pondelok 24. augusta 2015

Vyhliadnuté knihy #3 (+ upcoming reviews #2)

Zdravím.
Vitajte pri dnešnom oddychovom článku, ktorý bude, ako už z názvu môžete vytušiť, zameraný na Book Wishlist. Mám pozitívnu náladu a vyplýva to z toho, že som sa od rána naladila na pozitívnu vlnu pesničiek. Aj ma trochu prebrali pretože päť hodín spánku nie je nič moc. Prekvapivo je to od interpreta, ktorého zrejme väčšina z vás nemá veľmi v láske (nie, preboha, nehovorím o Bieberovi) - Rytmus, respektíve Kontrafakt. Na blogoch som narazila na článok s názvom "Všetci začínajú od začiatku, ja začnem od konca" a pripomenulo mi to jednu pesničku od PoďsemGangu - Život je film. V podstate je to stále Kontrafakt len vystupuje podľa mňa pod iným menom, aspoň mne to teda tak príde. Od toho som sa dostala k ďalším pozitívnym pesničkám a spomenula som si na jednu, čo mám skutočne rada. Deti stratenej generácie. Zapnite si to a započúvajte sa do textu, plus ten beat je naozaj dynamický, však? Odporcovia Rytmusa, skúste sa nezameriavať na interpreta a proste počúvajte text.
... Definuj mi čo je šťastie, je to túžba, je to stav, je to eufória, ktorá rastie...
... Každá búrka sa raz skončí a na konci vyjde Slnko, život je rovnováha, on ťa skúša, či vydržíš toľko...

Toľko k textu, ktorý mi príde skutočne úžasný ak človek potrebuje motiváciu prostredníctvom hudby. Samozrejme, že existuje mnoho iných pesničiek od teplých speváčikov (ahoj, Justin), ale ja som si pre dnešné ráno vybrala práve Kontrafakt, Podzemgang a Rytmusa samotného. Možno neskôr presedlám na Hilltop Hoods (čo tiež vrelo odporúčam, písala som o nich článok - tu), ktovie.

Dnes sa teda budeme venovať čomusi, čo som tu nepridala už dlhšiu dobu z nedostatku času, tráviacich problémov a všelijakých iných vecí čo zamestnávali môj mozog posledné dni. Book Wishlist. Kontrolovala som si zverejnené články a objavila som, že posledný Book Wishlist pribudol posledný júlový deň. Tak tomu hovorím flákanie, keďže tých kníh, po ktorých moje srdce túži je naozaj požehnane. Či už známe, alebo nie, nezáleží na tom, momentálne číslo činí čosi okolo 70 a ďalších minimálne 20 mám v hľadáčiku. Tak veľa super kníh a tak málo peňazí a času (aj keď s časom by nebol problém, veď spánok nie je až taký dôležitý, haha)

Úprimne som si najprv musela prezrieť posledné články z knižných wishlistov, aby som si osviežila, ktoré knihy som už spomenula, a ktoré nie. Nepíšem ich totiž zo svojho zoznamu za sebou ako idú, ale vyberám také, čo mi v danom momente prídu zaujímavé a vhodné. Môžeme sa teda na to vrhnúť. Som toho názoru, že väčšinu kníh budete poznať a pravdepodobne ich máte aj doma... nuž, my chudobní ľudia si to nemôžeme dovoliť (kecám, necítim sa byť chudobná - mám zdravú rodinu, úžasného priateľa, Fay a perfektné zážitky, to je obrovské bohatstvo).

11. All the bright places (EN)

Zdroj obrázku: papertraildiary.com
K tejto knihe som sa pôvodne dostala cez video od Zoelly, tuším, ale vzápätí som na ňu úplne zabudla. Je pravda, že ma spočiatku zo Zoelliných rečí nezaujala, no potom mi o nej povedala spolužiačka a vrelo ju odporúčala. Vraj je to dobre depresívne čítanie, má však nádherné myšlienky a na človeka pôsobí pozoruhodne emotívne a silno. Určite zanechá zážitok. Našla som si ju na internete a môj názor sa akosi prehodnotil. Len nedávno som si ju pripísala do zoznamu Book Wishlist, ktorý mi visí na nástenke (včera tuším). Zaujímali by ma vaše názory na tento titul, či ste sa s ním už stretli a aké máte z neho pocity? Skutočne mi to napíšte do komentára, ak s ním máte skúsenosti. Potešíte knihomoľskú dušu. Cena je momentálne najvýhodnejšia na Martinuse - 7,88€, tuším, ale majú už iba posledné 2 kusy na sklade. Na Megaknihy.sk stojí 9,99€.

12. Arkádia (SK)

Zdroj: martinus.sk
Od Natalie z blogu booklovers-world.blogspot.sk som si prečítala kladné názory na toto dielo a rozhodla som sa prečítať si anotáciu. Prvýkrát som na titul narazila v kamennom kníhkupectve Martinus v Košiciach a hneď sa mi marilo čosi v tom zmysle, že Natalie o nej písala v dobrom. Anotácia ma upútala a obálka tiež vyzerá veľmi lákavo, viem si ju predstaviť na poličke vo svojej izbe. Prednedávnom som sa začala mafiánskym knihám venovať a to z toho dôvodu, že v textovom RPG (čo vlastníme s Fay) mám ako postavu škótskeho mafiána. Potrebovala som sa teda dozvedieť viac a zistila som, že všetky mafiánske poviedky sú napísané úplne zle a nepresne, ale to je vedľajšie. Teraz sa tomu už trochu rozumiem a kniha Syn mafie mi pomohla objasniť mnohé zákony mafie a zverstvá, ktoré sa v tom špinavom svete dejú. Nečakala som, že ma to dielo tak vezme a bola som prekvapená - číta sa prakticky samo. Vďaka Bohu za brata, ten vlastní asi 10 kníh o mafii takže v tomto smere som nemusela nič kupovať. Po tomto som začala pokukovať a na Martinuse je momentálne posledný kus v cene 6,74€.

13. Atramentový svet 1-3 (SK)

Zdroj obrázkov: martinus.sk
Ach. Srdce mi plesá pri myšlienke na trilógiu od Cornelie Funkeovej - Atramentový svet. Mala som možnosť prečítať si ju kedysi dávno, približne šesť či sedem rokov dozadu a zanechala vo mne veľmi silné pocity. Je pravdou, že som bola podstate mladšia, v podstate dieťa, ale to, že som si ju zapamätala a myšlienka na ňu odpočívala kdesi v mojom vnútri hovorí už sama za seba, no nie? V podstate som si na trilógiu spomenula náhle, nečakane a zasiahlo ma to ako blesk z jasného neba po prečítaní slova "Inkheart". Už len samotná myšlienka na to vo mne vzbudila staré pocity, ktoré boli len pochované kdesi v hĺbke mojej duše a okamžite som si trilógiu vyhľadala na internete. Ani si neviete predstaviť moje zarmútenie keď som zistila, že prvý diel je definitívne vypredaný vo všetkých kníhkupectvách. Ostatné dva diely sú stále na sklade, ale čo z toho, keď sa k prvému nedá dostať, že? Zľutovala sa nado mnou šťastná hviezda a jeden jediný kus som objavila na bazári. Keďže som neskutočne hanblivá, sama by som tej slečne nenapísala a všetko za mňa vybavil môj priateľ. Prvý diel by mal byť teraz úspešne na ceste k mojej osôbke a ja sa neviem dočkať! Určite budem robiť Unboxing, ale to pravdepodobne až spoločne s objednávkou dvoch pokračovaní - Atramentovej krvi a Atramentovej smrti. Možno na mňa tento trojdielny príbeh už nebude mať taký efekt keďže som podstatne staršia, ale staré pocity stále ostávajú. Hrozne sa teším! Na Megaknihy.sk nájdete druhé a tretie pokračovanie za úplne úžasnú cenu 2,99€ (teraz som to objavila a najskôr okamžite objednávam!), ale bez prvého dielu vám je to celkom na nič. Určite očakávajte aj recenziu, ale až keď budem mať všetky tri poklady doma!

14. The preks of being a wallflower (EN)

Zdroj: google.com
"Je to hrozná kniha, ten chlapec je zženštilý." - Prvé vyjadrenie spolužiačky po zakúpení tej knihy v angličtine. Mimochodom, tá mi odporučila aj prvú knihu z tohto Wishlistu a od nej mám požičané aj Paper Towns (recenzia tu), ďakujem! Po prečítaní však mala iný názor a veľmi sa jej to páčilo. Priznám sa, videla som časť z filmu a v danej dobe ma nejak neoslovil, prišiel mi nudný a jednotvárny, priemer zo sveta Young Adults filmov. Od tej doby som to nepozerala a nevidela to do konca, ale určite si to plánujem pozrieť hneď po prečítaní tejto knihy. Ak si na ňu raz našetrím, samozrejme. Titul by som si rada prečítala v angličtine a s obálkou, ktorú má aj vyššie menovaná spolužiačka a môžete ju vidieť na fotografii. Je prvá, ktorú som videla a najviac sa mi páči. Dúfam, že sa mi k nej podarí raz dostať. Na Megaknihy.sk ju môžete nájsť presne v tom obale za výhodnú sumu, a síce 7,99€!

15. Smrt je mým řemeslem (CZ)

Zdroj: martinus.sk
Neskutočne sa ospravedlňujem danej blogerke za to, že si absolútne neviem spomenúť na jej meno. Každopádne, práve pri nej som narazila na tento kúsok a zaujal ma natoľko, že som si ho hneď zapísala do knižného wishlistu. Titul sa týka druhej svetovej vojny a koncentračných táborov. Veľa si o tom už nepamätám, ale keď som to našla na Wishliste, musí to rozhodne stáť za to. Viete, ja si len tak hocičo do zoznamu nedám, knihy, po ktorých pokukujem mám v inom zozname. Na Megaknihy.sk to stojí naozaj výhodnú cenu - 3,99€!

Pochopiteľne chýbajú tie, ktoré ešte nemám.
Týmto by som mohla ukončiť dnešnú nádielku krásnych kníh, po ktorých túžim už dlhšiu dobu a vrhnúť sa na druhý zoznam nadchádzajúcich recenzii. V podstate sa od toho predchádzajúceho nijak výrazne nelíši, len je doplnený o niekoľko zaujímavých titulov. Tie sa mi možno dostanú do rúk už v blízkej dobe a keď vyjde všetko podľa plánu, budem neuveriteľne nadšená!

Prikladám aj zoznam plánovaných recenzii a podobne ako v predošlom článku, aj tu ich budem postupne zaškrtávať:
  1. Laini Taylorová: Dni krvi a trblietavých hviezd (SK) recenzia čoskoro!
  2. Markéta Dočekalová: Tvůrčí psaní v otázkách a odpovědích (CZ) - RECENZIA TU!
  3. Markéta Dočekalová: Tvůrčí psaní 3 (CZ)
  4. Cornelia Funkeová: Atramentové srdce (SK) - nová!
  5. Cornelia Funkeová: Atramentová krv (SK) nová!
  6. Cornelia Funkeová: Atramentová smrť (SK) nová!
  7. Lucy Maud Montgomeryová: Anna zo Zeleného domu (SK) recenzia čoskoro!
  8. Hannah Shah: Imámova dcera (CZ)
  9. Jan Van Helsing: Bojíte sa smrti? (SK)
  10. Sandra Harmonová: Syn mafie (SK) recenzia čoskoro!
  11. Robert Merle: Smrt je mým řemeslem (CZ) nová!
  12. Gustav Schalk: V zajatí pirátov (SK)
  13. Honoré de Balzac: Rozmarné poviedky (SK)
  14. Agatha Christie: Nekonečná noc (SK)
  15. Philip Carlo: Mraziar (SK)
Pekne sa mi rozšíril obzor, však? Za to ďakujem najmä mojej babičke a knihám z domu druhých starých rodičov. Dokopy mi zabezpečili asi 7 zaujímavých titulov a pritom sa rozhodne neplánujem zastaviť! Čo poviete na môj terajší Book Wishlist a nadchádzajúce recenzie? Páči sa vám mafiánska tematika v knihách, alebo sa jej radšej vyhýbate? O názory sa podeľte, prosím, do komentárov! Veľmi by ma spätná odozva potešila!