streda 25. novembra 2015

Na poličke: SEPTEMBER, OKTÓBER, NOVEMBER

Prepáčte, že tu chýbajú 2 knihy.
Srdečne vás zdravím!
Pôvodne som chcela dopísať recenziu na Prvých 100, ale akosi sa k tomu nemám a navyše som v posledné dva dni taká unavená, nemastná-neslaná. Aj to je dôvod môjho rozhodnutia, a síce, že vám dnes prinesiem ľahšie stráviteľný a výrazne kratší článok, ktorý bude zameraný výlučne na nových obyvateľov mojej knižničky za posledné 3 mesiace. Ak si človek raz za čas kúpi jednu či dve knihy, ani si v podstate neuvedomí, že sa zbierajú a zbierajú a o 3 mesiace neskôr je šokovaný z toho, čo všetko si nakoniec zadovážil a to číslo je... veľké. Môže sa vám zdať, že tento článok robím trochu predčasne keďže nie je ani začiatok decembra, ale už si do konca novembra naozaj neplánujem nič zadovážiť. Dostala som totiž predčasný darček k osemnástke v podobe ôsmich kníh (o tom až v inom príspevku), a dokopy mám na prečítanie celkom dosť pokladíkov. 

Každopádne, vrhnime sa priamo na jadro tohto článku lebo moje zistenia po spočítaní všetkých kníh boli takéto - 26 kníh (pričom zahŕňam aj požičané a tie, čo venujem do súťaže)! Nie je to absolútne úžasné číslo? Avšak je pravda, že bilancia prečítaných kníh je trochu menšia, ako by som si priala, ale každý knihomoľ určite pozná ten stav, kedy naňho čaká nejaká kniha, no on na ňu vôbec nemá náladu. To sa mi za posledné mesiace stávalo dosť často, ale blížia sa zimné prázdniny a ja plánujem čítať viac. Budem mať viac času aj na písanie článkov a pekne to skĺbim aj s trávením času s priateľom, keďže už budem mať konečne notebook a život bude oveľa jednoduchší. 

1. Požičané diela

THE CATCHER IN THE RYE, MARŤAN & SVETOVÁ VOJNA Z
Ako môžete vidieť, prvými pánmi na holenie sú tieto tri krásne tituly. Jedno z nich je povinné dielo, jedno sci-fi a jedno dystópia a post-apokalyptický svet. Tieto nádhery, bohužiaľ, nevlastním, ale mám ich iba požičané. Kto chytá v žite som čítať začala, ale nejako som sa nedopracovala k pokračovaniu, podobne je to aj so Svetovou vojnou Z. Sľubujem však, že sa do nich pustím čo najskôr a vy si potom budete môcť prečítať moju recenziu. Marťana som, na rozdiel od predošlých dvoch, zhltla veľmi rýchlo a recenziu naňho si môžete prečítať priamo na tomto odkaze. Za knihy vďačím spolužiačke a spolužiakovi!

2. Venované do súťaže

ACROSS THE UNIVERSE, 800 MÍĽ PO AMAZONE, NA ZÁPADE NIČ NOVÉ
Nuž, tieto zatiaľ mám vo svojom vlastníctve, ale už čakajú v igelitke spoločne s ostatnými výhernými cenami na zabalenie a odoslanie budúcemu majiteľovi. Nedočítala som z nich ani jednu, ak mám byť úprimná, ale snažila som sa! Dve z nich pochádzajú z antikvariátu z Košíc a jedno je úplne novučičke z Panta Rhei. Chcela som do súťaže prispieť aj antikvariátnymi dielami pretože by sa malo zvýšiť povedomie a týchto úžasných inštitúciách. Súťaž o 56 vecí vrátane týchto troch pokladov môžete nájsť na tomto odkaze. Zapojiť sa môžete do 15.12.2015!

3. Moje knihy

Tieto diela už patria do mojej súkromnej zbierky a po odčítaní tých šiestich logicky vyplýva, že sa mi ich za tieto tri mesiace nahromadilo až 20. Neskutočné číslo. Keď som si pred pár dňami robila rekapituláciu, ostala som zaskočená príjemným spôsobom. Konečne si kupujem knihy! Budú rozdelené do niekoľkých kategórií. Niektoré mi kúpila mamička, iné ocko, ďalšie som si kúpila sama a jednou prispel aj priateľ vrámci našej "spoločnej knižničky".  Poďme sa na to spoločne pozrieť.

A. Povinná literatúra k maturite

NA ZÁPADE NIČ NOVÉ, KEĎ BÁČIK Z CHOCHOĽOVA UMRIE, ZMIERENIE ALEBO DOBRODRUŽSTVO PRI OBŽINKOCH & DRAK SA VRACIA
Začiatkom školského roka som si povedala, že budem trochu viac zodpovedná a začnem sa venovať aj povinnej literatúre vrámci nášho Maturitného kútika na tomto blogu. Nuž, tieto knihy boli všetky za skvelé ceny a ja som neodolala... veď sa aj vraví - keď dávajú, ber, keď bijú, utekaj. S mamičkou sme využili akcie a niekedy v septembri nám prišli tieto tituly. Úprimne? Zatiaľ som poriadne nečítala ani jedno dielo, iba som do nich nakukla a načala ich. Ale ja sa polepším, skutočne (neopakujem sa náhodou?)

B. Trilógia Atramentový svet

ATRAMENTOVÉ SRDCE, ATRAMENTOVÁ KRV, ATRAMENTOVÁ SMRŤ
Toľkokrát som ju ospevovala a urobím to zasa. Ja jednoducho MILUJEM túto sériu, najviac na svete ju zbožňujem a je oficiálne mojou druhou najobľúbenejšou, hneď po Harrym Potterovi. Opäť vám môžem spomenúť ako som sa tešila, keď dorazil konečne aj prvý diel a rovno som sa doň pustila. Druhé a tretie pokračovanie prišli niekedy začiatkom septembra. Taká som bola z Atramentového srdca nadšená, že recenzia na seba nenechala dlho čakať. Môžete ju nájsť na tomto odkaze. Prečítala som už aj Atramentovú krv, ale recenziu zatiaľ napísanú nemám. Čakajte ju však v najbližších týždňoch! Už sa teším, až sa po hlave vrhnem na posledný, záverečný diel trilógie.

C. Klasická literatúra

STAREC A MORE, ZA 80 DNÍ OKOLO SVETA, 3 GAŠTANOVÉ KONE, SMRT JE MÝM ŘEMESLEM
 UN9
K čítaniu neodmysliteľne patrí aj klasická literatúra a už aj ja som si nejaké-to dielo zohnala. Je mi ľúto, ale 3 Gaštanové kone a Smrt je mým řemeslem momentálne nemám doma, ale u priateľa, čiže použijem fotky zo starých článkov - unboxingov. Tituly 3 gaštanové kone a Starec a more patria ešte k objednávke z Literamy, kde som si spoločne s nimi objednávala aj tri povinné diela vyššie. Smrt je mým řemeslem som objednávala z Megakníh ešte v auguste, ale prišla až v septembri spolu s Atramentovou trilógiou. A Verne? Ten pochádza z antikvariátu z Košíc. Starca a more mám už prečítaného, očakávajte recenziu v najbližších týždňoch. Verneho a Figuli som ešte ani poriadne neotvorila, čo mi je celkom ľúto. Merleho som čítať začala, ale nestotožnila som sa so štýlom písania, a teda som s tým sekla. Cez Vianoce tomu plánujem dať druhú šancu.

D. Anglické knihy

THE RAVEN BOYS, THE DREAM THIEVES, SHERLOCK II. & THE FAULT IN OUR STARS
Mám rada originálne anglické vydania. Našla som si k ním cestu a napríklad taký Green ma poväčšine baví najviac v angličtine. Práve preto som si do zbierky za posledné mesiace prirátala aj zopár diel vydaných v angličtine, aby som si mohla zlepšiť slovnú zásobu, štýl hovorenia a naučiť sa nové, zaujímavé výrazy. Je to skvelý pomocník pri učení a navyše i zábava. Z antikvariátu z Košíc som si zaobstarala prvé 2 knihy z tetralógie The Raven Cycle, v Panta Rhei som za 5€ našla novely Sherlocka Holmesa, druhú časť a priateľ kúpil The fault in our Stars. Na vine sú hviezdy som zatiaľ čítala iba v slovenčine, ale preklad mi nesadol takže sa teším na zímné čítanie TFIOS! Žiadnu z nich som zatiaľ ani nezačala čítať, bohužiaľ.

E. Fantasy/Sci-fi

SELEKCIA, TRÓN ZO SKLA, PRVÝCH 100, GWIND: NEZABIJEŠ?
Ach, aspoň jedna kategória, v ktorej mám prečítané skoro všetko! Najnovším prírastkom do mojej knižnice je Gwind: Nezabiješ?, ale čítanie som odložila kvôli Miniaturistovi. Som to ja, ale strašný človek. Mala by som si urobiť harmonogram literárneho vyžitia, aby som dobehla zameškané. Najviac z tejto štvorice sa mi páčil Trón zo skla, najmenej pre môj vkus Selekcia. Recenziu na Trón zo skla nájdete na tomto odkaze, plánujem si v decembri na Vianoce urobiť radosť a kúpiť pokračovanie (Koruna z temnoty). Milujem Celaenu a Chaola, milujem tento príbeh každou bunkou svojho tela. Recenziu na Selekciu si môžete prezrieť zas na tomto odkaze. Na Prvých 100 mám recenziu už úspešne rozpísanú takže ju čakajte v najbližších dňoch. 

F. Knihy vrámci spolupráce

NECH SNEŽÍ
Mám neuveriteľnú radosť, že vôbec po prvýkrát môžem napísať ku knižnej rekapitulácii aj túto kategóriu. Asi už viete, že sa mi podarilo nadviazať (snáď trvalejšiu) spoluprácu s vydavateľstvom YOLi, ktoré má nielenže najkrajšie logo spomedzi všetkých, ale robí aj neskutočne pekné obálky a zväčša sa drží anglických originálov. Ak by niekoho YOLi zaujímalo, moje odporúčania a zamyslenia môžete nájsť pri štvrtom unboxingu priamo TU. Každopádne, poslali mi dielo Nech sneží. Strašne som sa naň tešila a nemohla som sa dočkať, kým príde. Prečítala som ho veľmi rýchlo a môj skromný názor si môžete nájsť v recenzii na tomto odkaze.

SUMARIZÁCIA

KÚPILA SOM: 11 kníh
PRIATEĽ PRISPEL: 1 knihou
POŽIČALA SOM SI: 3 knihy
RODIČIA KÚPILI: 10 kníh
DOSTALA SOM: 1 knihu
DOKOPY: 26 kníh

Pekné, čo poviete? Aké knihy ste si za posledné 3 mesiace kúpili vy? Ktorá sa vám najviac páčila? Máme nejaké knihy aj spoločné? Podeľte sa s tým v komentároch. Prajem vám ešte krásny zvyšok dňa, milí čitatelia!

9 komentárov:

  1. Jééj toho Sherlocka v angličtine mám aj ja len neviem kedy sa k tomu dokopem ale hlavne, že ma vyšla 3 eurá :D to je základ.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nápodobne! Mám to úplne rovnako, podobne sa super cenu, ale chýba mi prvá časť no. :D
      Charlotte.

      Odstrániť
  2. Páni O.o Na Tvojom mieste by som ozaj nevedela kde skôr. Všetky sú úžasné a btw - Kto chytá v žite je jediná kniha z povinného čítania, ktorú som prečítala. :D Prajem príjemné chvíľky strávené čítaním. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej, je to zlý pocit keď človek nevie, čo prvé má prečítať. :( A navyše mi už pribudlo 10 nových kníh vrámci decembra na narodeniny. Je to úplne "hrozné". :D Ale nie, nesťažujem sa, som za to veľmi rada. :3 Na Kto chytá v žite sa tiež chystám čo najskôr keďže Salingera sme už brali.
      Ďakujem krásne! :)
      Charlotte.

      Odstrániť
  3. Super prírastky :) prvých 1OO :3 :3

    booklovers-world.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ja by som potrebovala kúpiť prvý diel ATRAMENTOVÉ SRDCE, všade je už vypredaný a ani inzeráty som nenašla. Poradíte?

    OdpovedaťOdstrániť

© knižné univerzum 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis