streda 8. júla 2015

Kuriózne zákutia sveta: Travelling - Gunkanjima

 
Zdravím vás pri ďalšom článku.
Pôvodne to mal byť iný článok, čosi z úvah alebo také niečo, ale napadlo ma skvelé miesto, kam chcem ísť ešte predtým, než otrčím kopytá a budú ma považovať za "nebožtíka". Z toho dôvodu vám druhý deň po sebe prinášam príspevok do tej iste rubriky i kategórie, a to Before I die, časť prvá - Cestovanie

Svoje čestné prvé miesto si vyslúžilo mestečko duchov, Pripyat, a toto druhé je niečo veľmi podobné, s ľudovým názvom Gunkanjima, alebo inak povedané - Ostrov duchov. Ak sa mám priznať, k tomuto fascinujúcemu kúsku som sa dostala len náhodou pred niekoľkými mesiacmi, možno od tej doby uplynul aj rok, ktovie, čiže o ňom veľa neviem. 
Ostrov má pôvodný názov Nagasaki Hashima z toho dôvodu, že sa nachádza len zopár kilometrov od mesta Nagasaki v Japonsku. Je to opustené miesto, maličký ostrovček, na ktorom kedysi žilo až 5000 ľudí a bola na ňom postavená veľká bytovka o deviatich poschodiach. Podľa toho, čo mi hovorí ujo Google, Gunkanjima znamená v angličtine čosi v zmysle "Battleship Island", čiže v preklade Bojová loď (slovíčko ostrov je tu, myslím, zanedbateľné).

Osídlený bol až do roku 1974 a slúžil ako malé banské miesto na ťažbu uhlia. To bolo neskôr nahradené ropou a ostrov Gunkanjima upadol do zabudnutia, stalo sa z neho miesto duchov a nachádzajú sa na ňom impozantné opustené budovy. Bytovku s deviatimi poschodiami som už spomínala, ale za zmienku by stál i materiál, z ktorého bola vyrobená - akýsi špeciálny betón (ZDROJ), a ten sa používal ako vhodný stavebný materiál proti tajfúnom a iným strastiam prírody.
Uhoľnú baňu vlastnila spoločnosť Mitsubishi, ale zrušila prevádzku v dobe, kedy ropa vo veľkom nahradila uhlie a ostrov bol od tej doby uzavretý a nik naň nemal prístup. To je asi jeden z hlavných bodov, kvôli ktorému sa naň chcem ísť pozrieť. Predsa len je ešte jedno meno, pod ktorým Hashima vystupuje - Forbidden Island, po slovensky Zakázaný ostrov. Neskôr bol sprístupnený pre média, a teraz pravdepodobne slúži ako turistická atrakcia, čo je trochu škoda, pretože miesto skupinky turistov preferujem nelegálny vstup na ostrov a čas len pre seba.

Gunkanjima ma dostala práve tými opustenými budovami, ktoré sú vskutku zničené, ale stále majú svoje grády a nádych histórie a melanchólie. Fotky ostrova sú úžasné a určite bude Ostrov duchov jedno z prvých miest, ktoré navštívim, až na to budem mať dostatok financií a voľného času.
Čo si o Gunkanjime myslíte vy? Desí vás pohľad na takýto úkaz, alebo vás to naopak fascinuje a chcete sa tam ísť pozrieť, pocítiť dotyk smutnej histórie v končekoch prstov? Vyjadrite sa do komentárov, poteší to a ja vám rada odpoviem.

Prihodím vám i malý spoiler, v ďalšom článku z rubriky Before I die si posvietim na Paríž ako taký, ale aj na jeho temné zákutia - ľudské Catacomby, v ktorých sa jeden turista stratil, čosi ho vydesilo k smrti a následne i zomrel. Myslím, že nahrávku môžete nájsť na Youtube.
Zdroj obrázkov - google.com
Charlotte.

4 komentárov:

  1. Neviem skadiaľ tie miesta berieš, sú fakt úžasné. Konečne niejaký človek, čo nutne nepotrebuje ísť do New Yorku alebo Paríža.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňa skôr fascinujú miesta než mestá. New York ma úprimne ani neláka, ale príležitosť tam ísť by som neodmietla, však kto by odmietal, že? :D
      Ale mám trochu iné priority, preferujem zaujímavejšie miesta, aj do Paríža chcem ísť, ale nie pre Eiffelovku, ale pre Catacomby, ktoré ukrývajú temné príbehy a vyzerá to tam podľa fotiek úžasne. Môžeš sa tešiť na viac takýchto miest, budem ich sem dávať celkom dosť. :)
      Ďakujem veľmi pekne za komentár! :3
      Charlotte.

      Odstrániť
    2. Napadlo mi* :-) napadlo ma zviera jedine :-D ale inak v pohode :-)

      Odstrániť
    3. Tí, čo ma poznajú vedia, že to tak píšem naschvál. ;)
      Charlotte.

      Odstrániť

© knižné univerzum 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis