nedeľa 4. októbra 2015

Vyhliadnuté knihy #5

Zdraví vás Charlotte pri ďalšom článku.
Dostávame sa k piatemu dielu môjho Book Wishlistu a stav vyhliadnutých kníh je veľmi kolísavý. Občas narastá, keď si práve spomeniem na nejaké skvelé dielo, ale vzápätí klesá pretože ho hneď aj zabudnem. Ťažký život človeka s deravou pamäťou, čo vám budem hovoriť. Za posledné mesiace som si nakúpila celkom slušné množstvo kníh a ešte s kupovaním nekončím (za väčšinu ďakujem rodičom, ktorí ma v tomto ohľade veľmi podporujú a sponzorujú, najmä mamička, ďakujem!). V októbri by mi mala prísť ešte jedna kniha a určite sa bude robiť nejaká objednávka + návšteva kamenných kníhkupectiev, ale po tomto si od literatúry dám na určitý čas oddych. Vrážam do toho veľa peňazí a tie sú potrebné aj v iných oblastiach života, takže nasledujúce mesiace budem len čítať zakúpené tituly a recenzovať ich. Už teraz v zozname čakajú traja páni na holenie, ale moja lenivá stránka protestuje.

Každopádne, dnes mám pre vás ďalších 5 titulov z môjho zoznamu a niekde v dávnejších príspevkoch ste aj mohli vidieť, ako mám ten Book wishlist urobený. Úprimne? Už v ňom nemám žiadne miesto a budem musieť urobiť nový, s viacerými stránkami pretože tie diela sa časom aj tak nakopia ako šialené. Problémy knihomoľov... ale o tom čosi neskôr, plánujem v blízkej budúcnosti napísať aj článok z pohľadu vášnivého čitateľa kníh, o tom, ako my vnímame knihy a naše okolie. Teraz sa už poďme venovať samotnému článku.


21. Tvůrčí psaní pro každého 1 (CZ)

Zdroj: bux.sk
Začneme neobvykle, náučnou literatúrou. Veľa som o nej zatiaľ nepísala a tuším, že sa nič z tohto druhu ani nenachádza v predošlých Book Wishlistoch. Doposiaľ som ohľadom učebníc a odborného textu spísala iba jednu recenziu na titul od Markéty Dočekalovej (v podstate štvrtá časť z tejto série), ktorú nájdete na tomto odkaze. Nachádzajú sa v ňom užitočné rady k písaniu knihy a podobne. Toto dielo vyššie, Tvůrčí psaní pro každého 1, je zas užitočné pre všetkých, čo sa chystajú na žurnalistiku alebo sa chcú len čosi priučiť ohľadom umenia písaného slova. Ja mám doma tretiu a už spomínanú štvrtú časť, k šťastiu mi chýbajú už len prvé dve, pričom práve tieto sú pre mňa najužitočnejšie. Paradox, však? Na stránke Mamtalent.sk si ju môžete kúpiť za 10,13€. 

22. Tvůrčí psaní pro každého 2 (CZ)

Zdroj: bux.sk
K tomuto snáď už ani nemusím nič písať. Perfektná pomôcka pre tých, čo sa chcú zlepšovať v písaní a pilovať štýl, orezávať talent ako zlato alebo diamant a dostať to postupne na profesionálnu úroveň. Donedávna by som si stála za tým, že pomôcky pri písaní a učebnice sú nič platné, ale po prečítaní Otázok a odpovedí od Dočekalovej sa mi môj postoj trochu zmenil. Stále si myslím, že talent si človek musí pilovať a rozvíjať sám, ale zároveň je potrebné načúvať radám. Nevravím, že sa ich jedinec musí držať, ale aspoň ich vypočuť. A pár ich má aj pani Dočekalová v týchto praktických príručkách. 

23. Fangirl (EN)

Zdroj: goodreads.com
Dosť bolo odborných titulov, prejdime k veľmi obľúbenej a rozšírenej literatúre - Young Adults. Ja viem, že to je iba akési vekové vymedzenie a nie druh alebo kategória, ale aj tak beriem YA za istú špecifickú oblasť. Dnes sa zároveň vyhneme klasickým dielam, hoci by sa na mojom zozname, pochopiteľne, našli, ale ostaneme až do konca článku pri Young Adults. Práve knihy tohto vekového vymedzenia zaberajú najväčšiu časť môjho Wishlistu. No a čo, nemám ani osemnásť, ešte si to môžem dovoliť! Na prvej priečke zo zvyšných troch voľných sa nachádza Fangirl. Istý čas som z každej strany počúvala čosi o tejto knihe a všade sa nachádzali recenzie, recenzie, recenzie. Ja osobne som ich nečítala pretože knižné príspevky sledujem len na niekoľkých blogoch a občas sa jednoducho snažím vyhnúť názorom na titul, ktorý si chystám kúpiť. Zaujal ma však obal (áno, som strašne povrchný človek, pardon) a príjemné rozmery, takže sa na Wishliste nachádza už nejakú-tú dobu. Predpokladám, že sa ku Fangirl v angličtine dostanem až v roku 2016, možno niekedy koncom jari, uvidíme. Momentálne najlacnejšia cena je najskôr v internetovom kníhkupectve Panta Rhei, a to za 8,93€.

24. Eleanor & Park (EN)

Zdroj: thatcovergirl.wordpress.com
Ďalšia kniha od Rainbow Rowellovej. Na toto som počula kladné ohlasy od spolužiačky a včera som mala možnosť kúpy, v Martinuse v Košiciach ju mali tuším v troch rôznych vydaniach, ale povedala som si, že nebudem míňať na knihy okamžite. Pôvodne som si chcela kúpiť The Catcher in the Rye, ale už to v anglickej sekcii nemali. Urobila som radosť svojej peňaženke a ušetrila som pár eur za to, že som nepodľahla knižnej nákupnej horúčke. Snažím sa šetriť si peniaze na ďalšiu sobotu, ktorá sa bude niesť v znamení návštevy antikvariátov. Každopádne, musela som tu Eleanor a Park hodiť hneď, nech mám Rainbow Rowellovú pekne pokope. Občas si rada prechádzam už zverejnené Wishlisty a teším sa z toho, že som si naozaj mnoho kníh z nich už kúpila. Môžem vám úprimne povedať, že netuším, o čom je Eleanor a Park, ale už sa neviem dočkať až si to kúpim v angličtine. Mám totiž náladu na romantické knihy. A kde ju zohnať? Na Martinuse ju majú za 10,50€. Rovnaká cena je aj v kamenných obchodoch.

25. If I Stay (EN)

Zdroj: en.wikipedia.rog
Aj posledné dielo je v anglickom jazyku a v kníhkupectvách naň narážam na každom rohu a stále ma to extrémne pokúša. Snáď sa mi podarí ešte chvíľu odolávať a vydržím do jari alebo leta 2016. Spolu s If I Stay by som si chcela kúpiť aj Where she went, ale o tomto diele už v inom článku z rubriky Book Wishlist. If I Stay, v preklade Zostaň so mnou, určite drvivá väčšina z vás pozná. Ja som videla film a Chloe mi bola sympatická, príbeh sa mi páčil a spolužiačka má túto knihu v angličtine. Vravela, že je podstatne lepšia než film (ale to býva asi pri 99,9 percentách sfilmovaných kníh) a odvtedy na ňu mám zálusk, podobne aj na pokračovanie. Naivne verím, že ju nájdem v nejakom výpredaji, a preto sa chcem vyhnúť kúpe, ale ktovie. Príbeh je to krásny a romantický, zároveň aj neskutočne smutný a predpokladám, že čitateľa to za srdce chytí. Kúpiť si If I stay a Where she Went kolekciu môžete na stránke Literamy za 15,10€.


Aké knihy máte na zozname vy? Čítali ste nejakú z vyššie uvedených? Viete mi poradiť nejaké dobré tituly, ktoré nie sú až tak známe, ale stoja za to? Určite sa o to podeľte v komentároch, veľmi si to cením a budem rada, ak mi rozšírite moje knižné obzory.
Charlotte.

6 komentárov:

  1. Odpovede
    1. Ďakujem! :) Ak ťa niečo zaujalo a kúpiš si to, rada si prečítam prípadnú recenziu. :)
      Charlotte.

      Odstrániť
  2. Náučné knihy ma skutočne zaujali. Osobne sa priznám, že som zatiaľ neobjednávala knižky cez internet, no rozmýšľam nad tým. Kupujem si knižky väčšinou v angličtine, čo sa príbehov týka, ale mojou úchylkou sú slovníky a teda náučné knižky, tých mám plné police a mnoho ľudí ma považuje za blázna :D . Budem rada ak si aj ty pozrieš môj blog :) www.beckystylee.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja nie som fanúšik objednávania cez internet, ale občas sa to ani inak nedá, bohužiaľ. :/ Náučné knihy vedia byť fajn a nechápem, prečo by si mala kvôli tomu byť blázon. Divní to ľudia v dnešnej dobe. :D :)
      Charlotte.

      Odstrániť
  3. Fangirl ma bavilo oveľa viac ako Eleanor a park, skôr by som povedala že E&p ma dosť sklamalo.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dnes som sa zastavila pri Fanúšičke v slovenčine a rozmýšľala som, či si ju mám kúpiť, ale nakoniec vyhrala Selekcia. :D
      Charlotte.

      Odstrániť

© knižné univerzum 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis