piatok 1. januára 2016

Na poličke: DECEMBER

Zdravím vás, naši najdrahší čitatelia!
Ako lepšie vstúpiť do Nového roka než s novým príspevkom, pričom bude hneď knižný? Zvykne sa vravieť: "Ako na Nový rok, tak po celý rok." Ľudia si väčšinou myslia, že to platí iba pri tých niekoľkých prvých sekundách z prvého januára, ale ja to beriem tak, že záleží na tom, ako prežijeme prvých dvadsaťštyri hodín, nie jednu minútu. Nuž, tak som tu a vítam vás v novom roku s otvorenou náručou a v kútiku duše budem dúfať, že sa moja aktivita nasledujúce mesiace zlepší a vy z nás budete cítiť novú energiu a nekonečný elán, podobne ako v lete.

Nevedela som, ktorý článok mám pridať ako prvý, a teda rozhodla som sa spontánne podľa toho, aký nadpis napíšem. Mám totižto ešte pripravený aj celoročný knižný súhrn, hoci ten pre mňa začal platiť až od júla so začiatkom tohto blogu, ale o tom sa porozprávame inokedy, napríklad zajtra, čo poviete? 

Najprv som plánovala urobiť súhrn trojmesačný, ale zmenila som svoj skromný názor na túto vec. Nechcem v roku 2016 ešte vyťahovať knihy kúpené z minulého roku, takže to pre vás spisujem už teraz. Najbližší súhrn potom vyjde koncom marca i keď s mojou biednou finančnou situáciou si nedovolím dúfať vo väčšie množstvo kníh. Isto to nepresiahne hranicu dvoch-troch knižných titulov. Haha, bude zábavné sa potom vrátiť späť k tomuto príspevku a skontrolovať svoj tip. 

Mimochodom, už vopred sa ospravedlňujem za biednu kvalitu fotiek, ale musela som zábery zachytiť na mobil lebo som nemohla pracovať s ničím iným. Dúfam však, že vás tie fotky neodradia od čítania pretože zas nie sú až také zlé. Či?

Knihu Miniaturista som dostala od rodičov k narodeninám a hneď som si ju aj rozčítala a zatiaľ vyzerá zaujímavo. Avšak, po čase som presedlala na iné diela a Miniaturistu ešte stále nemám dočítaného, najskôr si to vo voľnom čase dám odznova, aby som osviežila zabudnuté dosiaľ nadobudnuté vedomosti. Sedem minút po polnoci bol taký menší darček odo mňa pre mňa a už pár dní pred Vianocami som ju mala prečítanú a prelúskanú. Recenziu môžete očakávať už čoskoro. Neprezradím vám viac než to, že som z nej mala zmiešané pocity, ale na druhú stranu sa mi ohromne páčila.

Začiatok decembra som začala zakúpením týchto dvoch titulov, Dievča z minulosti od spolužiačky a Punkovú princeznú od jednej známej, ktorá chodí na rovnakú školu ako ja, iba je o pár ročníkov nižšie. Kúpila som ich z dôvodu účasti na projektu od Mony a Slávky ohľadom slovenských autorov. Obidve diela som už čítala v minulosti vo veku asi trinástich rokov a dosť sa mi páčili, najmä Dievča z minulosti od Zuzky Šulajovej. Tú som už stihla aj prečítať a ešte stále sa mi pozdáva, hoci ten koniec bol telenovelisticko-komický, ale aj o tom sa s vami porozprávam vrámci chystanej recenzie. Do Punkovej princeznej sa pustím snáď v dohľadnom čase pretože už vyšlo aj druhé pokračovanie!

Obe časti Arkádie. Od Natalie som počula slová chvály na prvú časť, a teda som si Arkádiu zapriala na narodeniny a dostala hneď aj druhé pokračovanie. Úprimne povedané, ešte som sa nedostala ďalej než po prvú kapitolu, ale v januári by som to určite chcela napraviť, Viem, že prvých pár strán mi nič moc o príbehu a štýle písania autora nenapovie, no pri čítaní som z toho mala dobrý prvotný dojem. Začína sa to podobne ako mnoho fanfiction. A tie ja čítam s radosťou.

Ďalší narodeninový darček v podobe Zostaň so mnou a pokračovania, Kam zmizla. Obe knihy som prečítala v škole a čítanie jednej mi zabralo iba pár hodín. Budem sa síce opakovať, no v najbližšom čase môžete očakávať recenzie na obe z nich. A, samozrejme, neprezradím vám nič viac než to, že jedna bude mať podstatne nižšie hodnotenie než tá druhá.

Tieto krásky sa obliekli do červenej farby a Koruna z temnoty je pre mňa mojou najočakávanejšou knihou. Chcela som ju stihnúť prečítať do konca roka 2015, ale neľutujem, že som to nestihla. Veď tretí diel má vyjsť až kedysi v lete a aj to len v prípade, že sa vydanie neodloží. Aspoň si ju prečítam neskôr a potom nebudem musieť mučivo čakať až tak dlho. A obálka, podobne ako pri Tróne zo skla, je absolútne dokonalá, perfektná, úžasná! S malým bonusom, a síce, že sa písmenká už nelúpu! Nie je to bomba? V prípade Elity... viem, že som Selekcii dala priemerné hodnotenie 2,5 hviezdičky, ale jednak viem oceniť pútavý štýl písania autorky a po druhé - jednoducho zbožňujem tie krásne, vznešené obálky. Tiež som sa do toho ešte nepustila, možno si počkám až dovtedy, kým si nekúpim aj Prvú!

Pri fotení som pozabudla na Zločin a Trest od Dostojevského, tak ho môžete vidieť aspoň touto formou. O tejto knihe som už písala a síce neviem, kedy sa k nej dostanem, ale rozhodne sa pokúsim zvládnuť to ešte pred začiatkom nového školského roka (za predpokladu, že ma prijímu na vysokú).

SUMARIZÁCIA

KÚPILA SOM SI: 3 knihy
RODIČIA KÚPILI: 8 kníh
DOSTALA SOM: 0 kníh
POŽIČALA SOM SI: 0 kníh
DOKOPY: 11 kníh

Tak a toto sú všetky moje knižné prírastky, ich celkový počet je jedenásť, ale bez Vianoc a narodenín by boli iba tri... aspoň vidíte, ako biedne na tom po finančnej stránke som. S týmto outrom vám zároveň prajem veľa úspechov v roku 2016 či už v škole, práci alebo s medziľudskými vzťahmi. Nech sa vám splní všetko, po čom túžite, a nech dosiahnete všetky stanovené ciele.
A.

9 komentárov:

  1. Veľmi veľa pekných kníh. Miniaturistu by som si chcel prečítať aj ja. Ale najviac ma láka kniha Sedem minút po polnoci. Potom sa teším na tvoju recenziu na tú knihu. A aj ja ti prajem veľa úspechov v novom roku. :)
    Mildo z http://booklovers-world.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sedem minút po polnoci je úplne úžasná, skvelá kniha. Mňa si dostala i skrze zmiešané pocity. Ilustrácie sú neskutočné, na ne som čumela ako idiot pomaly dlhšie, než som čítala knihu. :D A Miniaturistu som pauzla, ale plánujem to prečítať čímskôr. :) A ďakujem, Mildo, aj tebe veľa (nielen knižných) úspechov v tomto roku! :) Charlotte.

      Odstrániť
  2. Naozaj kopa krásnych kníh, ja čítam rada, ale teraz asi neni moje obdobie, tak sa mi moc nechce:(
    A akurát mám rozčítanú Kam zmizla a tú predošlú časť Zostaň so mnou som ,,zhltla" celkom rýchlo:)
    Pozývam teba aj tvojich čitateľov ku mne na blog, kde aktuálne prebieha súťaž:
    http://vsetko-co-mam-rada-by-vaja.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som cez prázdniny veľa nenačítala a doposiaľ som v novom roku prečítala iba jednu knihu (o ktorej idem akurát písať recenziu). Nuž, ale nevadí, snáď sa polepším! :D Kam zmizla je super. :) Ďakujem, istotne sa zastavím. :)
      Charlotte.

      Odstrániť
  3. Happy new year!!! :) :* Normálne ti závidím všetky tie knihy, ja som tieto Vianoce obišla na sucho :'( ale nemôžem si sťažovať, iné darčeky to vynahradili.
    Najviac asi bažím po Sedem minút po polnoci, ktorú chváli aj Erik od Slovartu. Len kým sa k nej dostanem...
    Ako tak rozmýšľam, už by som mala začať vôbec čítať Slekciu :D Bude to ťažká cesta ale ja sa k tej sérii dostanem :D
    Dúfam, že budeš s Arkádiou spokojná :3

    http://booklovers-world.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Páni, to je kníh! A k tomu také krásne :D Aj ja mám v pláne dať súhrn za dva mesiace a pribudlo mi 13 kníh, som mala veľké šťastie v súťažiach a aj som povymieňala a aj dostala :)) Z tých knižiek, ktoré ti pribudli ma najviac zaujala kniha Sedem minút po polnoci...tú by som vážne chcela ;)) Takže sa idem po nej pozrieť...a ako vidím, balóniková záložka stále slúži :D To som rada ;)) Aj tebe krásny rok 2016 a veľa úspechov v ňom :))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ja som Selekciu čítala ešte pred vydaním po anglicky a dosť často som sa čudovala, či všetci nečítajú teraz niečo iné, lebo mne sa to teda nepáčilo. Nepustila som sa už ani do pokračovanie, aj ke´d tie obálky sú vážne krásne.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Krásne knihy :) Vo väčšine som sa našla a napríklad Dievča z minulosti, považujem za taký môj úlet puberty, ktorý ma stále nepustil :D Ale to všetky knihy od Zuzky Šulajovej. Na dvojicu od Gayle Forman, tipujem tú druhú časť ako sklamanie. Aspoň u mňa to tak bolo. A naopak sériu Selekciu odporúčam, už len z dôvodu, že sa strašne rýchlo číta a ani ten príbeh nie je až taký hrozný (okrem tých "romantických" častí...)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Krásne knihy :) Vo väčšine som sa našla a napríklad Dievča z minulosti, považujem za taký môj úlet puberty, ktorý ma stále nepustil :D Ale to všetky knihy od Zuzky Šulajovej. Na dvojicu od Gayle Forman, tipujem tú druhú časť ako sklamanie. Aspoň u mňa to tak bolo. A naopak sériu Selekciu odporúčam, už len z dôvodu, že sa strašne rýchlo číta a ani ten príbeh nie je až taký hrozný (okrem tých "romantických" častí...)

    OdpovedaťOdstrániť

© knižné univerzum 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis