utorok 14. júla 2015

Kuriózne zákutia sveta: Travelling - Paris, The Catacombs

Vítam vás pri ďalšom článku zo série Before I die.
Úprimne, musím povedať, že táto séria je celkom populárna a kliká si na ňu najviac ľudí. Článok o Pripyati je dokonca druhý najčítanejší na tomto blogu a má už vyše 50 kliknutí a jeden komentár. Ja viem, niektorí by mohli povedať, že je to skromné číslo a malý počet komentárov, ale nás, spoločne s Fay, to veľmi teší! Každý nejak začínal a my sme sa rozhodli vrátiť sa do sveta blogovania po veľmi dlhej prestávke. Boli už nejaké pokusy aj predtým, ale zlyhali, náš jediný blog, ktorý skutočne vydržal je už niekoľko rokov starý a ani pokus o obnovenie nevyšiel. Každopádne, som rada, že tu sme zatiaľ aktívne (to bude tým letom, však?), hoci Fay pomenej, ale má na to aj dôvod - doprajme jej radosť z English Campu a spoločne si vychutnajme druhý článok o ňom! Už má aj fotky, osmelila sa!

Tentokrát prichádzam z viac-menej klasickým "snom", kam sa chcem pozrieť ešte predtým, než otrčím kopýtka, ale to by som nebola ja keby to neobsahovalo čosi špeciálne a potenciálne nebezpečné, že? Dnes sa spoločne pozrieme na Paríž a jeho krásy, ale i temné zákutia Parížskeho podzemia z dávnych krvavých čias so smutnou históriou. Začnime tým pozitívnym a čímsi, čo pravdepodobne pozná každý z nás.

LOUVRE

Ako prvé, čo chcem v Paríži vidieť je palác Louvre so sklenou pyramídou umiestnenou na nádvorí. Vraví sa, že je to jedno z najkrajších miest celého mesta, a tak som si to aj sama vyhliadla. Palácový komplex bol kedysi sídlom francúzskych kráľov a leží na pravom brehu rieky Seina. V súčastnosti sa v ňom nachádza múzeum s galériou, ktorého počet exponátov sa vyšplhal až na neuveriteľných 25 000. Rozhodne to je čosi, čo moje oči nestihnú pobrať ani keby som mala celých dvadsaťštyri hodín k dispozícií na prehliadku. Kolosálne číslo
Potešilo ma aj to, že som zistila, že je tam množstvo maliarskych prác, obrazov a iných skvostov, keďže umenie, a obzvlášť výtvarné umenie zbožňujem. Kedysi som obrazy nenávidela a neznášala som chodenie do galérií, ale v poslednom čase som si k tomu našla nejaký prazvláštny vzťah. Ak sa pýtate - najradšej mám obdobie surrealizmu a impresionizmu, Dalí ma stále dostane!

Na ľavom brehu Seiny stojí budova bývalej železničnej stanice - Musée d´Orsay so zbierkou impresionistov a posimpresionistov. Aspoň tak som sa dočítala v múdrej encyklopédii a pri slovíčku "impresionista" som zbystrila pozornosť - čosi mi hovorí, že to tam budem zbožňovať!

KATEDRÁLA NOTRE-DAME

Zastaraný názov je Chrám Matky Božej v Paríži a učili sme sa o nej na hodinách Umenia a kultúry, niežeby som nejak zvláštne dávala pozor. Študenti z nášho gymnázia tam boli predminulý (myslím) rok na niekoľkodňovom výlete, ale takéto exkurzie do ostatných štátov a ich metropol bývajú drahé a naša rodina si to nemohla dovoliť (radšej som sa ani nepýtala, ale ak by som si mala vybrať medzi Londýnom a Parížom, beriem Londýn všetkými dvadsiatimi). Je postavený vo veľkolepom gotickom štýle, ktorý mám ja osobne rada, takže pri prehliadke Paríža by som si túto pamiatku nechcela nechať ujsť! A ak by sa nedalo cez davy ľudí dostať dovnútra, pohľad zvonka by mi asi aj stačil.

VÍŤAZNÝ OBLÚK

Víťazný oblúk, postavený Napoleonom Bonapartem (BornToParty), sa nachádza na okraji Tuilerijských záhrad, do ktorých sa dá dostať cez Louvre, keďže na palác symetricky nadväzujú. BornToParty, pardon, Bonaparte ho dal postaviť na znak svojej sily a víťazstva vo všetkých vojnách, ktoré sa mu podarilo úspešne vyhrať. Odvážny chlapík, ten Napoleon. Pamätám si, že bolo zaujímavé sa o ňom učiť a Bonaparteho vojny a boje boli jednou z najzaujímavejších látok, ktoré sme na dejepise preberali. Keby som si vytiahla ako maturitnú tému jeho, nevadilo by mi to.

EIFFELOVA VEŽA

Pravdepodobne to bude znieť ako strašné klišé, ale áno, aj ja by som sa rada pozrela na Eiffelovku a následne na výhľad z nej, pretože musí byť naozaj úžasný. Čo o nej viem bez pomoci tety Wikipédie a múdrej encyklopédie - Skvosty Európy - je asi to, že sa volá podľa jej samotného staviteľa, Eiffela (aké šokujúce) a je najväčším monumentom Paríža. Myslím si, že každý Eiffelovú vežu pozná pretože naozaj patrí medzi najznámejšie stavby sveta, čosi na úrovni zosnulých Dvojičiek v New Yorku. Eiffelovka pôsobí grandiózne a so svojou veškerou gráciou sa týči nad metropolou, chráni ju svojimi ochrannými krídlami a podľa mňa je to to najkrajšie, čo môžeme v Paríži vidieť. Hrozné klišé.

THE CATACOMBS, PARIS

Presuňme sa k najzaujímavejšiemu miestu z dnešného článku, ktoré chcem navštíviť najviac, nehľadiac na všetky nádherné a dychberúce pamiatky historického Paríža. The Catacombs, po slovensky Katakomby. Pre tých čo nevedia, čo pojem Katakomby znamená, v krátkosti vám ho vysvetlím. Katakomby vznikli tesne po tom, čo sa mesto začalo rozrastať a mŕtvi museli svoje ostatky premiestniť z cintorínov, ktoré zaberali až príliš veľa miesta. Nejaký geniálny pán prišiel s nie až tak originálnym nápadom - umiestniť pozostatky zosnulých do tmavých chodieb vybudovaných pod romantickým Parížom - do katakomb. Spleť tunelov a chodieb je dlhý až niekoľko stoviek kilometrov a vraví sa, že v nich zomrel už nejeden turista. 

Bol objavený dokonca i kamerový záznam zvedavého turistu, ktorý sa v Katakombách stratil a čosi ho vystrašilo natoľko, že kameru hodil na zem a rozbehol sa do temnoty tunelov. Nie je známe, či turista prežil, aj keď povedzme si na rovinu - aká je skutočná pravdepodobnosť, že by takýto zážitok, ktorý môžeme spájať i s tajomnými silami, mohol prežiť? Minimálna
Záber a kameru našli neskôr iní prieskumníci a video môžete nájsť na Youtube, ale pre vaše lenivé zadky a pršteky na rukách vám ho sem hodím.


Katakombyšpinavou dierou, o ktorej sa povráva, že sa tam nachádzajú temné sily a paranormálne javy, ale niet sa čomu diviť - veď je tam podľa odhadov približne sedem miliónov ľudských pozostatkov. Sedem miliónov! Už len fotky z nich naháňajú zimomriavky. Ľudia sa vyjadrili, že parížske Katakomby sú bránou do pekla, že sa v nich nachádza satan prijímajúci hriešnikov a podobne, je len na vás, či tomu budete veriť a necháte sa zlákať legendami.
Netuším, či je to teraz sprístupnené pre verejnosť, ale dočítala som sa, že v roku 2014 to bolo z nejakého dôvodu uzavreté a vstup bol prísne zakázaný. Možno sa to však zmenilo lebo ak sa nemýlim, bol tam natáčaný film As Above, So Below. Nevidela som ho, ale trailer môžete taktiež nájsť na Youtube. Okrem iného tam bol aj PewDiePie splniť svoju The Catacombs Challenge.

Najradšej by som sa tam šla pozrieť s priateľom, nie len po vyznačenej trase, ale aj do bočných chodbičiek. A čo vy, báli by ste sa vojsť do najväčšieho masového hrobu na svete?

ĎALŠIE MIESTA

INVALIDOVŇA

BASILIQUE DU SACRÉ-COEUR

VERSAILLES

V ďalšej časti Before I die sa môžete tešiť na známu destináciu, ktorú už navštívil aj môj ujo - Machu Picchu. Doteraz si pamätám záznam z jeho kamery a záber na majestátne Machu Picchu. Mimochodom, Fay možno urobí bližší článok o Paríži pretože jej sa, narozdiel odo mňa, podarilo ísť na školskú exkurziu do Francúzska! Teším sa na vás pri ďalšom článku.
Zdroj obrázkov - google.com; zdroj informácii - wikipedia.org a kniha Skvosty Európy.
Charlotte

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

© knižné univerzum 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis