pondelok 27. júla 2015

Tvorivá dielnička: Book of my 2015/2016 GOALS

Zdravím.
Stále ten istý pozdrav, ale už si naňho začínam tak nejak privykať a píšem to už ako samozrejmosť. Slovíčko "zdravím" sa mi stále páčilo, prišlo mi to ako vhodný elegantný pozdrav. Lepšie ako "ahojte" alebo "čau-čau", no nie? Každopádne, prichádzam k vám s ďalším článkom na tento rozbiehajúci sa blog. Pamätáte sa, ktorý zo všetkých príspevkov na blogu bol mojim prvým? Nie? Nedivím sa vám. Ja si ho ale pamätám a musím vám oznámiť, že to bol DIY článok na krabicu spomienok. Zároveň moja prvá Do it Yourself vecička. 

Tentokrát sa pozrieme na druhú vec spadajúcu do kategórie DIY, pre neznalcov angličtiny - Urob si sám. To znie presne ako ten časopis, ktorý môj tatko zvykol odoberať a bol tam pán s ochrannou helmou. No nič, to vôbec nevadí. Myslela som si, že článok dnes nenapíšem, ale podmienky sú celkom priaznivé, času som mala viac, než som predpokladala, a tak som začala vyrábať Knihu cieľov na rok 2015 a 2016. Som veľmi zvedavá, či sa mi to podari naplniť aspoň z polovice, keďže tých goals je tam strašne veľké množstvo. Číslo činí rovných štyridsať. Prejdime na samotný návod. Ak by ste sa rozhodli urobiť Book of Goals, určite mi neskôr hoďte do komentárov linky na fotky alebo samostatné články. Je to príjemné kreatívne odreagovanie sa, a naozaj vám to nezaberie ani hodinku a pol!

DO IT YOURSELF: Book of GOALS

Našťastie som všetky potrebné veci mala doma, prichystané v šuflíku, keďže na nákup všetkých umeleckých pomôcok som vyrazila už dávnejšie, keď som sa rozhodla zadovážiť si nástenku a premeniť ju na klbko pozitívnej energie. Book of Goals je už teraz pokojne pripnutá, neďaleko môjho Book Wishlistu, ktorý vám krátko ukážem na konci článku.

ČO NA TO POTREBUJETE?

  • Výkres - ja som použila A4, ale moja knižôčka cieľov je naozaj maličká, takže pokojne použite čosi menšie.
  • Lepiacu pásku - priesvitnú.
  • Nožnice.
  • 2 kusy pravítok - jedno pokojne stačí, ale môj trojuholník s ryskou bol zasvinený farbou ešte z predchádzajúcej tvorivej chvíľky, a to Book Wishlistu.
  • Ceruzku.
  • Centrofixu.
  • Farebný papier - musím vám prezradiť, že obyčajný farebný papier stojí za hovno. Našťastie som však narazila na lacný obchod s poľskými výrobkami - Pepco - a tam majú taký krásny skricár farebných papierov, že som z toho bola vedľa. Navyše za nižšiu cenu! A nachádzajú sa tam aj krásne, kvalitné a sýte temperové farby, tiež za lacno. Určite Pepco navštívte, prídete si na svoje. Stál tuším 0,79€.
  • Strúhadlo - keby ste mali tupý hrot farbičky/ceruzky.
  • Fixy.
  • Farbičky - ja mám Maped, 18 kusov. Kúpila som ich asi v Kauflande, mali o dosť výhodnejšiu cenu než v Tescu. Ušetrila som vyše eura a to už je čo povedať!
  • Gumu.

POSTUP, ČASŤ PRVÁ: Príprava

Všetky potrebné pomôcky môžete vidieť aj na obrázku vyššie. Je lepšie si ich dať na jednu hromadu ešte pred samotnou prácou, než ich potom naháňať po celom dome a strácať čas. Môžem byť síce bordelár, ale čo sa týka Do It Yourself vecí sa snažím byť zodpovedná a disciplinovaná. Ak nemáte veci na jednom mieste a musíte ich neskôr hľadať, ruší to celú kreatívnu náladu a vy prídete o zážitok. 

Keď už máte všetko prichystané, vezmite si výkres a odmerajte si rozmery podľa vlastného uváženia. Ja som mala obdĺžnik s rozmermi 6x8,5 centimetrov na jednu stranu. Pri knihe potrebujete aj zadnú stránku, takže z výkresu budete vystrihovať 12x8,5 centimetrov s čiarou presne v strede, aby ste vedeli, kde to máte následne ohnúť. 
Vyššie na obrázku máte názornú ukážku a zároveň aj moje zasvinené pravítko. Ak sa pýtate, že prečo mám ten výkres okrem iného aj pokreslený je to preto, že v tomto momente som už Book of Goals mala dokončenú, a len som fotila potrebné fotky, keďže nápad na DIY článok mojej maličkosti napadol až v polovici práce.

Po tomto kroku obdĺžniček vystrihnite a snažte sa byť presní, nechceme predsa, aby bola kniha nejakým spôsobom krivá. Škaredo sa na to pozerá.
Ako ste sa mohli dovtípiť, následne obdĺžnik prehneme v polovici, čiara nakreslená ceruzou vám napovie, či to bude presné, alebo nie.

POSTUP, ČASŤ DRUHÁ: Dekorácia

Prichádza na rad asi najnáročnejšia časť celého tohto návodu - dekorácia prednej a zadnej strany, rovnako ako vnútra. Nemôže to byť predsa len také nijaké, nudné, biele. Ja som zvolila ručnú prácu a vyhrala som sa s farbami, ktoré navzájom ladia a spoločne tvoria koncept príjemný pre ľudské oko. Obálku môžete ozdobiť podľa vlastného uváženia, či už použijete nejaké lepiace pásky so vzormi (tie sú teraz v móde), alebo budete nasledovať moju cestičku a ozdobíte si to ručne. Môžete, samozrejme, pridať nejaké vtipné nálepky, trblietky, hocičo, čo vás napadne.
Vnútorné strany tiež ozdobíme podľa uváženia. Zvolila som nápis 2015/2016 ako symbol toho, dokedy chcem svoje ciele naplniť. Prišlo mi to príliš biele, a teda som rožky vyfarbila fixami. Stred bol však stále biedny, tak som použila žltú, jemne neónovú a ružovú farbičku na vyplnenie smutného priestoru. Hneď to vyzerá krajšie, však? Vonkajšiu obálku som potom zľahka zafarbila pastelovou fialovkastou farbou, aby pozadie nebolo čisto biele. To už uvidíte na ďalších fotografiách. Centrofixou ešte napíšeme na prednú obálku knihy názov, môj je jednoduchý a výstižný - GOALS.

POSTUP, ČASŤ TRETIA: Výplň a záver

Ďalšou časťou je už samotný zoznam prianí a cieľov, a kde ho nalepiť. Ja som zvolila ako pozadie farebné papiere z Pepca, môžete však použiť aj obyčajný čistý výkres a potom ho nejakým spôsobom zdekorovať. Z každého kúsku papiera som si vystrihla obdĺžnik s rozmermi 6x8,5 centimetra, aby z knihy nevytŕčal a ani nebol príliš malý. Následne som si z oboch strán písala priania podľa toho, ako ma napadli. Nebudem vám ukazovať všetky, strácali by ste tým čas. Počet "stránok" v knihe je na vás, pokojne ich môže byť aj desať, alebo dokonca jedna jediná. Ja ich tam mám 5. Každé prianie som písala inou farbou a potom ich obmieňala. Vzniklo čosi takéto:
Na záver jednotlivé stránky len zlepíte lepiacou páskou k obálke a tadá, máte hotovú svoju vlastnú knihu cieľov!

ZHODNOTENIE:

Pociťujem uspokojenie a satisfakciu. Najprv som túto knižôčku cieľov plánovala urobiť úplne inak, ale improvizácia je tým najlepším pomocníkom a myslím, že sa to podarilo celkom dobre. Pôsobí to veselo a optimisticky, a tým pádom to skrášľuje moju nástenku. Nebojte sa, budem robiť aj DIY s celou nástenkou, ale to až keď ju úplne dokončím. Postupujem totižto tempom slimáka. Táto vecička je časovo nenáročná a zabrala okolo hodiny a pol. V komentároch mi môžete navrhnúť svoje vlastné DIY výmysly, budem rada! 

BONUS - BOOK WISHLIST

Book Wishlist je zoznam kníh, ktoré by som si chcela zakúpiť a prečítať. Jeden článok som o ňom písala už aj na blogu, ale rozhodla som sa celý môj zoznam zvečniť aj na Nástenku, a tak vznikol Book Wishlist

Urobíte ho nasledovne:
Biely výkres zložíte na polovicu a potom na prednú stranu namaľujete farebné pásiky, ktoré oddelíte čiernou. Použila som na to anilinové farby, sú dostupné v Tescu za nejakých 3,60€. Zadná strana je celá čierna a vo vnútri sú rožky výkresu vyfarbené žltou, červenou, zelenou a modrou farbou. Nápis je z vystrihnutých písmen z časopisu a zoznam je písaný fixami - každá kniha má inú farbu a v zátvorke aj jazyk, v akom ich chcem čítať.

Som naozaj zvedavá na vaše výtvory!
Charlotte.





4 komentárov:

© knižné univerzum 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis