streda 22. júla 2015

Vyhliadnuté knihy #1 + Upcoming Reviews

Zdravím.
Mám pocit, že tento pozdrav sa pomaly, ale isto, začína stávať takou rutinou pri každom novom článku od Charlotte. Ak si niekedy založím Youtube kanál a rozhodnem sa svoju nedokonalú tváričku ukázať svetu, možno to bude môj charakteristický pozdrav, ktovie. Uvidíme, nechajme sa všetci prekvapiť pretože mňa to prekvapí rozhodne.

Každopádne, dnes som tu s ďalším príspevkom. Pár dní ste mali odo mňa pokoj, ale som späť. Užívala som si výhru a spoločne s priateľom sme oslavovali jeho úspech. Až to bude oficiálne, ako edit do článku o zničených Košiciach pridám link, keby vás to zaujímalo.

Mám pocit, že každý článok je z tak trochu iného súdku, akoby viac otvorených rubrík. Len sa na to pozrite, jedna knižná recenzia, projekt Traveler 2015, séria článkov Before I Die, predstavenie skupiny Hilltop Hoods a pod. Nuž, teraz k tomu pridám ďalšiu "rubriku", a ňou je obľúbený blogerský hit - WISHLIST! Niektoré blogerky majú ako zoznam prianí mix, iné sa zameriavajú len na módu alebo kozmetiku, môj bude zameraný na knihy.

Robila som si zoznam kníh, ktoré by som si chcela kúpiť a v momente ma napadlo asi 30 z nich, je to nebezpečné, keď si dlhší čas knihu nekúpite. Keby som to tu dala všetko, isto by ste zaspali od nudy, a ja by som na koniec článku musela vypísať milión zdrojov obrázkov, takže do každého Book Wishlistu dám len päť kníh. Som si istá, že väčšina z vás už tieto knihy dávno má a len ja som pozadu, ale moja momentálna finančná situácia nedovoľuje kúpu týchto známych titulov. Ak máte nejaké nasledujúce diela vy, pokojne napíšte do komentáru váš názor, pomôže mi pri výbere, poprípade pri orezaní zoznamu. A naopak, ak disponujete dosiaľ nedoceneným, ale geniálnym umeleckým dielom, podeľte sa v sekcii komentárov. Pomôžete mne i ostatným čitateľom nášho blogu.

Na konci článku vám ešte ako bonus pripíšem zoznam kníh, ktoré mám úspešne doma, a ktoré taktiež plánujem v najbližšej dobe zrecenzovať. Odtiaľ mám prečítané len dva tituly, ostatné sú buď in progress alebo ešte nedotknuté. Poďme teda na to!

1. Harry Potter Book Series (1-7 EN)

Zdroj obrázku: ebay.com
Všetkých sedem Potterov spolu s Lexikónom a filmovými čarami mám doma, ale len po slovensky. Keďže som Potterhead až za hrob, strašne rada by som si zakúpila anglickú sadu a prečítala si príbeh o mladom čarodejníckom hrdinovi v originálnom jazyku, v ktorom bol písaný. Je tiež škoda, že špeciálne knihy o metlobale a čarovných zveroch sú vypredané, ale keď som bola menšia, zahliadla som Čarovné zvery a ich výskyt u sesterníc (týmto pozdravujem). Možno skočím do Prievidze zistiť, či tie tituly ešte majú, a či o ne majú záujem, alebo si ich môžem požičať. Tiež by mi to urobilo nesmiernu radosť. Cena tohto setu na Slovarte je 69,95€. V decembri mám narodeniny, ak by sa niekto cítil veľmi štedrý! (Just joking.)

2. Do not open this Box (EN)

Zdroj obrázku: coordi.ru
Musím sa priznať, že z tohto boxu som pôvodne chcela len Wreck this journal, nenormálny hit, ale keď som na Martinuse narazila na celý set, chcem si pozrieť všetky! Keď pozerám videá alebo články o Deštrukčnom denníku, je mi ľúto, že taký nemám, takže ak sa mi nepodarí našetriť si na celý box, postačí mi aj Wreck this journal samotný. Na Martinuse stojí 29,10€. Máte vy skúsenosť s týmto denníkom alebo inou knihou z tohto setu?

3. Dreams of Gods and Monsters (SK)

Zdroj obrázku: amazon.com
Kniha od úžasnej Laini Taylorovej, posledná z trilógie o majestátnej vojne medzi chimérami a anjelmi. Stále pozerám po internetových, ale aj kamenných kníhkupectvách, či už nepreložili tento diel do slovenčiny, ale márne! Ach, dva roky čakať na perfektnú knihu a zakončenie geniálnej trilógie, je to temer horšie než čakať na novú sériu Game of Thrones. Ak by ste mali prehľad o tom, kedy alebo či vôbec bude preložená, dajte mi, prosím, vedieť do komentárov. Mimochodom, je to naozaj super čítanie, na prvý diel som robila už aj recenziu, nájdete ju - tu.

4. Girl Online: Láska blogerská (SK)

Zdroj obrázku: waterpainteddream.com
Viem, že toto dielo od známej youtuberky Zoelly má snáď každý z vás, ale ja som, samozrejme, výnimka. Je málo kníh, na ktoré sa teším, ktoré naplnia moje kritické srdce čitateľským zážitkom, a ani od tohto diela neočakávam ohúrenie. Obyčajné sladké klišé, ale kúpiť si ju chcem už len kvôli obálke, strašne sa mi páči. A občas je presladené klišé presne to, čo potrebujete čítať. Taktiež do Wishlistu pridám aj druhý diel, až bude preložený a dostupný. Na Martinuse stojí 10,64€.

5. 14 000 things to be happy about (EN)

Zdroj obrázku: tumblr.com
Poslednou knihou v tomto prvom wishliste je 14 000 vecí, ktoré nás robia šťastnými. Laický preklad, ale myslím, že pointu knihy vystihol dostatočne. K tomuto titulu som sa dostala len prednedávnom, na videu u Teri Blitzen, ktorú som začala sledovať len nedávno. Vyzerá ako také milé malé dievčatko, je to relax dívať sa na jej videá. Už len samotný názov a jednoduchá obálka ma zaujali natoľko, že si knihu chcem kúpiť. Na Martinuse stojí 11,99€.

Mimochodom, ak máte prehľad o slovenských kníhkupectvách a viete mi poradiť, kde sa dajú knihy zohnať za lacnejšie, hoďte to do komentáru, budem vás milovať!

S Wishlistom sme skončili, pozrime sa už len, aké recenzie mám pre vás pripravené! Nedávno mi prišiel nový titul, ktorý mi objednala moja milovaná mamička, za čo jej neskonale ďakujem. Konkrétne je to Tvůrčí psaní v otázkách a odpovědích od Markéty Dočekalovej. Teším sa, až si ho prečítam, zatiaľ som len listovala a vyzerá to sľubne.
Ten pocit, keď príprava fotenia zaberie viac než samotné fotenie.
Prikladám i zoznam týchto titulov:
  1. Laini Taylorová: Dni krvi a trblietavých hviezd (SK)
  2. Markéta Dočekalová: Tvůrčí psaní v otázkách a odpovědích (CZ) - RECENZIA
  3. Markéta Dočekalová: Tvůrčí psaní 3 (CZ)
  4. Dimitry Glukhovski: Metro 2033 (SK) - RECENZIA
  5. Dimitry Glukhovski: Metro 2034 (SK) - RECENZIA
  6. Jan Van Helsing: Bojíte sa smrti? (SK)
  7. Lucy Maud Montgomeryová: Anna zo Zeleného domu (SK)
  8. John Green: Paper Towns - RECENZIA
  9. Hannah Shah: Imámova dcera (CZ)
  10. Renata Bhujun: Kým hviezdy svietia (SK) - RECENZIA
Pýtate sa ako to, že posledné dve knihy sa na fotkách nenachádzajú? Nuž, tie som vyhrala u Moniky na blogu Pieseň fantázie, za čo jej ešte raz veľmi ďakujem! Až mi príde balíček, plánujem urobiť unboxing článok, a taktiež aj recenzie na obe diela, celkom sa na ne teším, vyzerajú zaujímavo! S výhrou sa chcem podeliť aj s tými, čo nemali toľko šťastia vo forme recenzie, aby si ich šli napríklad kúpiť. Za požičanie kníh Metro 2033, Metro 2034 a Bojíte sa smrti? ďakujem môjmu úžasnému priateľovi, a za poskytnutie Paper Towns zas spolužiačke. Zaujala vás nejaká z týchto kníh? Dajte vedieť, na ktorú mám spraviť recenziu čo najskôr!