkú predstavu o tom, čo momentálne počúvam, rozhodla sme sa vytvoriť článok s pár TOP letnými (alebo letne znejúcimi) pesničkami. Možno vás inšpirujem.

Samozrejme, každý z nás má iný vkus a tak to, čo mne pripomína leto každou notou, sekundou a slovom, môže inému evokovať čosi odlišné. 

1.) The Mowgli's - I'm good

Táto pesnička sa stala mojou hymnou posledných dní. I'm good, I'm good, I'm good, living life just like I should, wouldn't change it if I could je tak pozitívny, povzbudzujúci a optimistický text, aký som už dlho nepočula. Popravde, nebyť spotify - čo len tak, mimochodom, odporúčam! - by som tú pesničku neobjavila a to by bola obrovská škoda. A ešte úprimnejšie, najprv som ju chcela preskočiť. Zlá zlá Fay. Síce, ruku na srdce, pravdepodobne to bude one hit wonder, ja sama som ďalej ešte neobjavovala pesničky tejto skupiny, no leto je aj o tom! 

2.) WALK THE MOON - Shut up and dance

Zvádzala som dlhý a tvrdý vnútorný boj medzi touto pesničkou a Anna Sun, keďže som sa nevedela rozhodnúť, ktorá je number two - nakoniec som to vyriešila tak, aby sa ani jedna nehnevala. Bez dvoch mesiacov skoro rok stará pesnička a ja som ju objavila len prednedávnom - samozrejme, cez English Camp. Ešte raz, ďakujem Katie, že si ju pustila, počas dance lessons v telocvični. Je rytmická a bláznivá, i vy sa pristihnete pri tom, že si to budete spievať. Nahlas a poriadne falošne, to čert to ber! I said you're holding back, she said shut up and dance with me, this woman is my destiny, she said oooohoooo (toto musíte zakvíliť čo najfalošnejšie!) shut up and dance with me!

2.) WALK THE MOON - Anna Sun

Asi sa už ani neprekvapíte, keď poviem, že toto je ďalšia pesnička z English Campu. A o dva roky (a nejaké drobné) staršia od tej predchádzajúcej. A hoci som sa s ňou spoznala počas posledného dňa tábora - respektíve posledného večera s Američanmi - nie je to moja "smútočná" pesnička. Naopak, odvtedy ako mi Katie napísala jej názov, radí sa medzi moje obľúbené. Wait for summer time...

3.) George Ezra - Blame it on me

Ďalšia, do ktorej rytmu sme hopkali počas spoločných večerov English Campu. A dokonca má iba rok. Nemyslite si, že ja nie som schopná nájsť si bez tábora nejakú tú veselú pesničku, no moje najkrajšie letné spomienky sa momentálne viažu k tomuto kempu. A tak je len samozrejmé, že si rada znova a znova pustím pesničky, ktoré mám späté s týmito ľuďmi, spomienkami... Tuším, že počas tejto pesničky som sa zhovárala s Trentom, Terkou a Tonkou a neskôr, keď bol Trent zvedavý čo to je za speváka, mi Iona povedala celý zoznam jeho pesničiek. Cheers Iona!

4.) Carly Rae Jepsen - I really like you

Jedna z posledných pesničiek zo zoznamu, ktorá má čosi spoločné s táborom, sľubujem! K tejto som sa zase dostala počas dance lessons, keď ju pustila Katie a spolu s Madison na ňu poriadne a bláznivo zatancovali. A ich radosť spojená s touto chytľavou piesňou donútila predvádzať desivo vyzerajúce a deti odstrašujúce kreácie i mňa. A navyše, zbožňujem Toma Hanksa (forever Forrest Gump), preto je pre mňa to roztomilé video s ním len bonus navyše.

5.) Youngblood Hawke - We come running


Tak, tento skvost, z ktorého stále mávam poriadne zimomriavky - nepýtajte sa, sama netuším prečo, to so mnou asi robí to video - som spoznala počas pozerania The 100. A je fabulózna. Pozitívna energia z nej priamo srší, vždy keď sa potrebujem dobyť, tak si ju pustím a pomáha to. A často si ju na youtube vyhľadávam i vtedy, keď mám zlú náladu, jej optimistický text mi ju zakaždým zlepší. Tell me what you're waiting foooooor?

6.) G.R.L. - Ugly heart

Uznávam dve veci: že speváčky možno nie sú hlasovo na úrovni Whitney Houston a že v celom videu vyzerajú dosť ľahko ak chápete, čo myslím. No i tentokrát zavážila chytľavosť textu a melódie - hoci som veľmi bojovala, po krátkej chvíľke som si text hmkala a pospevovala slová. Na pesničku som narazila náhodou na youtube a povedala som si, že za vyskúšanie skutočne nič nedám. Ladies, keď sa na vás vyprdne chalan alebo vám nejako ublíži, táto pesnička je presne to, čo hľadáte. Žiadne smutné pesničky typu Goodbye my lover, ale pekne výbušná pesnička, ktorá presne vystihne TO, čo cítite. It's such a pity a boy so pretty, with an ugly heart.

7.) Sam Smith - Like I can

Bez mučenia priznávam, i na túto pesničku som narazila v tábore. Neporadil mi ju však žiaden Yankee, ale moja zlatá S. Zase nepatrí medzi najnovšie - dokonca klip vyšiel kedysi v decembri, no nemôžem si pomôcť. Páči sa mi pre veselú melódiu a rytmus a slová sú fab. Sam Smith je pán, darmo.

8.) CHVRCHES - The mother we share

Ďalšia pesnička, ktorá nepatrí medzi najaktuálnejšie. Narazila som na ňu na spotify, nedám za to ruku do ohňa, no pravdepodobne to bol playlist "Young&free". Text je možno trošku pofidérny a mnohí ho označujú za poburujúci - the mother we share trošku značí a hovorí i o inceste, avšak pre fanúšikov takého Game of Thrones to nie je nič strhujúce. A samotná skupina sa vyjadrila, že lyrics sú otvorené interpretácii. 

9.) WALK THE MOON - Avalanche

Zase WALK THE MOON! One glance and the avalanche drops, one look and my heartbeat stops. Pesnička, ktorú som objavila len vďaka youtubu a mojej šikovnosti (čítaj: zvedavosti a túžby počuť ďalšie pesničky od WTM). Každopádne, prvýkrát som si ju zazrela a stiahla pár dní dozadu, no celú som ju počula až dnes, pri upratovaní v kúpeľni. Čo mimochodom len odporúčam, je to hrozne chytľavá pesnička a ja sama som sa po pár sekundách pristihla pri nadšenom hopkaní a pospevovaní.

10.) James Bay - Hold back the river

Spočiatku trošku pomalšia pieseň, no verte mi, James to rozbehne. Okrem toho, že som ju našla len týždeň či dva dozadu (a zase vďaka vlastnej šikovnosti) ma okamžite zaujala a ja ju nedokážem dostať z hlavy. Hold back the river, let me look into your eyes. Ten text je proste úžasný.

11.) twenty one pilots - HeavyDirtySoul

A na záver moji noví obľúbenci - twenty one pilots. Pesničku som našla len včera, čo ma zároveň neskutočne štve, lebo som ju mohla objaviť skôr (ale to by som musela o čosi skôr vystúpiť zo svojej comfort zone) a zároveň som rada, že som sa k nej dopracovala. A bez boja tvrdím, že je to moja obľúbená. Odvážne tvrdenie po jednom dni.
Ak vás náhodou nezaujala od prvej sekundy, len pozorne počúvajte slová, ktoré ma okamžite zaujali. A refrén je neskutočný, uvidíte! 

No, čo hovoríte na moje summer sounds? Aké sú vaše obľúbené letné či leto pripomínajúce pesničky?


3 komentárov:

© knižné univerzum 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis