utorok 7. júla 2015

Kuriózne zákutia sveta: Travelling - Pripyat

Prajem neskoré dobré ránko.
Rozhodla som sa na tomto blogu rozbehnúť novú sériu článkov, ktorá by mohla byť pre čitateľov celkom zaujímavá a nenáročná na čítanie a pochopenie. Môžete si vydýchnuť keďže príspevky budú podstatne kratšie a v každom z nich obsiahnem len jednu, poprípade dve až tri veci, ktoré by som rada stihla pred smrťou.

Prvá časť sa týka výlučne cestovania a mám taký pocit, že článkov sa tu bude nachádzať viac než dosť a všetko za jeden život určite nestihnem, pretože povedzme si na rovinu - celá naša Zem obsahuje milióny krásnych miest čo stoja za navštívenie, ale ani s neobmedzeným množstvom času a peňazí sa to nedá stihnúť. Nehovoriac o veciach popritom, "bežné" aktivity - napríklad skok padákom a podobne zaberajú ďalšie množstvo času. Za dva životy by sa to možno dalo stihnúť, ale, bohužiaľ, čosi také sa nám nikdy nenaskytne.

Presuňme sa k samotnej prvej časti, a teda zároveň prvému miestu, ktoré by som chcela navštíviť a patrí medzi moje životné priority - Pripyat. Pre tých, čo ani len netušia wat da hell is Pripyat, je to mesto nachádzajúce sa na Ukrajine, alebo lepšie povedané, je to MESTO DUCHOV. Všetkým nám je blízka tragédia, ktorá sa stala so štvrtým reaktorom v Černobyle, však? Nuž, Pripyat je mesto, ktoré bolo postavené špeciálne pre pracovníkov jadrovej elektrárne Černobyľ a ich rodiny. Pred haváriou a explóziou reaktora tam žilo približne 50 000 obyvateľov. Dnes je to mesto stratených duší nasiaknuté radiáciou a príroda sa taktiež postarala o svoje a ukázala svoju silu. 
Untitled
(ZDROJ: WEHEARTIT.COM)

Prečo práve Pripyat?

Od malička som zbožňovala prírodné katastrofy a rôzne úkazy, snáď najradšej som mala tornáda a zemetrasenie, veci, kedy nám naša milovaná Matička Príroda dokázala, že s ňou sa neradno zahrávať, a že všetko, čo jej spôsobíme nám ona vráti. Presne preto sa teraz vyskytuje problém globálneho otepľovania, ozónovej diery a tak podobne. Za všetko si môžeme sami a príroda sa nám mstí za to, že my ľudia síce máme oplývať inteligenciou ako žiaden iný živočích, ale využívame ju len veľmi hlúpo, znečisťujeme životné prostredie a vymýšľame sračky v podobe atómových, chemických a jadrových zbraní miesto toho, aby sme pekne nažívali v mieri a starali sa len o seba.
Sweet dreams... by Murderdoll17 on deviantART
(ZDROJ: WEHEARTIT,COM)
Dobre, to som sa trochu rozohnila, ospravedlňujem sa. Taktiež ma zaujímali aj katastrofy súvisiace s budovami, mestami a podobne - ako príklad môžem poľahky uviesť World Trade Center, pre neznalcov angličtiny a svetovej tragédie aj Dvojičky. Pochopiteľne som sa teda chytila aj jadrovej katastrofy na Ukrajine. Roky prešli a príroda si svoje územie jasne označila, no radiácia postupom času slabla a slabla natoľko, že je relatívne bezpečné tam ísť. Za predpokladu, že sa prepašujete cez vojakov alebo iné monštrá, ktoré to tam strážia.

Som si vedomá toho, že z Pripyatu sa pomaly, ale isto stáva turistická atrakcia. Dostalo sa mi do uší, že už za niekoľko stovák eur sa tam môžete ísť pozrieť s celou skupinkou zvedavých a nadšených turistov. Nuda, nemyslíte? Ja radšej preferujem trochu dobrodružstva a chcela by som tam ísť sama (respektíve s priateľom a týmto pozývam aj Fay, ak to čítaš, join us!) bez sprievodcu. Stráviť tam noc, obhliadnuť si každú jednu budovu lebo čosi také je pre mňa jednoducho fascinujúce. V noci by som sa asi popiškala od strachu, že ma zabije nejaká zmutovaná dvojhlavá krvilačná srnka, ale pokus by stál za to. Aspoň by som si po desivej smrti mohla povedať, že to STÁLO ZA TO.

A čo vy? Chceli by ste navštíviť Pripyat a štvrtý reaktor Černobyľu, alebo vás také dobrodružstvo neláka?
Charlotte.

2 komentárov:

  1. Tam chci už hodně dlouho, Černobyl mám na seznamu míst, kam nutně potřebuji, dost vysoko, vlastně hned pod Osvětimí. (Já vím, jsem takový pozitivně naladěný člověk, co? :D)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som Osvienčim už navštívila, ale musím sa priznať - bola som trochu sklamaná. V izbách nenechali nič pôvodné, je to nahradené tabuľkami nejakými, dokonca ani pôvodné sprchy tam už nie sú. Vzali nás do jednej plynovej komory - bez spŕch. Ak sa náhodou do Poľska dostaneš, odporúčam však Krakow, je to úžasné mesto. :) Aby som len nekritizovala Osvienčim, bolo tam aj zopár zaujímavých vecí, napríklad kilá vlasov, topánky a majetok židov, kuchynské pomôcky, kufre, taniere, misky a podobne, to ma dostalo a celkom vyvážilo to, že v miestnostiach chýbali pôvodné veci. :D To je v pohode, mňa také temné miesta tiež fascinujú. :D
      Ďakujem za komentár! :)

      Odstrániť

© knižné univerzum 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis