nedeľa 8. novembra 2015

Vyhliadnuté knihy #6

Zdravím vás moji najdrahší čitatelia!
Som toho názoru, že si takéto pomenovanie zaslúžite. Každý jeden z vás bez ohľadu na to, či ste na tento blog zavítali po prvýkrát, alebo ste už stálym "pozorovateľom". Nezáleží ani na tom, či máte náš blog v láske, alebo nesúhlasíte s našimi názormi a naše virtuálne cesty sa rozchádzajú. Dôležitým a jediným faktom, na ktorom záleží je to, že ste klikli na tento článok a pokračujete v jeho čítaní. Pre nás je to neuveriteľná vec. Niekto sa skutočne zaujíma o to, čo zo seba vypudia dve tínedžerské dievčatá a dokonca občas zanechá i svoj názor v podobe komentárov. Je to čosi úžasné a práve preto si práve ty zaslúžiš oslovenie použité vyššie! Ďakujeme za vašu podporu a všetko, čo pre nás s Fay robíte. Vďaka vám sa zlepšujeme, uvedomujeme si chyby a snažíme sa skvalitniť tvorbu z každej oblasti - či už ide o recenzie, články o zaujímavých miestach na Zemi, vážne úvahy a zamyslenia alebo ľahko stráviteľné príspevky. Formujeme sa kvôli a vďaka vám. :) (Fanfáry, Anika použila smajlíka v článku asi druhý raz od vzniku Faylotte!)

Dobre, dosť bolo tohto nezvyklého úvodu a prejdime k hlavnej téme. Dnes by som vám chcela venovať jednoduchší článok a po vyše mesiaci vám opäť ukázať päť titulov, ktoré by som si rada prečítala a zakúpila či už v blízkej, alebo ďalekej budúcnosti. Mám pocit, že v poslednej dobe píšem iba atypické články, a teda také, čo sa vyhýbajú našim normám, aké sme na blogu už na začiatku zaviedli. Písala som úvahy, nezvyčajnú recenziu, začala novú rubriku a podobne. Teraz sa to bude znova vymykať normálu vzhľadom k tomu, že by som sem chcela zahrnúť všetky diely sérií, čo mám rozčítané, ale nedostalo sa mi ešte pokračovaní. Aspoň uvidíte, na aké recenzie sa môžete tešiť pretože dokončenie jednotlivých trilógií a podobne je pre mňa dôležité.

Mimochodom, rada by som vás pozvala do mojej blogovej skupiny na Facebooku, kde môžete zdieľať svoje články s ostatnými, radiť sa ohľadom technických vecí na blogu a navzájom si pomáhať. Nezabudnite pozvať aj vašich známych vlastniacich blog! Veľmi by ma to potešilo! Blogujeme pre radosť.

1. The 100 trilógia (SK)

Zdroj: pinterest.com
Včera som si kúpila prvú časť trilógie s názvom Prvých 100 a dnes ju mám prečítanú. Zhltla som dvanásť eur za štyri hodiny a neviem sa dočkať pokračovania aj keď si stojím za názorom, že seriál zrejme po prvý raz v histórii značne predbehol knihu a je niekoľkonásobne lepší. Viem, že druhé pokračovanie má názov 21. Deň a záverečná časť ešte nevyšla v preklade. Po anglicky je to Homecoming, neviem, ako to pomenujú po slovensky. Návrat domov? Možno. Prezrela som si stránky CooBoo, ale informáciu o vydaní trojky som tam nenašla. Zdá sa, že fanúšikovia The 100 si na záver budú musieť ešte nejaký ten mesiac počkať. Snáď v roku 2016, dovtedy sa určite dostanem aj k druhému dielu a možno ma osloví viac ako jednotka. Ceny som už spomínala, ja som si Prvých 100 našla v Panta Rhei, Aupark Košice a neľutujem túto kúpu.
Koľko kníh zo série vlastním? 1/3

2. Trilógia Selekcia + pokračovanie (SK)

Zdroj: http://my-wonderful-world-of-crazily-books.blogspot.sk/
Na Selekciu som už stihla recenziu napísať a nájdete ju na tomto odkaze. Viem, že dve hviezdičky nie sú vôbec veľa, ale aj napriek tomuto hodnoteniu sa mi príbeh Americy (ach, ako ja neznášam to meno) pozdával. Selekcia je príjemné oddychové čítanie, pri ktorom nemusí čitateľ premýšľať absolútne nad ničím a už vopred vie koniec celej trilógie. Občas má každé dievča náladu na niečo sladké a milé, hoci za cenu predvídateľného a neprekvapivého deju. Ja som sa v tej nálade našla a prvú časť trilógie si kúpila. A úprimne? Neviem sa dočkať až sa dostanem k Elite a Prvej. Naozaj ma to čítanie potešilo pretože som bola zrovna v perfektnom rozpoložení pre tento žáner. Strašne chcem mať kompletnú sériu s pokračovaním Dedičstvo doma!
Koľko kníh zo série vlastním? 1/4

3. Trón zo Skla (SK/EN)

Zdroj: http://booklovers-world.blogspot.sk/
V Panta Rhei som narazila aj na všetky štyri doposiaľ vydané časti Trónu zo Skla v angličtine. Prvý diel mám v slovenčine a hoci som nechcela jazyky miešať, čelila som neuveriteľnému pokušeniu zakúpiť si Korunu z Temnoty v anglickom jazyku. Celaena Sardothien mi prirástla k srdcu a je to titul, ktorého čítanie som si nesmierne užila a pred vydaním dvojky si určite spravím re-reading. Recenziu na túto fantasy nájdete na tomto odkaze. Neviem ako vy, ale ja som z toho bola neskutočne natešená! Len ma mučí fakt, že tých kníh je dokopy 6, z toho dve ešte nie sú vydané ani v angličtine a slovenský preklad je zatiaľ dostupný len vo forme prvej zo šťastnej a vábivej šestice. Frustruje ma to. Tiež nemáte radi, keď si nemôžete prečítať pokračovanie vašej obľúbenej série? No vidíte, tak ma potom chápete. Ak by vás zaujímala cena, tak som na Trón zo Skla narazila v Panta Rhei v Michalovciach a uchmatla ho za 9,95€.
Koľko kníh zo série vlastním? 1/6

4. Trilógia Dcéra dymu a kosti (SK)

Zdroj: google.com
V prvom Wishliste som sa o tomto zmieňovala. V slovenčine sú vydané prvé dve časti a na tretie pokračovanie sa čaká už nejakú tú dobu. Modrovlasú Karou som objavila pred niekoľkými rokmi a odvtedy mám obe časti prečítané aspoň sedemkrát. Nepreháňam, naozaj. Neviem sa dočkať záverečného dielu trilógie a ak to nevydajú s tou úžasnou obálkou, budem veľmi naštvaná. V angličtine je názov záverečnej knihy Dreams of Gods and Monsters. A preklad? Mohli by to urobiť nejak kreatívne, aby sa aj tretí diel začínal na D. Mimochodom, recenziu na prvú časť nájdete na tomto odkaze.
Koľko kníh zo série vlastním? 2/3

5. The Raven Cycle (EN)

Zdroj: google.com
Konečne séria, ktorú mám v angličtine! Prvé dva diely som zohnala v antikvariáte v Košiciach, ale ešte som sa nedostala k ich prečítaniu. Zaujala ma veta na prednej obálke prvej časti - The Raven Boys. Uvidíme, ako sa mi bude celý príbeh páčiť, ale som rada, že mám hneď prvé dve časti, a teda sa nemusím strachovať keď dočítam prvú knihu. Ich názvy sú takéto: The Raven Boys, The Dream Thieves, Blue Lily, Lily Blue a The Raven King. Obálky majú neskutočne úžasné a paperback mi vôbec nevadí. Myslím, že Slovart sa chystá na preklad a mne ostáva len dúfať, že obálky nezmenia a zanechajú ich takéto. V prípade Trónu zo Skla to bol veľmi dobrý ťah a nič tým nepokazili. A Ceny? Bohužiaľ, toto vám povedať neviem. Mňa tieto dva diely vyšli dokopy na 11 eur, ale ako som už spomínala, mám ich z antikvariátu.
Koľko kníh zo série vlastním? 2/4

Týmto by som ukončila prvých päť sérií, u ktorých si chcem doplniť zbierku. A čo vy? Poznáte nejakú z týchto knižných sérií? Aké máte na nich názory? Môžete mi pokojne aj odporučiť nejaké vaše tipy na knižné trilógie a viacdielne série. Cením si každý váš názor i postreh a prajem vám krásny zvyšok dňa!
A.

12 komentárov:

  1. Jakto, že má 100 v originále tak nááádherné obálky? Mám doma první díl, ale nějak jsem se k němu ještě nedostala :D A ta série od Maggie Stiefvater má tedy také překrásné obálky.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja nemám rada filmové/seriálové obálky a ani tieto sa mi nepozdávajú, páči sa mi jednoduchý štýl tých slovenských a českých. :) Je to fajn čítanie, ale so seriálom toho veľa spoločného nemá. V blízkej budúcnosti plánujem napísať na Prvých 100 recenziu a pojmem to v duchu kniha vs. seriál, tak sa potom mrkni, ak by ťa to zaujímalo. A áno, The Raven Cycle má neskutočné obálky, je to paperback síce, ale nevadí mi to. The Raven King ešte nemá oficiálnu obálku, ale mal by tam byť jeleň. :3
      Charlotte.

      Odstrániť
  2. O Selekcii jsem slyšela , ale nějak moc mě neláká. Zajímavé typy na knížky, kde na ně chodíš? :D Já je vůbec neznám :)
    Denisse Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pohybujem sa v knižnej blogosfére a mám prehľad o temer všetkých novinkách a dobrých sériách. Ja zas nemám prehľad o beauty veciach, ale som si istá, že ty áno. Asi záleží na prostredí, v ktorom sa pohybujeme. :) Selekcia je príjemné oddychové čítanie. :)
      Charlotte.

      Odstrániť
  3. Vyzerajú všetky knihy super ! Ani jednu som ešte zatiaľ nečítala, ale určite si pozriem nejaké v kníhkupectve :))
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pozri si, myslím, že to neoľutuješ. Najviac sa mi z týchto sérii páči asi Trón zo skla a Dcéra dymu a kostí. :)
      Charlotte.

      Odstrániť
  4. Z tohto zoznamu poznám len the 100 sériu :D čítala som prvú knihu a... meh :D si to čítala po slovensky či po anglicky? Lebo ja som si kúpila preklad a zaprisahala sa že už nikdy viac :D neviem, prišiel mi ten štýl taký akýsi, neviem, klišeovitý :D ale nápad všetko v pohode, zaujímavé, inak by som si tú knihu ani nebola kúpila, ale keď som ju aj čítať začala, tak som bola sklamaná no :D ale ten názor že prvý raz čo seriál predčil knihu som už počula haha, asi si pozriem toten seriál predsa :D -M.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Čítala som to po slovensky a o chvíľu budem písať aj recenziu. Mne sa teda oveľa viac páči seriál a to tam určite tiež napíšem. A áno, seriál odporúčam, je neskutočne skvelý a aj keď má trochu slabší začiatok, od polovice prvej série to šľape a druhá je perfektná, napínavá a jednoducho skvelá. :D
      Charlotte.

      Odstrániť
  5. Všetky knihy vyzerajú super :)
    síce som žiadnu nečítala, ale keďže ani čítať čo nemám, určite po nejakej siahnem :)


    http://apieceofusss.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem!
      Pozri sa po Tróne zo skla, to sa mi páčilo najviac a v angličtine by to mohlo byť ešte lepšie ako v slovenčine, hoci preklad je perfektný. :)
      Charlotte.

      Odstrániť
  6. Haha, že „Zhltla som dvanásť eur za štyri hodiny“, to je super veta.:D
    Z tvojho zoznamu som čítala Trón zo skla (všetky štyri vydané diely) a Raven Boys (tri vydané diely) a rozhodne sa máš na čo tešiť, sú to jedny z mojich naj kníh.:) Inak ešte by som ti odporučila napríklad The Lunar Chronicles, ak nepoznáš.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V poslednom čase o Mesačných kronikách počúvam čoraz častejšie a tie obálky sa mi páčia (pff, povrchná Lotte) takže by som si ich určite chcela prečítať. Snáď si našetrím a kúpim, som na to zvedavá. :D
      Nuž, je to pravda... a pri Nech sneží (aj keď je vrámci spolupráci, stále niečo stojí) to bude 12 eur za tri hodiny. :D
      Trón zo skla zbožňujem a teším sa na Korunu z temnoty. Na Raven Boys sa tiež chystám lebo tá veta na prednej strane je ugh. o.O :D
      Charlotte.

      Odstrániť

© knižné univerzum 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis