piatok 8. júla 2016

Na poličke: JANUÁR - JÚN

Zdravím vás pri ďalšom článku!
Možno som síce bola na blogovej pôjde neaktívna a úplne nezodpovedne som pristupovala k tomuto svojmu koníčku, no knihy som si kupovať neprestala, ba dokonca som k ním nestratila ani všetkú tú vrúcnu lásku, takže dnes sa spoločne pozrieme na to, čo mi pribudlo na poličkách za posledných šesť mesiacov, nielen v oblasti beletrie. A že toho nebolo málo.

Collins Classics poznáme asi všetci, je to špeciálna edícia klasických, veľmi známych kníh, ktorá sa predáva u nás v každom dobrom kníhkupectve a jednotlivé tituly nestoja veľa peňazí, takže som si zaobstarala hneď šesť a svoju zbierku plánujem ešte rozšíriť. Samozrejme až po tom, čo týchto šesť krások prečínam. Niektoré z nich boli určené na povinné čítanie k prijímacím skúškam na Univerzitu Komenského, ale, žiaľ, nakoniec som ich do termínu prečítať nestihla a spoliehala som sa len na obsahy alebo filmové podanie príbehu. Aby som bola konkrétnejšia, jedná sa o The Adventures of Huckleberry Finn a The call of the Wild. Volanie divočiny mám aj v slovenčine, no som ten typ človeka, čo si častokrát s radosťou veci sťažuje miesto toho, aby ich zjednodušil. Ostatné som si zakúpila pretože ma zaujali a ešte som ich nečítala. Pri The strange case of Dr. Jekkyl and Mr. Hyde som neváhala ani sekundu lebo sme so školou pred pár rokmi navštívili anglické divadelné predstavenie presne na tieto motívy a neuveriteľne ma zaujalo! Frankenstein a Alice's Adventures in Wonderland, to je povinná jazda. A čo Emma? Nuž, na tú som neuveriteľne zvedavá!

Ďalšie zo série povinného čítania na prijímačky. To Kill a Mockingbird ma zaujímal už dlho a nachádzalo sa to medzi titulmi literatúry na prijímačky minulý rok, a tak som mala dostatočne dobrú zámienku na to, aby som si to v Panta Rhei v Košiciach kúpila. Už som to začala čítať a dostáva ma zastaraný štýl, akým je to písané. Je trefný a vtipný, do tejto knihy vkladám veľa svojich nádejí. Černoch z lode Narcissus je tiež minuloročný titul, a to som si zakúpila len kvôli tomu názvu (a možno som si na začiatku, keď som podávala prihlášky, myslela, že toto máme čítať, heh). Fight Club. Videla som film, teším sa sťa malé dieťatko na Vianoce, až si prečítam aj knihu. Film bol totiž fa-mó-zny, a to si nerobím srandu. A navyše, je mojou povinnosťou si to prečítať, keďže práve toto bolo dielo, ktoré som dostala na teste. Do Thomasa Hardyho a Far from the madding crowd vkladám veľké nádeje, očakávam také to typické prostredie vidieka a osamelého domčeka niekde na lúke alebo pod lesom, k tomu nejakú romantiku a dramatické zápletky!

Pri menej atraktívnych tituloch (pre niekoho) sa ešte chvíľočku zdržíme. Keďže pre mňa nastal maturitný ročník, znamenalo to nielen učenie v poslednom akademickom týždni, ale aj následnú prípravu na prijímačky. Oh, cítim sa až trápne, koľkokrát som to už v tomto a poslednom článku spomenula, tak ma, prosím, ospravedlňte! Každopádne, tieto tri knihy mi v príprave výrazne pomohli, hoci kúpu Všeobecného prehľadu na prijímacie skúšky pre vysoké školy by som neodporúčala, je to zbytočne drahé a nie je tam až toľko pojmov. Naopak, ak v nasledujúcom školskom roku robíte prijímačky, ktoré obsahujú rôzne cudzie slová a podobne, Slovník cudzích slov je to pravé pre vás, odporúčam všetkymi desiatimi! Oxford Advanced Learners Dictionary bol zas záchrana môjho života pred skúškami z angličtiny. Na päťdesiatich stránkach je tam rozpísaná gramatika, ktorá sa na školách vyučuje štyri roky, takže sa kúpa určite oplatí. Okrem toho sú tam rôzne ďalšie zaujímavé kapitoly, napríklad všetky mestá štátov USA, Veľkej Británie, konkrétne slovné zásoby k maturitným témam, najčastejšie dievčenské a chlapčenské mená, dokonca aj najpoužívanejšie anglické frázy, táto kniha je jednoducho must have poklad, bez debát! A keď už sme pritom, týmto by som chcela poďakovať svojej tete, že mi Oxford a Slovník cudzích slov zapožičala, vážim si to a pravdepodobne len vďaka týmto dvom titulom (a hmlistým vedomostiam z dejepisu a občianskej náuky z ústnych maturít) som prijímačkami prešla. 

A môžeme sa vrhnúť k tej zábavnejšej časti. Metlobal v priebehu vekov. Po tejto knihe som túžila roky, všade bola vypredaná a na kúpu z bazáru som príliš nedôverčivá, nehovoriac o tom, že by bolo šťastie, keby som na inzerát predávajúci túto knihu a dielo Fantastické zvery a ich výskyt našla. Na návšteve u tety v Prievidzi som si však všimla, že jej dievčatá túto knihu vo svojej Harry Potter zbierke majú, a tak som si ju jednoducho musela požičať! Ohľadom Labyrintu od Kate Mossovej nemám žiadne emócie, bola vo výpredaji a mala zaujímavú anotáciu, a teda som zvedavá, hoci som sa k jej čítaniu ešte nedostala.

Trinásty príbeh sa mi podarilo už dávnejšie vyhrať na blogu úžasnej Mony, a hoci som sa do nej ešte nepustila, nezabúdam na ňu a chystám sa. Vlastne... mám pocit, že celé toto leto budem iba dobiehať čítanie kníh, ktoré mi už od septembra previnilo ležia na poličke a ja som sa s ním ešte nedostala. Ale vďaka množstvu nazbieraných titulov doma ani nemám veľmi chuť kupovať si nové, cítim sa totiž príliš previnilo. Knihy Nádherné tvory, Vek zázrakov a Predtým, ako som ťa poznala spoločne so Zakázanou láskou som objavila v jednom kníhkupectve v Bratislave na Obchodnej, mali tam obrovské zľavy, takže som napríklad za Vek zaplatila 3€, za Nádherné tvory asi 6,50€ a za Zakázanú lásku len 4€. Akurát Jojo Moyesová ma vyšla drahšie, na tých 14€ (a len medzi nami, je to premrštená cena, no o tom si viac povieme v recenzii).

Nádielka YOLi kníh, samozrejme! Ohnivú kázeň som už pred časom dostala na recenziu, a tú si môžete prečítať po kliknutí tu. Sama som si kúpila Kráľovnú Tearlingu. Tešila som sa na ňu skoro až takou detskou radosťou, avšak, hádajte čo – stále som sa k čítaniu nedostala, bohužiaľ. V Bratislave som si zakúpila aj Vymyslela som si ťa, tú už mám istý čas prečítanú, no dám si zrejme re-reading, aby som vám mohla priniesť čerstvú recenziu, keďže písať článok po tak dlhom čase od prečítania, to by nedopadlo dobre.

To najlepšie na koniec, a síce Slovart nádielka! Vždy, keď si kupujem ďalšiu knihu od nich mi je ľúto, že s nimi nemám spoluprácu. Nie kvôli tomu, aby som si prestala kupovať ich knihy a "dostávala" ich "zadarmo", ale skôr pretože ich celkový výber kníh a to, čo vydávajú, je úžasné. Chápete, ako budúci vysokoškolský študent skutočne nemám na to, aby som si mohla dovoliť krásne nové vydanie série Narnie a strašne ma to mrzí, len ticho závidím všetkým ostatným, čo na to majú. Ale tak snáď sa raz podarí a budem zarábať dosť na to, aby som sa rozmaznávala všetkými novinkami od Booklabákov a neselektovala len tie "najlepšie". Novely k Trónu zo skla sú mojou osobnou povinnou jazdou, recenziu na Vrahyňu proti pánovi pirátov nájdete na tomto odkaze, Vrahyňu v púšti som celú zhltla asi za dve hodiny a totálne som sa do nej zamilovala, tiež sa ju chystám zrecenzovať. Mesto kostí je ďalší z mojich osobných hriechov, podobne ako už spomínaná Kráľovná Tearlingu, totiž hrozne som túžila načať sériu o Tieňolovcoch, no stále sa mi to nedarí. My ostatní tu len tak žijeme a Zakázaná láska sú posledné knihy čo mi pribudli popri cestovaní na prijímačky, jednu mám z Martinusu zo Žiliny a druhú, ako som už vravela, z Bratislavy. A awwh, zbožňujem, ako ten cover od Nessa svieti, je to úžasné!

SUMARIZÁCIA

KÚPILA SOM SI: 14 kníh
RODIČIA KÚPILI: 8 kníh
DOSTALA SOM: 2 knihy
POŽIČALA SOM SI: 3 knihy
DOKOPY: 27 kníh

Nuž, a to by bolo všetko k mojim novým miláčikom, nemôžem sa dočkať, kedy sa do toho čítania pustím! Ak by vás to zaujímalo, aktuálne mám rozčítaný prvý diel Arkádie a zatiaľ som nadmieru spokojná, takže ak ma nesklame koniec, asi dám prednosť dvojke, hoci... nie som si celkom istá, záverečný diel trilógie si budem objednávať až spolu s predobjednávkou Zrodenej z ohňa. Každopádne, ako sa vám páči môj výber? Našli ste si medzi nimi nejakú svoju obľúbenú alebo máte tiež nejaké z týchto titulov doma? Ak áno, určite mi to dajte vedieť dolu do komentárov, budem len rada, ak sa budeme môcť aspoň takte virtuálne "pozhovárať"! A ešte by ma zaujímalo, čo plánujete počas letných prázdnin čítať vy?
Prajem vám ešte krásny zvyšok večera (alebo dňa, ak to čítate niekedy počas neho), užívajte si prázdniny a uvidíme sa pri ďalšom článku!
A.







8 komentárov:

  1. Keďže som trubiroh a nejakým nedopatrením som sa zabudla vyjadriť k predchádzajúcemu článku, tak to napíšem sem. :D Srdečne gratulácie k úspešnej maturite a taktiež aj k prijímačkám. ;) Nech sa Ti darí.
    Som veľmi rada, že si sa k blogovaniu vrátila, články na blogu mi veľmi chýbali. No a ako vidím, toho, že nebudeš mať čo čítať sa absolútne nemusíš báť. :D Kopec skvelých a zaujímavých kníh. Najviac ma teda zaujali Collins Classics, zase sa mi budú ruky triasť keď prídem najbližšie do kníhkupectva...to asi nevyznelo najlepšie. :D Mala som namysli to, že rozpočet síce nepostačuje, ale kradnúť v pláne určite nemám. :D
    Inak, dosť ma zaujala aj tá Oxfordská kniha. Možno to bude tým, že odkedy som na vysokej, moja znalosť angličtiny a hlavne jej gramatiky klesla na bod mrazu, čo ma neskutočne mrzí, bolo by fajn napraviť to.
    Okey, postupujeme ďalej. Máš tu totižto toľko kníh ku ktorým by som sa chcela vyjadriť, až neviem, či sa mi vôbec podarí tento komentár dopísať do zajtra rána. :D
    Verejne sa priznávam, že sériu Harryho Pottera okrem prvej knihy nemám vôbec prečítanú..hihi. :D Snažím sa to napraviť, ale ten proces mi trvá strašne dlhooo. Jednoducho existuje strašne veľa kníh a už len tento samotný článok to potvrdzuje. Rovnako som ešte nezačala čítať sériu Trón zo skla, aj keď z toho všetci zaradom padajú na zadok a ja chcem tiež, no čakám na ten správny moment. No myslím že strach z toho, že tú sériu prestanú prekladať tesne pred koncom nie je opodstatnený, takže sa nemám na čo vyhovárať. No zato Nástroje smrteľníkov a čokoľvek s tým spojené mám už dávno zhĺtnuté a dúfam, že si k nej nakoniec nájdeš cestu aj ty (ale nútiť sa netreba, aj tu platí pravidlo 100% ľudí 100 chutí). Od Nessa som zatiaľ čítala iba Sedem minút po polnoci, ale aj na tento kúsok sa už veľmi teším a tá obálka...Tá obálka mi prvú noc skoro spôsobila infarkt, ale je nádherná. :D
    Tento komentár naberá neskutočné rozmery, lenže ešte stále tu je Ohnivá kázeň a Zakázaná láska, ku ktorým by som sa tak rada dostalaa..A Kráľovná Tearlingu ktorá stále ostáva na mojom TBR liste. A knihy Vymyslela som si ťa a Predtým ako som ťa poznala, ktoré minimálne u mňa dosť zarezonovali.
    Ach jáj, jednoducho kopec úžasných kúskov na čítanie. No nesmiem zabúdať na to, že doma ich mám tiež dosť, takže žiadne vymýšľanie, na leto si určite vystačím. Tebe prajem príjemný zvyšok dňa (a prázdnin), ako inak s knihou v ruke a veľa šťastia s blogom. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Som fakt zvedavá, čo dá UK na zoznam budúci rok, keď sa ma to bude týkať.:D A dúfam, že sa ti tá nakúpená klasika bude páčiť - na takú Alice alebo Vtáčika sa chystám aj ja, ale zrejme v ďalej budúcnosti.:D So staršími knihami si zväčša veľmi nerozumiem. Z tvojich prírastkov som momentálne čítala len Jekylla a Hydea, to bolo také... v pohode.:D

    V tých novších knihách už sa orientujem lepšie.:D Strašne dávno som napríklad čítala Nádherné tvory (aj keď sa mi až tak nepáčili), úplne zbožňujem Mesto z kostí (prosííím, dostaň sa k tej sérii, fakt o veľa prichádzaš :D teda, aspoň dúfam, že nebudeš jedna z tých výnimiek, ktorým sa to nebude páčiť :D), Trón zo skla (diely, novely, bonusové scény, give me anything)... Aj My ostatní sa mi dosť páčilo, je to také jedinečné. A hej, ten svietiaci cover, aw! Jaj a ešte som čítala Kráľovnú Tearlingu, z tej som mala také zmiešané dojmy.:D

    Som fakt zvedavá na tvoje recenzie na Predtým, ako som ťa spoznala (dosť ma láka film a od autorky sa mi už jedna kniha páčila, neviem sa však ohľadom čítania rozhodnúť :D) a Vymyslela som si ťa.:)

    Čo sa týka mojich letných plánov, budem čítať... čo mi práve padne v čítačke do oka? A niekoľko restov hádam, práve som o tom vlastne dopísala článok.:D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ach Mesto kostí - hanbi sa! Na to sa treba hneď a zaraz vrhnúť :D je to moja obľúbená séria a keď nečítaš Nástroje smrteľníkov nemôžeš čítať ani Pekelné stroje, ani Lady midnight ani Magnusa Banea. Len ťa varujem - ak ti Clary v jednotke bude pripadať upišťaná, tak v tom nie si sama, len s tou sériou treba vydržať a v dvojke je už celkom normálna :D
    A som veľmi rada, že sa ti Arkádia páči. Ja tak nejak trojku ešte stále nemám a to som okolo nej neraz prešla v obchode. Už sa k nej musím, musím, musím dostať.
    Ja som si novelky kúpila v anj len preto, lebo tieto obálky nie sú zrovna podľa môjho gusta a keď je to ešte takto rozkúskované...
    O Collins Classics som nikdy nepočula.. ako? to je môj osobný hriech. Všetka tá klasika to je moja srdcovka.
    Neboj ani ja som sa ešte ku kráľovnej tearlingu nedostala, ale jedného dňa určite, dúfam že ešte toto leto :D
    Ja som chcela ísť na Me before you na film, ale ejako nevydalo, kamarátky ma okašlali, kamoša to nezaujíma, takže asi pôjdem sama. A kniha ma láka tiež a aj ju mám vo wishliste, ale nejako nie sú peniaze #ťažkýŽivotŠtudenta
    No aby som to zakončila, teším sa na recenzie a celkovo na články :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Aj mňa na poličke čaká mnoho neprečítaných kníh a vážne sa voči ním cítim previnilo. O to je to horšie, že ďalšie pribúdajú a tie chúďatka majú stále menšiu a menšiu šancu na prečítanie...a tomu sa hovorí nevyliečiteľné knihomoľstvo :D
    Prednedávnom som čítala od Nessa Sedem minút po polnoci a určite by som chcela aj jeho najnovšiu, tú svetieľkujúcu :D Kráľovná Tearlingu ma už dlhšie láka, no nie a nie sa k nej dostať, no Vymyslela som si ťa by mi mala, dúfam, v pondelok prísť, tak sa na ňu teším ^.^
    Trinásty príbeh ma vôbec nebavil, tak neviem ako sa zapáči tebe, ale dúfam, že na tom budeš inak ;)) Som zvedavá na recenzie, maj sa krásne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ahoj :) ja som prave tento tyzden docitala 3 cast serie tron zo skla (zridena z ohna) mas sa na co tesit ak si sa donej este nepustila a kedze som rovnaka fanaticka ako ty tak smutim pretoze dalsia cast bude vonku az marci ale aby nam to slovart vynahradil v septembry ma vist vymalovavanka k serii a posledne dve noveli :3 super nie? :)

    OdpovedaťOdstrániť

© knižné univerzum 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis