streda 4. novembra 2015

Kuriózne zákutia sveta: Travelling - Hellingly Hospital

Zdroj: youtube.com
Zdravím.
Už istú dobu sa tu neobjavil žiaden článok z tejto relatívne populárnej rubriky, však? Čosi mi našepkáva, že je konečne najvyšší čas to napraviť a ukázať vám ďalšie desivé miestečko na našej prapodivnej planéte Zemi, ktoré ma priťahuje a vzbudzuje obrovskú vlnu zvedavosti. Nemilý je iba fakt, že ani o tejto "vychytenej destinácii" veľa neviem a anglická wikipédia tentokrát sklamala na plnej čiare. Nevadí. Som toho názoru, že po zhliadnutí fotiek vám nebudem musieť príliš mnoho vysvetľovať a sami pochopíte, čo za hrôzostrašné miesto som zas vyhrabala.

Viete, v skutočnosti nie som taký malý dobrodruh ako sa z týchto článkov môže zdať. Predstava navštívenia všetkých tých miest ma neuveriteľne láka, to si nebudem zazlievať, ale myslím, že pri reálnej príležitosti by som si nakakala do gatí natoľko, že by to vyšlo otvorom nohavíc von (dobre, Anika, prestaň byť nechutná, ďakujeme). Možno by som sa odvážila ich navštíviť, no je tu aj pravdepodobnosť toho, že nie. Veď to poznáte - každý má ohľadom istých vecí len množstvo rečí a nevidíme nijaké skutky. Toľko k mojej reálnej odvahe, ale čo ak si krivdím? To sa najskôr nikdy nedozvieme, jedine ak by som skutočne mala príležitosť všetky tieto záhadné lokácie navštíviť. 
Zdroj: oblivionstate.com
Zdroj: oblivionstate.com
Každopádne, dnes vám po dlhšej odmlke tejto rubriky prinášam celkom nový príspevok s desivým, paranormálnym, strašným a hrôzu naháňajúcim miestom, respektíve budovou. A vy už akiste z predošlých Kuriozít môžete poľahky vytušiť, že sa jedná zas raz o budovu opustenú. A strašidelnú. Nesie výstižný názov Hellingly Hospital a čo-to o sebe prezrádza aj samotný názov. To maličké, nenápadné slovíčko "hell" som prehliadnuť skutočne nemohla a zrejme práve to ma prinútilo si rozkliknúť fotky, ktoré sa dychtivo chceli dostať na povrch a predviesť sa pred mojimi očami. 

Má aj iné meno, ale to sa zas až tak od pôvodného nelíši - Hellingly Asylum. Keby som si mala vybrať správne pomenovanie ja, asi by sa mi viac hodilo na Hellingly Asylum. Znie hororovejšie a tajomnejšie, navyše pripomína i všetkým známy seriál, American Horror Story, konkrétne druhú sériu. Či?
Zdroj: kickassfacts.com
Slovíčko "nemocnica" je pravdepodobne iba zastieracím manévrom (podobne ako boli koncentračné tábory oficiálne nazývané "pracovnými"), keďže ľudí s kiahňami alebo chrípkou určite neliečili. Hellingly Asylum bol blázincom fungujúci od roku 1903 a ako to už s takýmito temnými miestami býva, darilo sa mu nekonečne dlhú dobu - okolo deväťdesiat rokov. 90 rokov tu mohli mučiť ľudí (prepáčte, to mám z Outlastu) a zastierať skutočné motívy. Taký ohromný čas sa po chodbách premávali nebezpeční blázni rôznych kategórií. Experimentátori skúšali na svojich obetiach elektrošoky, neslávnu lobotómiu a iné zverstvá tak dlho. 

Povráva sa, že miestnych "pacientov" posadol diabol a v Hellingly držali tie najnebezpečnejšie osoby v podstate do konca svojho života. Trpiaci ľudia zanechávali na stenách prapodivné odkazy, hrôzostrašné maľby, na izbách sa robili nechutné rituály a na chodbách bolo často počuť ženský krik. Niekoľko zdravotných sestier "záhadne" zomrelo a párkrát sa museli pacientom premaľovať izby, lepšie povedané cely, kvôli všelijakým kresbám pentagramu a podobných srandičiek. Obyvatelia Hellingly (obce) tvrdia, že to v azyle riadil samotný diabol... a možno ani netrafili ďaleko od pravdy.
Zdroj: therichest.com
Zdroj: google.com
Zvyšky budovy Hellingly Asylum stoja na na vrchole neveľkého kopčeka s výhľadom na East Sussex a už vyše desať rokov chátrajú. Nemocnicu totiž uzavreli v roku 1994 a odvtedy na nej neostal ani jeden nepoškvrnený centimeter. Bola postavená v neskorom viktoriánskom štýle a po kompletnom uzavretí areálu sa nevyhla podpaľačom. Mnoho prídavných budov vyhorelo do tla a narušilo to celkovú správu bloku. Kvôli týmto nepekným udalostiam Hellingly vyzerá, akoby chátrala snáď aj stovku rokov a svojím vnútrajškom naozaj pripomína prostredie hororovej hry alebo filmu. Jasné, však horor sa za chladnými a neprístupnými múrmi tohto azylu udial a nepochybujem, že sa tam vyskytujú paranormálne javy. Samozrejme, že nie je jedinou opustenou psychiatrickou liečebňou s takouto nechválnou povesťou, vo Veľkej Británii ich je aspoň desať.

Komplex Hellingly teraz tvorí neskutočná monumentálna spleť chodieb, ktorá pôsobí ako hotové bludisko pre Minotaura. Sú zničené, zavalené spadnutými stropmi a sutinami. Okná sú porozbíjané a všade sa povaľujú úlomky roztriešteného skla, triesky z dverí a dokonca aj zabudnutý nábytok. Je voľne prístupný a nijako strážený. To je, pochopiteľne, dôvodom častých návštev či už vandalov, režisérov, alebo iba obyčajných zvedavých turistov. Dúfam, že sa medzi nich niekedy budem môcť započítať aj ja.
Zdroj: google.com
Psychiatrická liečebňa Hellingly ma nadchla podobne ako každé z takýchto opustených miest. Veľkým bonusom je aj to, že sa nachádza vo Veľkej Británii - mojej obľúbenej destinácii. Ak sa mi niekedy podarí do Spojeného kráľovstva zavítať, určite si nenechám ujsť vyhliadku návštevy tohto vychýreného miesta. Ale úprimne - asi by sa mi nespalo najlepšie s pocitom, že neďaleko na kopci je postavené miesto s hrôzostrašnou históriou a kvantom duchov za múrmi. Vám áno?
A.

9 komentárov:

  1. Odpovede
    1. Ďakujem! Snažím sa nájsť najmä tie zaujímavejšie miesta.
      Charlotte.

      Odstrániť
  2. Vypadá to hororově, fakt :D a ty psychina .. :D
    Denisse Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vraj z tohto miesta čerpali režiséri námety na filmy/hry a tak. Niečo na tomto mieste fakt bude, zrejme. :D
      Charlotte.

      Odstrániť
  3. No wow, tak tam chci!!! Úplně ahs, navíc takovéhle domy miluju :3 Super článek!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. AHS tiež pozerám! Teda, túto piatu sériu som nevidela, iba začiatok prvej epizódy pretože je naozaj dosť odpudivá a podľa mňa to trochu prehnali, ale to nevadí. :D Tiež mám takéto opustené budovy rada, my máme neďaleko mesta opustený detský letný tábor a priateľa tam skoro pohrýzol had. Zimomriavky pri prechádzaní takýchto lokalít... ďakujem veľmi pekne za komentár! :)
      Charlotte.

      Odstrániť
  4. Ach, zase si ma dostala! Tam by som ale sama neišla :D Pôjdeme si "nakakať" spolu, ok? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sounds like a deal! :D Dáme trip po všetkých opustených psychoškách vo Veľkej Británii, je ich tam požehnane. :D
      Charlotte.

      Odstrániť
    2. myslím, že budeme skvelými partnermi na cestovanie po creepy miestach :D

      Odstrániť

© knižné univerzum 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis