utorok 15. septembra 2015

Vyhliadnuté knihy #4

Zdravím.
Po niekoľkodňovej odmlke k vám prichádzam opäť s novým článkom. Áno, skutočne vám nedám pokoj. Tentokrát to bude príspevok zameraný na môj "skromný" (ach, tá irónia) zoznam kníh, ktoré by som chcela mať vo svojej zbierke a obohatiť si s nimi už tak úžasný život.

V poslednom Wishliste som uviedla niekoľko kníh, počnúc All the Bright Places od Jennifer Niven, až po Smrt je mým řemeslem od Roberta Merleho. Od tej doby sa toho stalo mnoho a ja môžem s čistým a spokojným svedomím prehlásiť, že som si splnila skoro celý tretí Book Wishlist. Do zbierky mi chýba už len Arkádia a jedna časť z Atramentového sveta, a síce Atramentové srdce. To by čisto teoreticky mohlo doraziť na začiatku októbra, ale nie som si istá a neteším sa dopredu - naposledy sa mi to naozaj nevyplatilo. 

Každopádne, už som v minulej časti tejto rubriky spomínala, že kníh, ktoré si prajem je skutočne enormné množstvo a ťahá sa to až niekde ku sedemdesiat. Okrem iného od toho času pribudli aj nejaké nové v mojom hľadáčiku, a teda netreba otáľať. Vrhnime sa priamo na ďalšiu päticu želaných titulov.

16. Dva roky prázdnin (SK)

Zdroj: google.com
Jules Verne. Známy spisovateľ a známy príbeh z jeho kreatívnej dielne. Pamätám si, že sme práve toto dielo mali na povinné čítanie niekde v prvom až štvrtom ročníku osemročného gymnázia. Spočiatku som to skutočne neznášala - predsa len, nie je veľa ľudí, čo by mali radi knihy na povinné čítanie. V tej dobe som nebola výnimkou a zastávala si názor, že všetko na povinné čítanie stojí za nič. Prvých tridsať strán sa vlieklo neuveriteľne pomaly, ale po tom nudnom úvode sa začal rozvíjať úžasný a zaujímavý príbeh plný desivých strastí a lákavého dobrodružstva. Knihu Dva roky prázdnin som mala v onom období požičanú od spolužiačky a tá ju mala z knižnice. Nestihla som ju dočítať a nedávno som si spomenula na túto skutočnosť. V internetových kníhkupectvách ju predávajú celkom draho, miesto objednávania skúsim navštíviť nejaký antikvariát a opýtať sa práve na tento titul. Možno budem mať šťastie a pri ďalšom Wishliste sa budem môcť pochváliť týmto novým knižným pokladom, ktovie!

17. The Catcher in the Rye (EN)

Zdroj: google.com
Pri zmienke o povinnom čítaní ešte zostaneme. Tento anglický názov pravdepodobne mnohí z vás nepoznajú, ale stredoškolákom sa možno kdesi v kútiku hlavy rozsvieti žiarovka pri spomienke slovenského názvu - Kto chytá v žite od Salignera. Áno, maturitné dielo. Dostala som tip od spolužiačky, že je to skutočne dobrá kniha a dosť sa líši od väčšiny nudných a nezáživných z dielne slovenských spisovateľov. Všimla som si ju v Martinuse v Košiciach, ale v daný moment som bola rozhodnutá pre The perks of being a Wallflower a All the Bright places (recenzia tu). Okrem iného moja peňaženka zívala prázdnotou. Každopádne, práve v onom kamennom kníhkupectve ju môžete nájsť v sekcii anglickej literatúry za nejakých 6,50€. Určite to bude skvelá kúpa, takže ak vás zaujíma takýto žáner, neváhajte a siahnite práve po tomto!

18. Zločin a trest (SK)

Zdroj: martinus.sk
Ďalší známy titul, jeho autorom je Fiodor Michajlovič Dostojevskij. O tejto knihe som počula už veľmi dávno a zatiaľ sa mi do ucha nedostala žiadna negatívna recenzia. Úprimne? Veľmi sa teším na chvíľu, kedy si dielo kúpim a prečítam. Momentálne je to niekde v mojej TOP 10 a každým dňom moja zvedavosť ohľadom tohto diela narastá. Nečítala som mnoho kníh s psychologickou tematikou a rozhodne by som to mala napraviť, nemyslíte? Na Literame stojí 13,84€.

19. Trón zo skla (SK)

Zdroj: slovart.sk
Tento titul mám na svojom Wishliste skôr preto, že je okolo neho strašný boom a každý o ňom hovorí, a teda som bola veľmi zvedavá na to, o čom je. Viem, že to nie je len jedna kniha, ale patrí do série, no to je asi tak všetko. O ničom inom nemám ani poňatia, netuším ani, kde sa odohráva príbeh. UPDATE: Pri písaní tohto článku som ju ešte doma nemala, ale mamička sa zľutovala nad mojou knižnou dušičkou a kúpila mi Trón zo skla. Zatiaľ som ho nezačala čítať, ale už sa na to chystám a nebudem vám klamať - som nadšená! Kúpiť si ju môžete za 9,95€.

20. Liečiteľ, Šaman, Lekárka (SK)

Liečiteľ, Šaman a Lekárka. Úžasná lekárska trilógia
Zdroj: google.com
Z tejto knižnej série som videla film, na ktorý ma priviedla práve moja úžasná a milovaná mamička. Pravdu povediac nemám veľmi v láske témy lekárstva a nič im podobné, ale toto ma skutočne zaujalo a s mamkou sme si ho pozreli hneď niekoľkokrát. Príjemné herecké obsadenie a skvelý príbeh, to je to, čo ma na tom dostalo. Netušila som však, že existuje aj kniha, ba dokonca rovno celá trilógia. V podstate som tento objav učinila v júni za pomoci mojej spolužiačky a odvtedy ma kniha Liečiteľ máta. Určite by som si ju v najbližšej možnej dobe chcela kúpiť, ale už beztak mám mnoho rozčítaných titulov a mnoho, ktoré ešte len budem čítať (ťažký život maturanta), čiže uvidíme, ako sa to vyvinie. Na Literame môžete prvý diel z trilógie nájsť za príjemnú sumu, a síce 8,37€.

Ako sa vám páči môj dnešný výber kníh? Čítali ste nejaké z týchto diel alebo vás zaujímajú celkom iné žánre? Aký máte názor na Trón zo skla? Určite mi dajte vedieť do komentárov a prípadné recenzie na nejaké z týchto titulov tam hoďte tiež, rada si to prečítam! Ďakujem za každé pozretie článku, každý komentár a každého nového pravidelného čitateľa. Neuveriteľne si to vážim a táto vaša podpora ma posúva vpred!
Charlotte.

8 komentárov:

  1. Samé dobré tituly, Dva roky prázdnin - veľmi známa kniha a čo som počula aj veľmi dobrá, tiež by som si mala od Verneho niečo prečítať :D
    Kto chytá v žite si chcem veľmi prečítať, knihu má kamarátka a dúfam, že sa k nej raz dostanem. Mnoho ľudí si ju chváli a ja verím, že pre to majú dôvod :-)
    Trón zo skla som prednedávnom dočítala, knihu určite odporúčam :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne, také uznanie si vážim. Určite si od Verneho čosi prečítaj, pokojne siahni práve po titule Dva roky prázdnin, myslím, že neoľutuješ. Len ten začiatok je trošku nudný, no. :D
      Kto chytá v žite je práve na prvom mieste kníh, ktoré si chcel z kamenných shopov kúpiť, asi si ju vyhľadám v Martinuse, začiatkom októbra sa chystáme. Spolužiačka ju má a veľmi si pochvaľovala. :)
      Trón zo skla mám už rozčítaný, som síce len na 30. strane, ale chytilo ma to. :3
      Charlotte.

      Odstrániť
  2. Odpovede
    1. Určite áno, som zvedavá, či sa mi k nim podarí dostať. :)
      Charlotte.

      Odstrániť
  3. Moc krásné knihy, je super, že čteš i klasiku! :) Jinak Noah Gordon je úžasný autor, Dva roky prázdnin jsem také četla a je to bezva knížka! The Colorful Blog

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne za takýto názor! S klasikou som sa nestotožňovala až tak veľmi, mala som rada len Annu zo Zeleného domu, ale v poslednej dobe som si k nej našla cestu. :)
      Na Liečiteľa som zvedavá a Dva roky prázdnin sa mi snáď podarí zohnať.
      Ďakujem za komentár! :)
      Charlotte.

      Odstrániť
  4. Ja si takéto wishlisty robím len v hlave väčšinou. Čo je asi chyba, lebo potom zabudnem 90% jeho položiek, ale som proste jeden z tých ľudí čo si povie, že "ale, nechám to na neskôr" a to neskôr je nikdy :D
    Verneho som asi nikdy nečítala, určite nie viac ako nejaký úryvok, čo sme mali v učebnici literatúry na základke, napriek tomu, že máme pár jeho kníh doma - a veľmi rada by som sa dostala aspoň k jednej, už len preto, aby som si na ne mohla spraviť vlastný názor. Kto chytá v žite milujem! Čítala som to po slovensky a už veľmi dlho sa chystám na to aj v angličtine, žiaľ nejako nie je čas, no budúci semester to pravdepodobne bude v zozname povinných kníh na hodiny americkej literatúry, tak hádam sa k tomu aj dokopem :D Inak to radím medzi svoje obľúbené knihy, veľmi ju mám rada. Aaaa ešte ten Fjodor lol, tak toho by som si tiež rada prečítala! Rovnako som na to nepočula ešte krivého slova, len na to treba čas, tak možno cez nejaké prázdniny na to siahnem :) Ale ruská literatúra je podľa mňa super, možno trochu ťažšia ale ja ju mám rada, takže výbery chválim :) -A.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Som veľmi chudobná žena, ktorá nie vždy našla šťastie v hre v lotérii. Lotériu hrám od svojich 21 rokov a teraz mám 45 rokov, čo znamená, že hrám lotériu 24 rokov. Najväčšia čiastka, akú som v živote vyhral, ​​bola 400 dolárov. Ale jedného dňa sa môj príbeh zmení na históriu potom, čo som na internete našiel meno tohto muža, ktorý je najlepší, pokiaľ ide o výhru v lotérii. Tento muž je veľmi silný lekár voodoo, ktorý dáva čísla, ktoré nikdy nemôžu zlyhať. Po všetkých rokoch práce a boja o víťazstvo v lotérii som konečne vyhral (27 miliónov dolárov), meno je Dr. Adeleke (aoba5019@gmail.com). alebo ho kontaktujte na čísle whatsApp (+27740386124) iba tak vyhráte v lotérii a najlepšie.

    OdpovedaťOdstrániť

© knižné univerzum 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis