streda 2. septembra 2015

Na poličke: AUGUST 2015

Zdravím.
Tento článok je v podstate prvý zo série, ktorú určite každý knižný blogger pozná - zhrnutie toho, čo sa za daný mesiac zhromaždilo v mojej knižnici, akých nových obyvateľov som prijala, čo som si kúpila, aby som si urobila radosť a podobne. Bola by som rada, keby sa z toho stala pravidelná rubrika, ale moja finančná situácia je skutočne veľmi skromná, a tak si zrejme nebudem môcť dovoliť kúpiť knihu či dve každý mesiac.

Na začiatok je nutné poznamenať, že som mala mať o štyri knihy viac - jednu celú trilógiu a jeden titul o koncentračných táboroch, ale doručovací systém na Slovensku je úplne bohovský a ja čakám už dva týždne na doručenie kníh, o ktorých vraveli, že prídu do 1-2 dní. Je to zároveň prvýkrát v živote, čo som si kúpila 6 kníh za mesiac za pomoci rodičov, ale aj z mojich financií, ale, žiaľ, tie štyri uvidíte až v Unboxingu a septembrovom článku. Nebudem preto ani hovoriť, aké knihy to sú. Nechajte sa prekvapiť.

Dosť bolo rečí, vrhnime sa na samotné knižné poklady za mesiac august. Do knižnice mi pribudlo päť kníh, z toho tri som dostala od babičky s tým, že si ich pokojne môžem vziať a dve som si zakúpila za vlastné peniaze (aby ste si nemysleli, že vykrádam len rodičovské peňaženky, aj tá moja po tejto kúpe zíva prázdnotou). Začneme knihami, ktoré som dostala.

O Agate Christie som toho počula už mnoho a je to nejaká doba odkedy som si chcela kúpiť nejakú knihu práve od tejto autorky. Mala som však šťastie, a to hneď dvojité pretože v knižnici starých rodičov bolo vydanie "3x slečna Marplová" a u babičky táto kráska. Teším sa, až si to prečítam a určite na to urobím aj recenziu!
Tuším, že mama má rada ten film a keď som zazrela toto dielo na poličke neváhala som, hneď som po ňom siahla. Ja sama som film nevidela a knihu nečítala čiže to bude moja premiéra a na toto môžete tiež očakávať recenziu hneď po tom, čo dodržím svoj doterajší plán.
Posledným "darčekom" je Kapitánova dcéra od Puškina. Máme ju na povinné čítanie k maturite a okrem iného som počula, že je to skutočne dobrá kniha - nie ako temer všetky zvyšné. Knihu som vzala, prečítala a už môžete nájsť aj recenziu na blogu - tu.
Ako som už spomínala knihy, ktoré som si kúpila za svoje peniaze sú hneď dve. Urobili sme si s priateľom výlet do Košíc na Festival ohňostrojov a pri tej príležitosti sme sa zastavili v Galérii, konkrétne v Martinuse a Pepcu. Z Pepca som chcela iba washi pásky, ale v Martinuse sme strávili dobrú hodinku kvôli mojej maličkosti. Nuž, takto to dopadá, keď ma pustíte do kníhkupectva. Prvé som našla Greenovky, potom If I Stay a Where she went a už-už som si chcela jednu Greenovku a If I Stay kúpiť, ale rozmyslela som si to, pretože som úspešne našla to, o čom som počula samú chválu. All the Bright places. Nuž. Musela som ju mať. Druhou knihou stále mala byť If I stay, ale v danom momente ma zaujala práve The Perks of being a Wallflower a bolo rozhodnuté. Premýšľala som aj nad The catcher in the Rye, bola za dobrú cenu a navyše to máme tiež ako povinné dielo k maturite, ale Perks of being a Wallflower vyhrala. Všetky knihy sú v angličtine a na obrázku môžete vidieť ešte aj Assassin's Creed. To si zas urobil radosť môj milovaný priateľ.
Začala som to čítať predvčerom večer a behom niekoľkých hodín som sa dostala do polovice, až tak ÚŽASNÁ je táto kniha! Určite na ňu očakávajte recenziu veľmi skoro, nemôžem ju pustiť z ruky a stránky sa otáčajú akoby samé. Začína mi byť ľúto, že sa pomaly dostávam ku koncu, ale zároveň sa aj teším. Teraz som približne na strane 230 z 388. Je možné, že v čase, kedy bude tento článok zverejnený (cca 2.-3.9.2015), už budem mať titul prečítaný a budem písať recenziu. Určite ju však môžem už teraz odporučiť všetkým fanúšikom Young Adult titulov! V slovenčine vyjde v októbri, v češtine teraz v septembri.
Ako ste si všimli, teda aspoň tí, ktorí náš blog čítajú pravidelne, tieto posledné dve knihy som mala vo Wishliste číslo 3 a už sa mi to aj podarilo splniť! Mám z toho hroznú radosť a aj na Perks of being a Wallflower sa strašne teším. Ak sa mi bude páčiť, určite siahnem hneď aj po The Catcher in the Rye, keďže to má mať podobnú tému a navyše to nie je ani také drahé, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať.
Aké knihy ste si kúpili vy a urobili si nimi radosť? Ak ste písali článok z tohto súdku za august, určite sa podeľte do komentárov, rada si ho pozriem!
Charlotte.




6 komentárov:

  1. Charlieho malé tajomstvá sú uplne perfektné :). V originále to bude určite ešte dokonalejšie ❤. All the Bright places by som si chcela veľmi prečítať.. našťastie to za chvíľu vyjde v preklade :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som na to zvedavá a tiež si po prečítaní TPoBaW zakúpim The Catcher in the Rye, vraj je to dosť podobné, iba staršie a tiež super. Na originál sa teším, tie slovenské a české preklady sú väčšinou hrozné. Aj keď, je tam aj zopár svetlých stránok. :D All the Bright Places som akurát dnes dočítala a už na ňu píšem recenziu, môžeš sa potom inšpirovať. :)
      Charlotte.

      Odstrániť
  2. Pekné knihy si si vybrala :) The perks of being a wallflower si chcem prečítať. Burlive vysiny mam tiez doma a uz cakaju na prečítanie :) Ja mám za august 8 nových kníh, článok si môžeš prečítať na mojom blogu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite sa na to mrknem, rada si prezerám to, čo si nakúpili ostatní a osem je pekné číslo! Ja som mala mať o štyri viac, len nevyšlo, no. :D Na TPoBaW sa teraz po dočítaní All the Bright Places chystám. Ďakujem krásne za komentár. :)
      Charlotte.

      Odstrániť
  3. Odpovede
    1. Tú verziu The Perks of Being a Wallflower som si kúpila práve kvôli obalu, vyzerá na poličke veľmi pekne! :) Ďakujem krásne za komentár.
      Charlotte

      Odstrániť

© knižné univerzum 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis