sobota 4. júla 2015

Príjemný relax s Hilltop Hoods

HILLTOP HOODS: Walking under stars

Zdravím aj v dnešné príjemne teplé ráno (nebojte sa, tá horúčava ešte len príde). Nezdá sa to, ale vykopať sa z postele je občas naozaj náročné. A až sa vám to konečne podarí, je čosi po deviatej hodine rannej a dve hodiny sú v prdeli. Dnes som vstala o siedmej s tým, že napíšem článok na blog a urobím všetky povinnosti, ktoré ma na internete čakajú vrátane prekladania poviedky na Wattpad, skontrolovania korektorského mailu a navštívenia blogov, čo som si včera večer vyhliadla. Nuž, mohla som to mať všetko zmáknuté nebyť toho, že ma gravitácia na dve hodiny zadrží v posteli. Už len prebrať sa bolo samo o sebe náročné, ale to nevadí. Píšem teraz a potom sa do hodinky pokúsim stihnúť ostatné veci, aby som mohla ísť žiť. A opekať na hrad (ak sa to podarí, zajtra čakajte ďalší článok zo samotnej opekačky, ale ten bude zrejme viac zameraný na fotografie než na text).


Mám dar zatúlať sa od pôvodnej témy do úplne odlišných končín, však? Ja viem, bohužiaľ, som si toho vedomá a nejde to meniť. Môj mozog pracuje tak, že potrebuje dostať všetky myšlienky na papier, respektíve do elektronickej podoby na tento blog, nabudúce pokojne preskočte prvé dva odstavce, veľa sa z nich nedozviete. Nazad k Hilltop Hoods.
"NOT ALL CULTURES CONSIDER A FIRM HANSHAKE AS A SIGN OF RESPECT; IN FACT A GRIP THAT'S TOO TIGHT CAN OFTEN BE CONSIDERED AS OFFENSIVE." - The Art of the Handshake
Hilltop Hoods je austrálska skupina a ujo Google mi napovedá, že je aj poriadne stará. Vraj vznikla v roku 1994 a podľa toho, čo počúvam, je stále dosť aktívna. Ako žáner je uvedený hip hop, čo je celkom možné, sama sa o hudobné žánre nestarám, keďže v tejto dobe je za rock považované aj sladké spievanie (nič v zlom). Majú niekoľko albumov, ale všetky som ešte nepočula, do ucha sa mi dostal najmä jeden, ktorý si idem už niekoľko dní, a až na pár smutných pesničiek je pozitívne naladený, dodáva mi energiu ku práci a vyčarí mi úsmev na tvári. S jeho pomocou práve teraz píšem tento článok, pri ňom som vytvorila krabicu (na ktorú som stále pyšná) a dostávam pri ňom nápady na príspevky a podobne.
"BUT LENNON SAID IT BETTER THAN SUFFA EVER CAN - LIFE'S WHAT HAPPENS WHEN YOU'RE BUSY MAKING OTHER PLANS." - Walking under stars
Som toho názoru, že každý dobrý album si zaslúži propagáciu rovnako, ako jeho samotný spevák, speváčka, a či skupina. Presne tak, ako by aj mladí a talentovaní autori mali byť podporovaní tými "zabehanými" v spisovateľskom svete, umelci podporovaní známymi umelcami a podobne. Presne preto píšem toto tu, aby som vyjadrila svetu (hm, zatiaľ len zopár čitateľom) svoju podporu a obdiv k Hilltop Hoods. Sama som o nich predtým nepočula, dostala som sa k nim až vďaka môjmu priateľovi, ktorý ich počúva. Album Walking Under Stars je ten typ hudobného albumu, ktorému musíte prísť na chuť a po prvom počutí sa vám nemusí páčiť, no až sa do neho dostanete, úplne vás dostane vyjadrovaním v textoch, trefných vetách a úžasnými podkladmi.
"A MAN CAN BE WEALTHY WITH NO MONEY IN THE BANK IF HE'S LUCKY HE CAN THANK HIS FAMILY'S HEALTHY." - Pyramid Building
Pesnička, ktorá ma dostala ako posledná sa volá Pyramid Building. Úžasný námet na text a najmä pravdivé slová na začiatku, ktoré môžete vidieť vyššie. Táto pesnička vraví o tom, že sa celý život naháňame za peniazmi, aby sme ich zarobili čo najviac, ale pritom nám stačí len žiť pohodlne a vážiť si to, že máme zdravú a šťastnú rodinu. Prikladám ešte jeden citát, ktorý nasleduje hneď za tým vyššie. Ten text je neuveriteľne pravdivý. Nemohla som prihodiť video lebo na Youtube nebolo žiadne funkčné, ostáva vám len si pesničku stiahnuť a vypočuť.
"AND A MAN CAN BE EMPTY, IN A MANSION WITH PLENTY OF ROOMS, NONE OF WHICH HE COULD FILL WITH HAPPIER MEMORIES." - Pyramind Building
 (Lepšia verzia nebola, tiež si to musíte stiahnuť.)
Ďalšia pesnička nesie názov Through The Dark a je asi najemotívnejšou z celého albumu. Je o spevákovom synovi, Liamovi, ktorý trpel leukémiou a on sám ju mnohokrát prepísal. Tá pesnička im dodávala nádej v ťažkých časoch a núti bežného človeka si uvedomiť jeden podstatný fakt - aké máme my problémy? Že si nemáme čo obliecť a pritom máme skriňu plnú handier? Že sú rodičia zlí lebo sme nedostali to, po čom sme túžili? Ten chlapec iba chcel byť znovu zdravý, to sú reálne ľudské problémy a nie malichernosti, s ktorými sa potýkame každý deň. Liamovi sa podarilo z rakoviny vyliečiť a teraz robí veci, ktoré bežne robia normálne deti. :)

(Opäť lepšia nebola, proste si stiahnite album.)
Túto pesničku som nepochopila, ale ten podmaz je jednoducho geniálny a začiatok takisto. Toto bol prvý song, ktorý sa mi poriadne dostal do uší od Hilltop Hoods. Užite si pesničku I'm a Ghost, ktorá má príjemnú atmosféru.

Ďalšia, jedna z tých pozitívnych je samotná Walking Under Stars, ktorej verzia sa tiež, bohužiaľ, nenachádza na Youtube, no ak si ju stiahnete, ľutovať nebudete. Ďalšie tiež stoja za zmienku - The Art of the Handshake, The thirst Pt. 4, Pt. 5, Won't let you down a pod. Album je prepojený s albumom Drinking from the Sun a je výborný na večernú cestu autom.


0 komentárov:

Zverejnenie komentára

© knižné univerzum 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis