streda 23. septembra 2015

Prišelci #3: Literama.sk

UN2
Zdravím.
Tých Unboxingov sa tu nejak zbiera. Tuším 9.9.2015 som pridala posledný a o necelé dva týždne na to sa hlásim s ďalším. Po nepríjemnej skúsenosti s Megaknihami som si zvolila alternatívu, ktorú moja milovaná mamička doposiaľ len chválila a prezerala som si stránky Literama.sk. Za mňa môžem iba doporučiť, majú super prístup a vopred vám povedia približný termín dodania tovaru, pričom ten náš balíček prišiel ešte o deň skôr! Do šiestich dní bol doma a ja sa teraz veľmi teším z piatich krásnych kníh. Za tie takisto ďakujem svojej úžasnej mamičke, keďže práve ona prejavila súcit k môjmu knižnému zapáleniu a celý tento balíček zaplatila. Sama si objednala ešte jednu. Pokukovala po nej istotne už dlhší čas a ja sa z toho radujem aj za ňu! Áno, je pravda, že knihy nie sú lacná záležitosť, ale občasné rozmaznávanie človeku neuškodí, však? Môj tatík raz múdro poznamenal: "Na knihy musia byť peniaze aj keby na chlieb neboli!" Čosi na tom bude...

Chcela by som tu hodiť ešte malú vsuvku. Jedná sa o to, že so stránkou nijako nespolupracujem a menšiu reklamu jej robím iba kvôli vlastnému nadšeniu a spokojnosti z pozície zákazníka. Všetko sme si s mamkou platili samé a vám môžem toto internetové kníhkupectvo vrelo odporučiť! Majú tam skvelé a výhodné ceny, neustále zľavy a každý milovník kníh si príde na svoje. To by bolo asi všetko, teraz sa poďme konečne pozrieť na to, ktoré tituly pribudli do mojej skromnej zbierky.
UN1
Tu máme už samotný balíček. Doručovaciu adresu a cenu som zakryla kvôli istému súkromiu, som si istá, že to chápete. Úprimne som očakávala, že balík bude trochu väčší a ťažší, ale ukázalo sa, že tie knihy nie sú vôbec hrubé a ani náročné na hmotnosť.
UN3
Knihy boli pekne poukladané jedna na druhej a zabalené v dvoch kartónoch. Jediné mínus, ktoré musím Literame vytknúť je to, že to nebalia nijak svetoborne. Nevidela som žiadnu bublinkovú fóliu a kartón držala pokope iba lepiaca páska. Knižným pokladom sa našťastie nič nestalo. Vrhnime sa na samotné diela!
UN4
Tu sa nachádzajú všetky v plnej kráse a určite nádherne obohatia moju poličku. Tá sa pomaličky začína rozrastať a tento mesiac som si kúpila celkovo už jedenásť kníh. Teda, väčšinu zaplatila mamka, ale stále je to krásne číslo a najlepšie je, že niekoľko z nich som už stihla prečítať a aj zrecenzovať. Tieto nebudú výnimkou.
UN5
UN6
UN7
Prvá na obrázku, ako som už spomínala, patrí mamičke a zvyšné dve sú povinné diela k maturite. Nekúpila som si ich však za týmto účelom, ale preto, že ma ten príbeh naozaj zaujíma. Najmä Na Západe nič nové od Remarqua. Som zvedavá na jeho štýl písania a ak ma osloví, určite si rozšírim zbierku o jeho ďalšie diela.
UN9
UN8
UN10
Druhá trojica obsahuje už len jedno povinné dielo - Drak sa vracia od Dobroslava Chrobáka. Sprvu ma zaujal názov a príbeh už v podstate poznám, ale aj tak si to s radosťou prečítam a neskôr prispejem do nášho Maturitného kútika. Tri gaštanové kone som si zvolila čisto zo zvedavosti a dielo Starec a more od Hemingwaya ma lákalo už dlhú dobu. Z nej som najväčšmi nadšená a už som ju začala aj čítať!

Môžete vidieť, že dnešný Unboxing sa týkal výlučne klasiky, čo nie je mojim zvykom keďže dávam prednosť modernej literatúre a literatúre pre Young Adults. V poslednej dobe mi pribudlo niekoľko YA kníh a ja som sa rozhodla pre zmenu. Obrátila som sa na klasiku a určite v tom mienim pokračovať v októbri, keďže si šetrím peniaze na to, aby som sa mohla popozerať po antikvariátoch a z Martinusu uchmatnúť The Catcher in the Rye (toľkokrát spomínaná, v slovenskom preklade je to Kto chytá v žite).

Ja som s nákupom spokojná. Páčil sa vám tento Unboxing klasickej literatúry? Máte skúsenosti s nejakým z týchto diel? Určite sa o názor podeľte v komentároch, najviac ma zaujíma, či niekto z vás, drahí čitatelia, čítal Starca a more a mohol by mi odporučiť aj iné knihy od Hemingwaya. Ďakujem krásne a prajem vám príjemný zvyšok dňa!
Charlotte.

4 komentárov:

  1. Mé srdce bije daleko víc pro klasiku, než YA.. Teda pokud se pak nepočítají věci jako je Americký Sniper, to je srdcovka, kterou musím dočíst. :D
    Super unboxing, musím si prohlídnout i ten druhý. :)

    nicolabaldwin.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som doteraz s radosťou čítala Young Adults literatúru, ale v poslednej dobe som presedlala aj na klasiku. Asi to má niečo dočinenia s dospievaním, inak si to vysvetliť neviem. :D
      Ďakujem krásne za komentár, určite sa pozri. :)
      Charlotte.

      Odstrániť
  2. Na západe nič nové som čítala tiež ako povinnú literatúru a je to dobré, ale Čas žitia a čas umierania je od Remarqua čo sa týka vojnonej tematiky ešte lepšie!! Je to jedna z mojich možno 3 najobľúbenejších kníh :) Báčika som čítala tiež z hore uvedeného dôvodu a bolo to v pohode. Starec a more sa mi však nepáčil, bolo to príliš drsné a nudné, zdlhave... Drak sa vracia máme doma a marí sa mi, že som to čítala, ale už sa na to vôbec nepamätám :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak sa mi zapáči Na Západe nič nové, určite siahnem aj po iných knihách od neho, som na to celkom zvedavá a dúfam, že to stihnem prečítať do začiatku októbra, aby som pri návšteve antikvariátu vedela, či mám o čosi také záujem. Starca a more mám skoro dočítané a pôsobí to na mňa zvláštne. Je to dosť o tom, ako si to človek vyloží. Skús to aplikovať na vlastný život: naháňanie sa za snom. Potom tá kniha dáva väčší zmysel a pôsobí silnejšie, nemyslíš? :) Na Draka sa chystám hneď po Starcovi. :D Určite pribudnú články/recenzie. :)
      Charlotte.

      Odstrániť

© knižné univerzum 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis