utorok 3. novembra 2015

Blogy, ktoré rada navštevujem: ČASŤ PRVÁ

Zdravím.
Dnes vám prinášam opäť nezvyčajnejší článok na vkus tohto blogu. Začínam to hovoriť nejako často, nie? Nevadí, veď aj tento príspevok môže byť pre mnohých z vás zaujímavý a dozviete sa znova malú vec o mne, keďže zatiaľ spoločne s Fay vystupujeme v absolútnej anonymite a vy o našich životoch temer nič neviete. V tomto článočku sa dozviete, aké blogy veľmi rada navštevujem a stále sa vraciam na ich stránky s radosťou a úsmevom, tým pádom si budete môcť urobiť akýsi obraz o mne a mojom "blogovom vkuse". Určite to nie je posledný článok tohto typu vzhľadom na to, že neustále objavujem nové a nové blogy v našej obrovskej československej blogosfére a niektoré z nich sú prepracované, kvalitné, ich autorky majú nádejnú a svetlú budúcnosť a prinášajú na našu scénu množstvo kreatívnych a zaujímavých oživení.

K tomuto krátkemu úvodu vsuniem ešte jednu informáciu, a síce pôjde o takú malú reklamu z mojej strany. Ešte som k žiadnemu článku nepchala odkaz na našu Facebookovu stránku a ani nič podobné, no teraz mi to nedá. Predpokladám, že ste si vedomí existencie blogových skupín na našom obľúbenom Fuckbooku a ja sa pridávam so svojou skupinou pre všetkých talentovaných blogerov - Blogujeme pre radosť. Klik vás presunie priamo na Fuckbook a vy sa môžete poľahky pridať, aby ste si rozšírili svoj obzor, objavili nové blogy a tak trošku propagovali ten svoj. Nuž, keď som už o tomto začala, pridávam sem aj link na našu Facebookovú stránku blogu: Faylotte. Ďakujem, že ste venovali pozornosť tejto malej vsuvke. Môžeme sa rovno vrhnúť na prvú časť mojich obľúbencov.


1. Mony a jej Pieseň Fantázie


http://piesen-fantazie.blogspot.sk

Prvým a zároveň najobľúbenejším blogom mojej maličkosti sa stala Pieseň Fantázie s autorkou Mony. Na túto príjemne pôsobiacu a zaujímavú stránku som sa dostala ešte v začiatkoch blogovania na bloggeri skrze Letný knižný hop 2015. Som presvedčená, že si to všetci pamätáte. Veď viete, niekoľko blogeriek a blogerov sa zapojilo a stvorilo vlastné súťaže o hodnotné ceny - knihy, záložky, veci vlastnej výroby a podobne. Vy ste potom mohli spokojne hopkať z blogu na blog a zapájať v podstate do všetkých súťaží (pokiaľ nie ste Slováci, lol). Nie, nepamätáte? Tak nič, aspoň som sa snažila, no.

Každopádne, v tom období som ešte nepoznala mnoho stránok a zaujímavých domén, keďže svoju "úspešnú" (feel that irony) blogerskú kariéru som ukončila niekedy v roku 2014. Odvtedy sa zmenilo kvantum vecí a blogerstvo sa stalo neuveriteľne populárnym. Cítili sme sa cudzo v nepoznanom svete a Pieseň Fantázie sa určite nachádza na zozname prvých piatich blogov, ktoré som od založenia Faylotte navštívila. Od tej doby až po súčasnosť sa ho držím ako kliešť svojej chrumkavej obete a neplánujem sa ho pustiť. (A nie, nie je to tým, že sa mi u Mony podarilo vyhrať prvú cenu v Knižnom hope.) Mony na mňa pôsobí ako strašne milé, šikovné a skromné dievča. Tvorí ohromné veci z papiera alebo aj látky a ochotne nám, nadržaným natešeným čitateľom, prináša svoje jednoduché návody na všetky tie skvosty. Z jej práce vyžaruje radosť z blogovania ako takého a je vidieť, že ju teší, keď nám môže urobiť radosť nejakou súťažou alebo článkom.

Okrem takzvaných "Do it Yourself" výtvorov prináša aj zaujímavé články nesúce jednoduchý, ale zato výstižný názov "Potulky prírodou". Sú preplnené nádhernými, kvalitnými, často krát i umeleckými fotkami prírody, lesa, rozličných detailov a vďaka nim si aj totálny zadubenec všimne krásu prírody okolo nás. Áno, Slovensko oplýva krásnou prírodou a zdá sa, že u nich na Kysuciach to platí dvojnásobne. Nehovoriac o recenziách atypického štýlu - snaží sa nám rozobrať najmä plusy a mínusy, celý článok má pekne rozdelený a pôsobí to prehľadne a úhľadne. Dáva si na svojej tvorbe záležať a ja to neskutočne cením. A ešte ten design! Je jednoduchý a krásny!

Ak máte trochu voľného času, so stopercentnou istotou skočte na jej blog a trošičku sa porozhliadajte po okolí. Nevábi vás už len ten samotný názov - Pieseň Fantázie? Momentálne na tomto čarovnom mieste prebiehajú hneď dve súťaže, do ktorých sa môžete zapojiť a dúfať vo výhru. Prvá je Halloweensky knižný hop 2015, čo je obdoba Letného knižného hopu. Nájdete ju na tomto odkaze. Druhou je maličká súťaž o jej hand-made výrobky vhodné pre každého knihomoľa. Sú to záložky a zápisníky a ja, vzhľadom k tomu, že tiež tvorím, viem koľko práce dajú takéto srandy zabrať. Píšte si, zožerie to veľké množstvo času, mnohokrát i nervy. Kliknutím na tento odkaz sa presuniete priamo na súťaž.

2. Sloth life od Alex & Mitchie


http://alexmitchie.blogspot.sk

Toto je, podľa môjho skromného názoru, veľmi nedocenený a dosiaľ mnohými ľuďmi neobjavený blog. Pritom je absolútne, nekonečne, neskutočne, ohromujúco úžasný! O Alex a Mitchie viem už istý čas, v podstate od doby kedy zverejnili svoju populárnu poviedku Ako sa nezamilovať a jej prequel Ako sa nezblázniť. Teda, ja som sa do ich štýlu písania totálne i zamilovala, aj zbláznila, je mi to ľúto, dievčatá! Koho by zaujímal stupídny humor a každodenné trápne situácie vysokej školy, nech si tieto dva skvosty určite prečíta. A hejteri One Direction môžu prehliadnuť aj fakt, že sa to točí práve okolo týchto piatich chalanov. Začiatkom našej blogerskej kariéry na blogspote Fay ich blog objavila a pridala medzi obľúbené ako jeden z prvých. Potešilo ma, že Alex s Mitchie majú aj osobný blog a odvtedy ich sledujem. 

Pridávajú rôznorodé články o všetkom, čo ich nejakým spôsobom zaujíma, taktiež pridávajú do rubriky "Do it Yourself" (alebo skôr Bake it Yourself), píšu o živote a príhodách v zahraničí (Veľká Británia yayyy!), rôznorodé recenzie na filmy, seriály i knihy. Jednoducho povedané - určite si tam nájdete čosi, čo vás bude zaujímať. Obe majú veľmi príjemné vystupovanie a je radosť čítať veci z ich pera odhliadnuc od toho, že sa nejedná o poviedky, ale "len" o obyčajné články. 

Sloth life má zatiaľ iba 7 pravidelných čitateľov a sledovateľov. Touto cestou by som im chcela pomôcť v realizácii a trochu propagovať ich blog všelijakých zameraní. Navštívte ich, prezrite si archív a nájdite si čosi, o čo sa zaujímate. Možno sa vám ich tvorba zapáči natoľko, že sa tam budete radi vracať rovnako ako ja. Ak by ste chceli vedieť kde môžete nájsť ich poviedky, pridávam účet na Wattpade - alexmitchie.

3. Berenika číta


http://berenikacita.blogspot.sk/

Na Bereniku a jej knižný raj som narazila len nedávno, asi tak dva alebo tri mesiace dozadu. V tomto prípade je to z deväťdesiatich percent iba knižný blog aspoň podľa toho, čo som videla. Neprezerala som si zatiaľ celý archív pretože som na to tak nejak nemala čas, ale doposiaľ som narazila len na jeden článok, ktorý sa netýkal kníh ako takých. Dokonca aj ten bol o prírode, konkrétne o tej najkrajšej na Slovensku - o Tatrách. Kliknutím na tento odkaz sa presuniete priamo na tatranský príspevok. Hovorím si, že o to môžete mať vy, drahí čitatelia, záujem. Fotky sú prekrásne a vo mne vyvolali sentimentálne pocity a na malý moment som sa vrátila do čias kedy moje šesťročné ja pobehovalo po rebríkoch týchto lokalít a obdivovalo prírodu TANAPu. 

Zvyšok sa točí iba okolo kníh od recenzií, cez mesačné zhrnutia, nové tituly do zbierky a podobne. Je možné, že u Bereniky nájdete aj menej známe diela a každému knihomoľovi to dopomôže rozšíriť si vlastný obzor a obohatiť sa o nové poznatky dosiaľ nepoznaných pokladov. Uf, to znelo príliš umelecky, prepáčte.

Na samostatnej stránke nájdete aj jej fotografické výtvory a snímky ako z prírody, tak z miest. Sú pekné a lákavé. Kto sa chce pozrieť na Taliansko, nech nepremešká jej osobné portfólio! Nájdete ho jednoduchým kliknutím na tento nezaujímavý a všedný link, ktorý vás prenesie na oveľa zaujímavejšie miesto.

4. Book Lovers World od Natalie & Milda


http://booklovers-world.blogspot.sk/

Blog Natalie a Milda sa rozvíja závratnou rýchlosťou a od doby, kedy som klikla na pravidelné sledovanie im pribudlo už ďalších vyše 20 čitateľov. Opäť knižný blog. Ja viem, som možno hrozná a nespravodlivá voči beauty blogerkám, ale keď mňa zaujímajú najmä knihy a nie farbičky na tvár. Sľubujem však, že v ďalšej časti obľúbencov bude aspoň jeden beauty bloger. Ups, to som tak trochu odskočila od témy takže späť k "milovníkom kníh", ako vyplýva už zo samotného názvu ich stránky.

Na ich blog som narazila vďaka Natalie. Jej stránka patrila taktiež medzi prvé, ktoré som mala v hľadáčiku a šťastne som sa na ne vracala. Nat to však dlho nevydržalo a pokračovala radšej v písaní spoločného blogu s Mildom a... vôbec jej to nezazlievam lebo ich recenzie a články sú super! Sú prepracované a dokážu vám zreferovať ich pocity pekne a podrobne.

Hneď na začiatku na vás vyskočí niekoľko TAGov, pochopiteľne knižných. Tí dvaja majú dobrú mušku na zaujímavé TAGy a svojim čitateľom ich prinášajú dosť často. Skrze tieto články sa o nich môžete čo-to dozvedieť, teda minimálne o ich knižnom vkuse. Ktovie, možno ho máte skrz-naskrz rovnaký a nájdete si knižnú spriaznenú dušu na celý život! Okrem TAGov nájdete, samozrejme, recenzie na knihy. Tie nemôžu chýbať na žiadnom blogu tohto zamerania. Píšu prevažne o Young Adult literatúre a šikovne sa im darí chytať do rúk všetky horúce novinky. Je pravdepodobné, že recenziu na nový titul nájdete práve u nich. Nachádza sa tam napríklad After od Anny Toddovej, Zostaň so mnou a Kam zmizla od Gayle Formanovej, Papierové mestá od Greena a podobne (názvy diel vás automaticky po kliknutí presmerujú na danú recenziu). Mesačné chvastačky nesmú chýbať.

Neobyčajnou rubrikou je 10 vecí, čo... 10 najlepších starých kníh, 10 kníh, ktoré netreba súdiť podľa obalu, 10 kníh, ktoré by som si zobrala na opustený ostrov a tak ďalej. Myslím, že aj toto môže zaujať každého knihomoľa. Nikdy neviete akú knihu ste možno prehliadli!

 *♥*♥*♥*

Pôvodne som chcela pridať ešte piaty blog, ale vravím si: "Veď 5 sa dáva skoro vždy a všade, je to také skoro okrúhle a typické. Budem mať štyri!" Tým pádom končím tento článoček trochu predčasne a odteraz budem pridávať do tejto rubriky stále po štyri blogy až pokým mi nedôjde zoznam obľúbencov. Nebojte sa, zas až tak veľa ich nie je a už po pár častiach sa dostanem na koniec. Ak to chcete zmeniť, môžete mi pod rozumným komentárom nechať link na váš vlastný blog a popritom odporučiť i vašich obľúbencov. Určite ich navštívim rovnako ako vašu stránku a ktohovie - možno sa stanem práve vašim pravidelným čitateľom a budem papať a hltať zaradom každý váš článok!

Ďakujem vám za pozornosť pri tomto príspevku. Dúfam, že sa vám páčil, že som vám ukázala niekoľko výnimočných blogov a že zaujmú aj vás natoľko, aby ste podporili ich tvorbu svojim odberom a komentármi podobne, ako to robíte u mňa. Cením si každý váš komentár, návrh na zaujímavé stránky a podporu formou návštevy alebo sledovania. Ste neuveriteľní! Prajem vám krásny zvyšok večera. :)
A.

17 komentárov:

  1. idem si ich hneď pozrieť možno ma niektorý z blogov zaujme ;)

    https://clodyteenmummy.wordpress.com/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite si ich pozri, ale všetky sú viacmenej knižného zamerania. Ktovie, možno sa ti nejaký zapáči. Ďakujem za komentár! :)
      Charlotte.

      Odstrániť
  2. Takže z týchto 4 tvojich obľúbencov poznám akurát posledný blog - Book Lovers a stotožňujem sa s tvojím názorom. Okrem kvality ich príspevkov ich taktiež pridávajú naozaj veľmi často, čo je napríklad v mojom prípade dosť problém. :D Zvyšných blogerov si určite rada pozriem a to hneď teraz. Skvelý nápad na článok mimochodom. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jo, Nat a Mildo sú super. Ja sa tiež snažím pridávať často, ale úprimne mi to v poslednom čase veľmi nejde, veď za október sme mali iba desať článkov, pff. :D Určite pozri, myslím, že by sa ti mohli páčiť. :)
      Ďakujem pekne! Je to len taký náhodný nápad, chcela som trochu pomôcť tým, ktorí si zaslúžia viac čitateľov alebo ospevovať už známe, ale kvalitné blogy. :3
      Charlotte.

      Odstrániť
  3. Ach, ty si zlatá, že si ma spomenula v článku! Ani nevieš akú radosť si mi urobila :) Len si tak čítam článok a zrazu uvidím svoj blog :) Ďakujem, som rada, že sa ti blog páči. O to viac ma mrzí, že teraz naňho nemám toľko času, ako by som chcela. Preto ťa obdivuje, že stíhate aj s Fay často prispievať!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale nemáš vôbec zač! Rada propagujem veci, ľudí, zvieratá, knihy, hocičo, čo ma nejakým spôsobom zaujalo! Nuž, ja tiež nemám veľa času o čom svedčí aj októbrová neaktivita, ale snažím sa to napraviť. :D Ale nie, to nestíhame, to sa ti len zdá. :D
      Charlotte.

      Odstrániť
  4. Oooo, takto nás vychváliť :) Ďakujeme :) Vy dve ste asi jeden z blogov na ktoré chodím pravidelne ( nie vždy komentujem lebo som lenivá :D ). Už od začiatku žeriem vašu rubriku Before I die... tie články sú top a fakt máte vkus na skvelé a originálne miesta. Hrone u vás tiež oceňujem, že ste iné. A to sa dnes ťažko hľadá medzi blogmi plnými beauty vecí, ktoré sú po pravde na jedno kopito väčšinou. Preto som podlahla vašim super názorom a tomu, že nie ste ako ostatní.
    A tiež Lost and found! Ja chcem ďalšiu časť! :3 A neraz somsa inšpirovala recenziami :)

    Aj vy ste sa pekne rozrástli (som hrdá na to, že som bola medzi prvými prav. čitateľmi) :) a hrozne vám o prajem - zaslúžite si to!

    booklovers-world.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Práve som stratila reč...to vážne? Och, Charlotte, ani nevieš ako teraz skáčem od valašky po zem a pritom sa usmievam ako šibnutá :D :D :D Toto som vážne nečakala, toľko krásnych slov...a ja nemám v tomto momente skoro žiadne, pretože som v šoku...Ďakujem, ďakujem z celého srdiečka za tieto nádherné slová a priazeň voči blogu i mne ♥♥♥ Som nesmierne rada, že si sa vtedy zapojila do hopu, pretože by som ani ja nenatrafila na váš blog (a ktoviekedy by sa tak stalo) a nespoznala ťa, čoby bola škoda - preškoda, vážne. Ste skvelé dievčatá a držím vám palce v blogovaní, nech vás čím viac ľudí/čitateľov spozná, pretože si to zaslúžite...prajem vám to z celého srdca s najväčšou úprimnosťou :)) ♥
    Poznám ďalšie dva blogy a tiež ich mám rada (Alex a Mitchie som objavila len nedávno)...no o poslednom som ešte nepočula, takže idem na nich mrknúť :)) Som zvedavá na ďalšie blogy a blogy, ktoré rada navštevujem ja mám v bočnom paneli a samozrejme, že sa tam tkvie i jeden s názvom Daydreaming, ;) Ešte raz vďaka, som nesmierne šťastná a poctená...Dnes mám taký krásny deň...ďakujem ^.^

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, vážne! Nerobím si srandu. :) Pokojne sa usmievaj, úsmev vraj predlžuje život. Veď nejde o žiadnu veľkú vec. :) A nemáš vôbec začo. Ak chceš niekomu poďakovať, ďakuj sebe pretože nebyť teba a toho, ako píšeš, tak by sa Pieseň Fantázie nestala mojim obľúbeným blogom. Dokonca som chcela nahnať Fay, aby sa zúčastnila záložkovej súťaže. :D
      Ďakujem krásne za takéto milé slová. :3 Alex a Mitch sú super, veľmi príjemné baby a ich články sú humorné, radosť čítať a relaxovať. Zas tak veľa ich zrejme nebude, aby z toho bola stála rubrika, ale uvidíme. :) To ma teší, všimla som si to nedávno a veľkú radosť mi spravilo to, že sa tam nachádza aj náš blog. :3 Určite si ho v šťastí uži až dokonca, nech ti ho nič nepokazí! :)
      Charlotte.

      Odstrániť
  7. ja milujem blog mámou stylově a mamalifestyle

    OdpovedaťOdstrániť
  8. ježiš však ja sa rozplačem čosi :D -M.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nepreháňaj to! :D Nechcem byť zodpovedná za tvoje slzy, pche. :D
      Charlotte.

      Odstrániť

© knižné univerzum 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis