nedeľa 6. decembra 2015

Vyhliadnuté knihy #7: Vianoce!

Zdravíme vás, zlatíčka!
Anika: Nečakala som, že takto skoro urobím ďalší knižný wishlist, ale stalo sa. Naozaj ho píšem s malým predstihom pretože práve teraz je utorok večer (01.12.2015) a vy ho uvidíte až v nedeľu vrámci Adriánovho projektu, a teda priamo na Mikuláša! Žiaľ nebudem doma, aby som si prečítala vaše prípadné komentáre, ale ja to cez pondelok dobehnem keďže mám, chvalabohu, iba tri hodiny a aj z toho je jedna telesná.

Poviem vám úprimne - už približne od polovice novembra si hovorím, že vianočný wishlist určite robiť nebudem pretože ho na svoj blog zavesil snáď každý blogger. Presviedčala som samú seba, že nazapadnúť je dobrý nápad a bude sa mi žiť lepšie bez tohto vianočného klišé, ale neskôr som narazila na projekt Adriána z blogu Universe of wonderful books (kliknutie na názov vás presmeruje priamo na jeho projekt). Jedná sa o takzvaný Knižný advent a pointa spočíva v tom, že každú adventnú nedeľu zverejním článok na istú tému, ktorú zadal Adrián. Prvou bol práve vianočný Wishlist a moje maličké ja sa rozhodlo, že to predsa len chce skúsiť a zapojí sa. Ak by ste aj vy mali záujem, určite sa mrknite na Adriánov blog, konkrétne na úvodný článok ku Knižnému adventu. Všetko je tam bližšie vysvetlené a najskôr to pochopíte lepšie, ako keby ste si to mali čítať u mňa.

Každopádne, môžeme sa spolu vrhnúť na moje vysnené knihy! Vrámci narodenín a Vianoc som už dostala 6 knižných titulov spomedzi zoznamu tridsiatich šiestich. Pôvodne som ich mala dostať až na Štedrý deň, ale Anika je neskutočne nedočkavá a dostala ich skôr. Nesťažujem sa! Niektoré z nich zahrniem aj v tomto príspevku, nebojte sa. Touto cestou by som chcela ešte poďakovať mamičke a ockovi za to, že mi tie knihy kúpili a darovali na narodeniny a Vianoce. Vážim si to, skutočne!

Siedmy Book wishlist sa bude od predchádzajúcich výrazne líšiť - nezahrniem totiž iba 5 diel ako obyčajne, ale poriadne sa rozohním a pridám sem naozaj veľa, veľa kníh. Niektorí si možno myslia, že oplývam neskutočným množstvom týchto papierových miláčikov, ale opak je pravdou. Aktívne som začala čítať až v lete po niekoľkoročnej pauze a teraz to všetko dobieham. Avšak, vážim si každú knihu, ktorú dostanem alebo si kúpim sama. Robia mi obrovskú radosť! A teraz už k samotným knihám.

          
Prvá nádielka sa týka výlučne vydavateľstva YOLi keďže mám pocit, že od nich by som rada vlastnila skoro každú knihu. Chcela som ešte pridať Eleanor a park, Labyrinty a tak podobne, ale to by som začala vymenúvávať všetky knihy, ktoré by som od nich chcela a neostalo by mi miesto pre ostatné tituly. Rada by som povedala, že Zostaň so mnou a Kam zmizla som dostala vrámci toho balíčka obsahujúceho 6 kníh. V zozname som mala napísanú aj Kráľovnú Tearlingu a v ňu som dúfala asi najviac spomedzi troch, ale vôbec nevadí, že ju mamička nevybrala. Snáď si ju niekedy zakúpim sama, stále nad ňou pri prechádzaní kníhkupectvom váham.

          
A tu začína oficiálny mix. Slovart, Fragment, Ikar... K narodeninám a na Vianoce som doposiaľ predčasne dostala Arkádiu, prvý i druhý diel, a Miniaturistu. Korunu z temnoty by som mala dostať rovno na Vianoce a už sa neviem dočkať, Trón zo skla je jednou z mojich najobľúbenejších sérií! Sedem minút po polnoci, Tanec pre Luciu Frey - počula som zväčša iba dobré ohlasy a pri Lucii Frey ma zaujala obálka. Je nádherná. Zimné čítanie si vyžaduje aj zimné príbehy. A tým je kniha od Marka Helprina. Tvory a netvory je snáď sen, je to veľmi drahé, ale priala by som si to.
    
  
   
Naozaj som jediná, kto túto sériu od známej autorky, Cassandry Clare, ešte nečítal? Áno? A že sa mám hanbiť? Fajn (smutný smajlík). O sérii Nástroje smrteľníkov počúvam už neskutočne dlhú dobu, ale keď celé to má desať častí, čo na seba technicky nadväzujú, nehovoriac o dodatkových poviedkach, komu by sa chcelo načať kupovanie tak obrovskej série? Mne nie, teda nie aspoň pokým mám tak žalostne málo peňazí. Avšak, na túto sériu sa teším a RAZ sa k nej určite dostanem. Tiež bola na mojom knižnom zozname pre mamičku, ale asi sa jej zahmlilo pred očami pri predstave, že by som chcela všetkých desať kníh keby mi kúpila hoc iba prvú. Múdry ťah, mami!
  
 
Týmto by som asi aj zakončila svoj Vianočný Wishlist. Na Selekciu som už recenziu písala a na narodeniny som dostala Elitu. Aj keď som dala prvej časti iba dve hviezdičky, bolo to príjemné čítanie a na Elitu sa celkom dosť teším. Po prečítaní by som si chcela kúpiť aj Prvú, aby so vedela, ako to všetko dopadne (je to síce očividné, ale mne to nevadí). A Red Queen? Netuším, o čom to je, ale obálka je neskutočným spôsobom úžasná a vyzerá to na dobrú knihu!

Fay: Do projektu na Adriánovom blogu som sa zapojila až včera, pravdaže ako tá posledná. V poslednej dobe zjavne všetko robím na poslednú chvíľku, čo by som skutočne mala zmeniť, alebo si dať ako novoročný záväzok, že sa aspoň pokúsim polepšiť. Zlákala ma však myšlienka písania o Vianociach – čo je pre mňa maličkým rajom. Som totižto tvorom milujúcim vianočnú atmosféru a vôbec mi nevadí žiaden zhon či ruch, na ktorý sa mnohí z nás sťažujú. Všetko stresovanie ide mimo mňa, v tomto období sa zo mňa skrátka stáva akási Luna Lovegoodová. Žijem si vo vlastnom svete, na každého sa usmievam, nadávam len pred a po testoch, užívam si sneh, vianočné nákupy, pesničky, teplé svetre a ponožky, hrnčeky kakaa s medovníkmi, vôňu mandarínok...

Toto však nie je umelecký opis Vianoc, presuňme sa teda opäť k wishlistu. Anika už vysvetlila, ako celý Knižný advent funguje, ozrejmila jeho pravidlá, ja sa teda môžem rovno vrhnúť na moje knižné želania (vďaka, Anika).

Akýsi zoznam som si urobila už pár dní dozadu, keď som sa prvýkrát chystala navštíviť novootvorenú predajňu Martinusu u nás v Lučenci. Ako pravý knižný maniak, ktorým skutočne som, neplánovala som ísť nepripravená. A už vôbec som neplánovala svoj návrat domov s prázdnymi rukami. Pozorne som si teda prezerala online stránku obchodu a skúmala všetky knihy, ktoré ponúkajú. Pravdaže zoznam narastal závratnou rýchlosťou a ja, keďže som skromné dievčatko (hlavne vtedy, keď sa kupuje za „moje“) som sa vo štvrtok vrátila domov s dvomi novými miláčikmi – jedného z nich som dokonca stihla zrecenzovať, čo si môžete prečítať TU.
Piata vlna ma zaujala natoľko, že prvé dve miesta na zozname želaní pre Ježiška obsadili jej dve pokračovania. The Infinite Sea už stihla na Slovensku vyjsť pod názvom Nekonečné More (prekvapivo) The Last Star by sme sa mali tiež čoskoro dočkať. Ďalej máme na zozname knižku Dash a Lily, ktorá ma zaujala popri prezeraní stránky literama.sk. Ďalej tu máme knižku Miniaturista, ktorá má bezpochyby jeden z najkrajších prebalov, aké som kedy videla. A to ešte nehovorím o príbehu – ja ako history freak hopkám nedočkavosťou a už teraz túžim držať tento historický román v rukách a poriadne sa doň začítať. Pokračujeme knižkou Dárek z pravé lásky: 12 zimních políbení, pri tvorení ktorej sa stretlo 12 najobľúbenejších a najlepších autorov Young Adult knižiek. Keď sa stretne viacero autorov, môže to byť buď prepadákom, alebo výhrou na celej čiare. A keďže vidím mená ako Laini Taylor, Rainbow Rowell, Gayle Forman či David Levithan, začínam pochybovať, že by práve ich príbehy mohli skončiť inak ako absolútnou výhrou. Posledné dve knižky napísala Jenny Han, ktorej príbeh mimochodom tiež môžeme nájsť v tej predchádzajúcej knižke. Príbeh Lary Jean a jej ľúbostných listov ma zaujali a rozhodne by som chcela prečítať oba diely tejto úspešnej série. 

Me and Earl and the dying girl je knižkou, o ktorej som si na goodreads prečítala mnoho chvály a ani za toho Merlina ju neviem nikde zohnať – takže, ak ste ju náhodou zazreli na nejakom online kníhkupectve, určite mi dajte echo. Každopádne príbeh Grega a Earla, v spojení s Rachel a tým najhorším filmom je určite jedným z tých, ktoré chcem prečítať. Čo najskôr. Ďalej tu sú dve knižky od autorky Elizabeth Wein, konkrétne Code name VerityRose under fire. Obe s tematikou druhej svetovej vojny a po oboch zase raz túži moje srdiečko milovníka histórie. Prvá z nich už vďaka vydavateľstvu cooboo vyšla v češtine ako Krycí jméno Verity. Perfektne vyzerajúci knižný trailer si môžete pozrieť práve TU. Dám ti aj Slnko od Jandy Nelson je ďalšou z veľmi obľúbených knižiek pre mladých dospelákov – niet divu, že zaujala aj mňa. Obsah knižky si môžete prečítať TU, no varujem vaše peňaženky, dvojčatá Jude a Noe, hlavné postavy, majú veľmi zaujímavo znejúci príbeh. Ďalšie tri knižky ste si mohli všimnúť i v zozname Aniky, zjavne máme obe veľmi podobný vkus.

Poslednú šesticu knižiek začíname jednou od Lauren Oliver – Kým dopadnem. Aby som neklamala, na knižku som klikla hlavne preto, že ma zaujal jej obal. Čiastočne mi pripomína tie z trilógie o Mare Dyerovej, no neprekáža mi to. A keďže mám dobrý čuch na dobré knižky, nesklamala som sa ani teraz. Motív prežívania jedného dňa sedemkrát znie veľmi lákavo! Nocte, knižka s nádherným obalom, je ďalšou z radu príbehov o dvojčatách, avšak reakcie ľudí na cooboo a vynikajúce hodnotenie ma prinútili uvažovať i o nej. Knižka DUFF už bola dokonca i sfilmovaná, mnohé/mnohí z nás ju však i tak viac poznajú v knižnej podobe ako príbeh o designated ugly fat friend vo svojej knižnej podobe. Dočkali sme sa i prekladu do češtiny: ošklivá tlustá kámoška. Nasledujú Kečupové oblaky rozprávajúce príbeh Zoe, ktorá urobila niečo otrasné a preto, aby očistila svoje svedomie, píše pánovi Harrisovi, sediacemu v cele smrti. Dúfa totižto, že ju pochopí, keďže i on má na svedomí smrť priateľa. Elegantne však prejdime trochu ďalej ku krásnej a romantickej knižke, S láskou Rosie. Je i sfilmovaná, v hlavných rolách hviezdia moji obľúbení herci, Lily Collins a Sam Claflin. Už dlho bojujem s túžbou ten film si konečne pozrieť, no zatiaľ sa ovládam. Nechcem totižto vidieť film skôr, než si prečítam knihu, podľa ktorej je sfilmovaný. Invázia do Tearlingu, a teda druhý diel knižky o Kelsee Glynnovej by v slovenskej verzii mala výjsť už 12.1.2016. Už teraz sa teším, pretože hoci som do prvého dielu som len nesmelo nazrela, ihneď ma očaril štýl písania a už teraz sa teším, keď konečne začnem objavovať príbeh hlavnej hrdinky. Len tak mimochodom, v plánovanom filme by Kelseu mala hrať Emma Watson!

A poslednými tromi knižkami napokon uzatváram moju časť Vianočného Wishlistu. Tentokrát to sú Piata Vlna, Príď sa so mnou rozlúčiť a Kráľovná Tearlingu, ktorými sa môžem hrdo pochváliť. Zároveň je to akási ochutnávka, síce len zraková a len obalov, budúcich recenzií, ktoré pre vás chystám. A jednu ste už dokonca dostali – práve na prvú knižku z tejto trojice. Na mojom wishliste sa nachádzali na prvých miestach a preto som sa veľmi potešila, keď mi knižku od Cynthie Handovej, kúpila maminka, keď videla ako veľmi po nej pokukujem. A ako bolo spomínané v článku, vo štvrtok som predbehla uja Mikuláša a sama si dopriala ďalšie dve knižky zo zoznamu. Pretože prečo nie? Občas si treba dopriať a urobiť si radosť.

A čo vy? Aké pokladíky by ste si chceli pod stromčekom nájsť vy? Svoje zaujímavé tipy zanechajte v komentároch, rady sa pozrieme. Prajeme vám ešte krásny a kúzelný zvyšok dňa, užite si Mikuláša!
Anika a Fay.

7 komentárov:

  1. Super knihy:)
    Ja mám akurát rozčítanú Kam zmizla a Zostaň so mnou mám už prečítanú:)..ak ti môžem ešte doporučiť prečítaj si Na vine sú hviezdy:)
    Môj blog: http://vsetko-co-mam-rada-by-vaja.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Toto je skvelý nápad, idem to hneď očekovať a možno sa aj zapojím, je to super :) My si s mamou dávame knihy každý rok, a vlastne nielen na Vianoce ale na takmer každý sviatok :D Väčšinou si to vždy už predtým popozerám, čo všetko je momenálne nové prípadne zaujímavé a už si vytipujem, čo chcem/kúpim :D -A.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Všem klukům, které jsem kdy milovala - tato knížka mě už dlouho láká, nejspíše si jí ještě do Vánoc objednám :)
    Denisse Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Najmenej v polovici som sa našla :) Knihy od Cassandry Clare sa vždy oplatia lebo sú skvelé. Odporúčam ale začať Pekelným strojmi, aj keď som ja začínala Nástrojmi smrtelníkov. Najnevýhodnejšie to bolo pri posledných častiach Nástrojov smrteľníkov, kde sa začali spomínať postavy z Pekelných strojov. Kódex môžeš čítať kedy len chceš - to je dobré aj tak aj tak :D K tomu ešte určite potom dokúpiš The Bane Chronicles, lebo sa nebudeš môcť nabažiť ako ja :D chvalabohu, že za pár mesiacov vychádza v angličtine Lady Midnight - inak by som bez Tieňolovcov neprežila :D
    Kečupové oblaky som kúpila včera kamarátovi. Mala som posledných 1O€ a bolo to, že buď to kúpim sebe alebo jemu na Vianoce - nepodlahla som! :D
    S láskou Rosie jednoznačne odporúčam skôr v angličtine, lebo keď som pozerala na ten slovenský preklad chcelo sa mi plakať :(
    Korunu z temnoty zasa dostanem ja od kamaráta :) už teraz sa na to teším.
    Samozrejme Arkádu a Luciu Frey ti môžem len odporučiť :)

    booklovers-world.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Královna Tearlingu je super, s tou byste neneli vahat:). Miniaturista je pekny roman. Nocte me velmi mile prekvapilo. A nemej obavy, Mesto z kosti jsem tez necetla:). Ruda kralovna nema zatim moc dobre recenze... A ani Dam ti aj slnko.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Kráľovná Tearlingu bola fajn, ja sa už fakt teším na pokračovanie. Red Queen sa mi tiež páčilo (odporúčam) a Celú sériu Nástroje smrteľníkov a Pekelné stroje odporúčam tiež. CC píše podľa mňa perfektne. Ja sa viem s jej svetom vždy super vžiť a to ani nehovorím o tých úžasných postavách a hláškach.

    Nocte ma už čaká na poličke, som na to veľmi zvedavá. Od autorky som začala čítať jednu sériu, ktorá bola úplne perfektná, ale v dvojke to autorka dosť spackala. Piata vlna bola tiež fajn, práve čítam dvojku, ale zatiaľ ma to až tak nechytilo. Dúfam, že sa do toho dostanem.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. V podstatě bych chtěla každou knížku z tohoto wishlistu, až tedy na nějakou výjimku, ale jinak úžasný výběr! :)Pěkný článek, těším se na další! :)
    Můj blog: http://knihomolka01.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť

© knižné univerzum 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis