nedeľa 26. júla 2015

Kuriózne zákutia sveta špeciál #1: Miesto, ktorému sa chcem vyhnúť - SNAKE ISLAND

Zdravím.
Som rada, že sa moja aktivita opäť zvyšuje a články vychádzajú prakticky stále. Snažím sa dodržiavať denný režim, aby som doobeda stíhala blog, čítanie kníh, postupnú tvorbu nástenky a všakovakých iných vecičiek, aby som mohla byť popoludní s priateľom. Dnešný deň je o to výnimočnejší, že mám meniny! Yaaay! (Nie, nevolám sa ani Anna, ani Hana, muhaha.)

Už dlhšiu dobu som nepridala článok do rozbiehajúcej sa série, ktorá nesie klišé názov BEFORE I DIE, a tak som tu spoločne s novým príspevkom. Dnes to bude tak trochu špeciál. Upozorňujem, že ľudia, ktorí majú fóbiu z hadov, by tento článok asi nemali čítať. Teda, minimálne by sa nemali pozerať na obrázky.
Sú miesta, ktoré chce človek veľmi navštíviť pred svojim vlastným pohrebom a ide si za snami aj cez mŕtvoly až ku hviezdam, ale na druhej strane... Kto si skutočne uvedomuje, že existujú aj nejaké miesta a veci, čo skutočne NECHCE zažiť a najradšej by sa im vyhol? Môj názor je asi taký, že by sme sa nemali pozerať iba na jednu stranu mince a ostať ňou oslepení, ale nahliadnuť aj na odvrátené veci, na ktoré sa nik nepýta. 

V mojom druhom, podstatne kratšom, zozname sa nachádzajú miesta na Zemi a desivé veci, skúsenosti, akým by som sa najradšej vyhla oblúkom a nenechala sa na ne nikdy v živote ukecať. Poďme si porozprávať o prvej z nich, konkrétne o tajomnom a veľmi nepríjemnom ostrove. Ľudia s fóbiou z plazivých hadov sa tam určite ocitnúť nechcú, a keby ich chcel ktosi mučiť, najlepším spôsobom je práve dostať ich na Hadí ostrov.

Slovenský preklad zas raz nesklamal, a síce aj keď slovenčina je ľubozvučný jazyk, niektoré výrazy dokáže riadne posrať počnúc názvami miest a trefnými slovnými hračkami z angličtiny. Ako bonus vám sem pridám dve moje najobľúbenejšie:
WHAT DO YOU CALL AN ALLIGATOR IN A VEST? - AN INVESTIGATOR.
DID YOU HEAR ABOUT KIDNAPPING AT SCHOOL? - IT'S OKAY, HE WOKE UP. 
Toľko k lekcii angličtiny pre začiatočníkov (schválne, skúste to v komentároch adekvátne preložiť do slovenčiny, som zvedavá!), vrhnime sa na samotný článok o ostrove, ktorý nesie veľmi špecifický názov - SNAKE ISLAND. Myslím, že aj úplný angličtinár-začiatočník si dá dokopy dva a dva.
Keď som bola pred chvíľou na návšteve u Strýka Google ukázal mi, že v podstate existuje viac ostrovov s rovnakým menom, ale len jeden je výnimočný, len na jednom sa vyskytujú také hady, ako nikde inde na svete a zároveň patria medzi najviac jedovaté spomedzi všetkých ostatných. Podľa niektorých stránok je Hadí ostrov jeden z najnebezpečnejších pre človeka.

Jeho oficiálny názov je Ilha de Queimada Grande a nachádza sa poblíž mesta São Paulo v Brazílii. Pôvodne bol ostrov spojený s pevninou, ale časom sa oddelil a rozmnožila sa tam jedna z najnebezpečnejších zmijí na svete. Zároveň je to jediné miesto, kde tento vzácny had žije. Podľa ďalších údajov sa mi o miestnych domácich miláčikoch podarilo zistiť, že jed zmije žltej je tak silný, že dokáže zabiť dospelého jedinca do menej než hodiny, a to na absolútne zlyhanie orgánov. Protilátka vám pri styku s týmto krásavcom tiež veľmi nepomôže, iba mizivo zvyšuje šancu na prežitie. Oplatí sa však prežiť, keď vám jedno uhryznutie možno navždy zmrzačí život?

Ak si už teraz vravíte klasickú frázu - "Čo môže byť, preboha, horšie?!" - s radosťou vám na ňu odpoviem, *zákerný úškrn*. Toto zlo, hoci sa vyskytuje len na jednom jedinom ostrove na svete, sa vyskytuje vo väčšej koncentrácii než sú peniaze vo vašej peňaženke. Bez urážky, ale videli ste niekedy päť jedovatých zmijí na území JEDNÉHO METRA štvorcového? Nie, ja tiež, a síce som kedysi s hadmi chcela pracovať (a doteraz to moju malú dušičku láka), ale vidieť tak stovku hadov pred sebou, asi pustím do gatí. Určite nie som jediná. Síce ich dĺžka vo väčšine prípadov nepresahuje pol metra, majú okrem jedu aj inú zlomyseľnú zbraň - naučili sa loviť v korunách stromov, takže je vysoko pravdepodobné, že pri krásnej prechádzke týmto mierumilovným ostrovčekom (feel the irony) vám na hlavu padnú aspoň tri nádherné a nežné žlté zmije.

V čase najväčšieho rozmnožovania a dostatku potravy žilo na malom ostrovčeku až 4000 kusov tejto mierumilovnej a neškodnej zveri. Nedostatok jedla, nesprávna konštalácia hviezd, zlý odtieň farby trávy a príliš veľa kamienkov spôsobili, že sa hady s radosťou navzájom hrdúsili pri vášnivom milovaní a ich populácia klesla približne na polovicu. (Dnes som akási veľmi ironická, hihi.) Celý ostrov má rozlohu iba 43 hektárov, no hadov tam je ako mravcov v mravenisku. V súčasnej dobe je ostrov prístupný iba námorníctvu a zvedavým vedcom. Tí riskujú svoj život pri misii na Snake Islande pri žltých zmijách schopných rozpustiť ľudské mäso.

Existuje ešte množstvo desivých miest na Zemi a som rada, že toto som použila ako prvý námet. Čo vy a toto miesto? Trúfli by ste si stráviť aspoň hodinu na tomto diabolskom ostrove? Akých miest sa bojíte vy a najradšej by ste sa im vyhli?
Zdroj obrázkov: google.com; zdroj videa: youtube.com


Charlotte.

8 komentárov:

  1. to jsem nevěděla ani že existuje :D tam bych taky nikdy nešla!
    jinak vše nejlepší k meninám :)
    Denisse Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne! :)
      Ja som sa o tomto mieste dozvedela tak pred rokom, a aj keď naozaj nemám strach z hadov, asi by som si netrúfla tam postáť ani päť minút. :D
      Charlotte.

      Odstrániť
  2. Asi by to byla velká výzva zůstat na tomto ostrově alespoň hodinu, ale asi bych to chtěla zkusit. Jsem docela dobrodružná a spontání, takže by to bylo něco pro mě:D Jinak opravdu krásný a propracovaný blog, jen tak dál :)
    Chica loca♡

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja mám tiež rada dobrodružstvo, ale stáť na ostrove, kde sa nachádza 2000 jedovatých hadov je asi až moc. :D
      Ďakujem krásne za pochvalu, s Fay to veľmi ceníme. Rady by sme dosiahli čo najväčšiu kvalitu. :)
      Charlotte.

      Odstrániť
  3. Nikdy jsem o tomto ostrově neslyšela, a myslím, že budu i ráda, že o něm neuslyším :D. Všechno nejlepší k svátku :)
    CHIC Adriana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som sa o ňom dozvedela pred istým časom, ale sú aj horšie miesta než toto. :D Určite o nich budem písať v iných článkoch, mám prichystanú celkom zaujímavú kombináciu miest. :)
      Ďakujem krásne! :)
      Charlotte.

      Odstrániť
  4. Fuuha tak tam by me nedostali ani nasilim :D
    www.deelays.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja by som sa rozhodne nechcela nechať ukecať, ale... :D
      Charlotte.

      Odstrániť

© knižné univerzum 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis